Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobber som vikar i en butikk og har en kollega som driver å hakker på meg hele tiden. Virker som hun leter etter feil og virker faktisk som om hun håper at jeg skal gjøre en feil, slik at hun kan kritisere meg.

Eller er det hakking på mye unødvendig. Ting som ikke er feil, men likevel. Hun blir sur og frekk i kroppspråket.

Jeg tror dette handler om misunnelse og at hun skal heve seg over meg. At hun er redd for at jeg gjør en bedre jobb enn henne feks med kunder osv. Tror hun helst vil jeg skal stå i en krok å ikke få til noen ting. Slik at hun kan gjøre som hun vil.

Jeg er veldig trygg i min jobb og får ofte skryt av andre. Som person er jeg hyggelig med alle, tilpasser meg alle typer folk og har generelt en høflig og hyggelig tone med alle. Tar også jobben min seriøs og er pliktoppfyllende.

Det jeg lurer på er om jeg kan gjøre noe med dette her? Jeg reagerer nå med å trekke meg og blir stille når dem er i nærheten. Men hun går etter meg der jeg er for å kritisere og holde vakt med hva jeg gjør.

Jeg ønsker jo bare å ha en god tone med alle, til og med henne. Men nå er det vanskelig å like henne. Hun ødelegger mye for meg. Jeg vil ikke takle å bli hakket på hele tiden over lengre tid.

Jeg vil ha stopp på hakkingen og såklart få ett greit forhold med henne som kollega.

Hva er løsningen, noen erfaring?

Anonymkode: 05a6c...8eb

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortell henne at du ikke synes det er greit slik hun holder på. Spør henne hvorfor hun gjør som hun gjør. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har samme problemet dessverre  :c

Anonymkode: b1afc...e15

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har samme problemet dessverre  :c

Anonymkode: b1afc...e15

Vil du si ett eksempel på hva du opplever og hvordan du reagerer ?  Har du sagt ifra?

Anonymkode: 05a6c...8eb

Skrevet

Sette kalles hersketeknikk.. du krymper og blir usikker, mens hun vokser..