Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobber som vikar i en butikk og har en kollega som driver å hakker på meg hele tiden. Virker som hun leter etter feil og virker faktisk som om hun håper at jeg skal gjøre en feil, slik at hun kan kritisere meg.

Eller er det hakking på mye unødvendig. Ting som ikke er feil, men likevel. Hun blir sur og frekk i kroppspråket.

Jeg tror dette handler om misunnelse og at hun skal heve seg over meg. At hun er redd for at jeg gjør en bedre jobb enn henne feks med kunder osv. Tror hun helst vil jeg skal stå i en krok å ikke få til noen ting. Slik at hun kan gjøre som hun vil.

Jeg er veldig trygg i min jobb og får ofte skryt av andre. Som person er jeg hyggelig med alle, tilpasser meg alle typer folk og har generelt en høflig og hyggelig tone med alle. Tar også jobben min seriøs og er pliktoppfyllende.

Det jeg lurer på er om jeg kan gjøre noe med dette her? Jeg reagerer nå med å trekke meg og blir stille når dem er i nærheten. Men hun går etter meg der jeg er for å kritisere og holde vakt med hva jeg gjør.

Jeg ønsker jo bare å ha en god tone med alle, til og med henne. Men nå er det vanskelig å like henne. Hun ødelegger mye for meg. Jeg vil ikke takle å bli hakket på hele tiden over lengre tid.

Jeg vil ha stopp på hakkingen og såklart få ett greit forhold med henne som kollega.

Hva er løsningen, noen erfaring?

Anonymkode: 05a6c...8eb

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortell henne at du ikke synes det er greit slik hun holder på. Spør henne hvorfor hun gjør som hun gjør. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har samme problemet dessverre  :c

Anonymkode: b1afc...e15

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har samme problemet dessverre  :c

Anonymkode: b1afc...e15

Vil du si ett eksempel på hva du opplever og hvordan du reagerer ?  Har du sagt ifra?

Anonymkode: 05a6c...8eb

Skrevet

Sette kalles hersketeknikk.. du krymper og blir usikker, mens hun vokser.. 

har du prøvd å kritisere henne? Ta henne på noe hun gjør feil? Hvordan reagerer hun da? 
Eller du kan si som så: Gjør jeg alt feil her eller? På en litt humoristisk måte.. da kan hun bli flau, og ta hintet.. 

du kan også si direkte til henne.. hvorfor er du på hugget på meg hele tiden og kritiserer meg? Noe hun vil nekte på med det samme.. Men små drypp fra deg kan få henne til å endre seg og bli obs på oppførselen sin. 
det siste du kan gjøre om ikke de «milde» tingene hjelper er å be henne holde kjeft og passe på seg selv.. sett henne på plass. Men gjør det da dere er alene, slik at det blir ord mot ord hvis hun lager bråk av det.. 

Skrevet

Jeg hadde også det, valgte å slå til henne i ansiktet når hun var frekk.

Da stoppet det.

Anonymkode: 372b3...909

• Liker 1
Skrevet

Du må bare si ifra ordentlig når det skjer. Bestemt og tydelig. Har opplevd dette selv, det var forjævlig helt til den dagen jeg stoppet ordentlig opp og ba vedkommende snakke til meg på en ordentlig måte. Da ga det seg.

Hvis det ikke gir seg får du ta en samtale med butikksjefen om at det er et giftig arbeidsmiljø med mye kritikk. Det er sjefen som skal veilede de ansatte, det er ikke de ansatte seg imellom som har den oppgaven.

• Liker 2
Skrevet

Er noe dritt å jobbe med mennesker. Jeg hater det. Skulle jeg valgt igjen hadde jeg valgt en jobb hvor jeg aldri trengte forholde meg til ett eneste menneske, kun papirer og unntaksvis noen telefonsamtaler. Eller manuelt arbeid.

Folk er så ustabile og har så mye rart skjult bak fasaden, og skal plage alle andre med det, spesielt på jobb.

Fu*k dem, si ifra at du finner deg ikke i å bli herset med eller bytt jobb. Sånne kjerringer er det på nesten alle arbeidsplasser du må forholde deg til mennesker 

Anonymkode: b3769...047

Skrevet
3 minutter siden, sommerfugl154 said:

Du må bare si ifra ordentlig når det skjer. Bestemt og tydelig. Har opplevd dette selv, det var forjævlig helt til den dagen jeg stoppet ordentlig opp og ba vedkommende snakke til meg på en ordentlig måte. Da ga det seg.

Hvis det ikke gir seg får du ta en samtale med butikksjefen om at det er et giftig arbeidsmiljø med mye kritikk. Det er sjefen som skal veilede de ansatte, det er ikke de ansatte seg imellom som har den oppgaven.

Et fornuftig svar 👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...