Gå til innhold

Praktiske spm angående munnbind

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hallo 

Vet det kanskje er lurt med munnbind, nå har vi bil da, men bare to praktiske spørsmål.. 

Jeg sliter med angst og føler ofte det er tungt å puste, og føler jeg ikke får puste hvis jeg har noe foran ansiktet. Må man ha en diagnose for å slippe? (mest sannsynlig unngår jeg slike situasjoner og holder oss hjemme fremover, og MÅ jeg dra til butikken kommer jeg til å dekke ansiktet) 

Hvordan er anbefalingen med treåringer og munnbind? Ser for meg at det blir en utfordring. 

Anonymkode: c88bd...0b5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hallo 

Vet det kanskje er lurt med munnbind, nå har vi bil da, men bare to praktiske spørsmål.. 

Jeg sliter med angst og føler ofte det er tungt å puste, og føler jeg ikke får puste hvis jeg har noe foran ansiktet. Må man ha en diagnose for å slippe? (mest sannsynlig unngår jeg slike situasjoner og holder oss hjemme fremover, og MÅ jeg dra til butikken kommer jeg til å dekke ansiktet) 

Hvordan er anbefalingen med treåringer og munnbind? Ser for meg at det blir en utfordring. 

Det er jo ikke påbudt med munnbind... Problemet her er angsten din, ikke munnbind. 

Anonymkode: b9962...3bc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror barn under 6 år slipper, men de må være friske selvfølgelig. 

Anonymkode: 97ee1...f78

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen signaler som tilsier at det blir påbud om munnbind, men en anbefaling.

Anonymkode: be946...bb7

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror barn under 6 år slipper, men de må være friske selvfølgelig. 

Anonymkode: 97ee1...f78

Takk for svar 😊 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke påbudt med munnbind... Problemet her er angsten din, ikke munnbind. 

Jeg vet at det kun er en anbefaling, men vil ikke få korona. Vi bor i indre østfold. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at det kun er en anbefaling, men vil ikke få korona. Vi bor i indre østfold. 

Hvorfor blander du da inn angsten din? Hvis du vil gå med munnbind på butikken så gjør du det. Hvis du ikke vil p.g.a angsten så lar du være. Er ikke slik at viruset stopper og ser på deg og tenker "hun ville brukt munnbind, men hun har angst. Vi kan ikke angripe."

AnonymBruker
Skrevet

For det første så blir det nok ikke påbud. Og kan aldri tenke meg at angst er «gyldig» grunn til å la være og bruke munnbind. Selv har jeg astma og får skikkelige pusteproblemer gjennom munnbind, men vil heller ha pusteproblemer i en time enn korona. 

Anonymkode: 1c5eb...417

Skrevet

Prøv å gå med det hjemme en stund først bare for å bli vant til det. Et vanlig munnbind er egentlig ikke så tungt å puste gjennom som man skulle tro.

• Opprett ny...