AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #1 Skrevet 9. august 2020 Blir noen ganger så irritert på foreldre som er så stolte av at barnet dems er høye..... selv har jeg en gutt på 10 år som er 134 cm og bruker 34 i sko. Han ligger i den lave delen av kurven. En venn av han bruker typ 40 i sko og er nærmere 150 høy. Saken er at det er helt tydelig at det å være høy liksom er så innmari positivt. Min sønn spiser som en voksen mann omtrent, er et fotballtalent, en atletisk og motorisk gutt som i tilegg er god på skolen, men jeg vet at han blir litt lei seg fordi han er lavere enn flere. Han kameraten som er så høy vet jeg spiser litt dårlig, er slapp og litt treg og ikke kjempe god motorisk, men likevel er det så innmari bra at han er høy. Hva er det med den høyden som er så viktig?? Anonymkode: f94d0...e09 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #3 Skrevet 9. august 2020 Foreldre med mindreverdighetskomplekser som tror de kan kompensere med høye barn som status Anonymkode: e0f03...50f 6
Behappy Skrevet 9. august 2020 #4 Skrevet 9. august 2020 Gjennomsnittet er «normalen» de som er utenfor den uansett i hvilken ende føler seg annerledes. Det gjelder det meste dessverre... 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #5 Skrevet 9. august 2020 Krenk. Slik er det bare. Verden er i ikke rettferdig. Anonymkode: 42b06...72d 9
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #6 Skrevet 9. august 2020 Er det stas da? Jeg er liten selv og har alltid vært så fornøyd med mine 160 cm, så er veldig glad for at barnet mitt også er lite nett. Anonymkode: f1909...e44 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #7 Skrevet 9. august 2020 Kjære deg!!! Er det ikke din sårhet over at barnet ditt er lav i forhold til sine jevnaldringer som er avgjørende her? Mitt barn er 11 og 1,59 og bruker str 42 i sko. Det er svært lite relevant for hvordan sønnen min er, han er ikke så god i fotball, men elsker å spille fotball, han er ikke så atletisk og er sånn passe flink på skolen. Men han er en som mange barn foretrekker å være sammen med, han er snill og empatisk det er jeg ganske sikker på er viktigere egenskaper enn hvor høy, tung, rask eller supersmart... Anonymkode: 9b41e...7d6 27
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #8 Skrevet 9. august 2020 Det er vel ganske velkjent at lave menn har utfordringer i livet, spesielt med tanke på å få seg en kjæreste. Jeg har selv lave gutter, jeg er og bekymret for fremtiden deres Anonymkode: 3d77a...8b4 10 1
Forundret.. Skrevet 9. august 2020 #9 Skrevet 9. august 2020 Jeg har ikke fått med meg at dette er stas. De som har kommentert høyden til barna sine som er høye kommenterer det fordi de vokser fra dem, ala tiden går så fort. 6
gladogvanlig Skrevet 9. august 2020 #10 Skrevet 9. august 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir noen ganger så irritert på foreldre som er så stolte av at barnet dems er høye..... selv har jeg en gutt på 10 år som er 134 cm og bruker 34 i sko. Han ligger i den lave delen av kurven. En venn av han bruker typ 40 i sko og er nærmere 150 høy. Saken er at det er helt tydelig at det å være høy liksom er så innmari positivt. Min sønn spiser som en voksen mann omtrent, er et fotballtalent, en atletisk og motorisk gutt som i tilegg er god på skolen, men jeg vet at han blir litt lei seg fordi han er lavere enn flere. Han kameraten som er så høy vet jeg spiser litt dårlig, er slapp og litt treg og ikke kjempe god motorisk, men likevel er det så innmari bra at han er høy. Hva er det med den høyden som er så viktig?? Anonymkode: f94d0...e09 Det sier seg selv. Høye barn kan hente ting i kjøkkenskap og dekke på uten å måtte be om hjelp hele tiden. Men hvis man er atletisk og motorisk kan man kanskje hoppe opp? 5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #11 Skrevet 9. august 2020 Altså jeg har en liten (bitteliten gutt) han er 128 og 10 år. Jeg er uendelig stolt av han og driter i om han er mindre en de andre. Bestevennen hans er den høyeste i klassen. De er veldig knyttet til hverandre og han er så søt med sønnen min de har ett helt spesielt bånd som ikke har noe med høyde og gjøre Anonymkode: a0faf...545 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #12 Skrevet 9. august 2020 Er da ikke stas det. Barnet mitt er veldig høyt og blir stadig tatt for å være eldre enn det er. Det er ikke stas at hen blir stilt for høye krav til hele tiden. Anonymkode: 7fdd5...603 12
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #13 Skrevet 9. august 2020 God utsikt er da stas, det. Anonymkode: a404f...592 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #15 Skrevet 9. august 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel ganske velkjent at lave menn har utfordringer i livet, spesielt med tanke på å få seg en kjæreste. Jeg har selv lave gutter, jeg er og bekymret for fremtiden deres Anonymkode: 3d77a...8b4 Det er absolutt ikke velkjent, det er bare en myte her på KG. Mennene her som surver over at de aldri får seg dame fordi de er for lag er garantert helt ufyselige, og så skylder de på høyden sin. Ingen av de hyggelige, lave mennene jeg kjenner har noen som helst problemer med å få seg damer. Anonymkode: f1909...e44 10
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #16 Skrevet 9. august 2020 Dette har jeg aldri hørt om før. Anonymkode: c3114...62a 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #17 Skrevet 9. august 2020 Jeg tror dette handlet mest om dine egne komplekser. Andre foreldre må få lov til å være stolte av mer eller mindre viktige egenskaper ved barna sine som ikke et gjeldende for ditt barn. Anonymkode: 2fc20...414 14
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #18 Skrevet 9. august 2020 Fordi det er estetisk fint og blir regnet som attraktivt. Høy mann har større sjanse for å bringe høye gener videre til avkommet Anonymkode: 5eded...47a 12 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #19 Skrevet 9. august 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir noen ganger så irritert på foreldre som er så stolte av at barnet dems er høye..... selv har jeg en gutt på 10 år som er 134 cm og bruker 34 i sko. Han ligger i den lave delen av kurven. En venn av han bruker typ 40 i sko og er nærmere 150 høy. Saken er at det er helt tydelig at det å være høy liksom er så innmari positivt. Min sønn spiser som en voksen mann omtrent, er et fotballtalent, en atletisk og motorisk gutt som i tilegg er god på skolen, men jeg vet at han blir litt lei seg fordi han er lavere enn flere. Han kameraten som er så høy vet jeg spiser litt dårlig, er slapp og litt treg og ikke kjempe god motorisk, men likevel er det så innmari bra at han er høy. Hva er det med den høyden som er så viktig?? Anonymkode: f94d0...e09 Min 11 åring er sikkert 155 cm og bruker str 38 i sko.. Jeg er bare 4 cm høyere enn henne. Har aldri ansett det som status med høyde?? Ungen selv er opphengt i egen og andres høyde (i samme klasse). Minner henne ofte på at høyde er irrelevant i alle sammenhenger. Anonymkode: e0428...9fa 4
Fru Uperfekt Skrevet 9. august 2020 #20 Skrevet 9. august 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir noen ganger så irritert på foreldre som er så stolte av at barnet dems er høye..... selv har jeg en gutt på 10 år som er 134 cm og bruker 34 i sko. Han ligger i den lave delen av kurven. En venn av han bruker typ 40 i sko og er nærmere 150 høy. Saken er at det er helt tydelig at det å være høy liksom er så innmari positivt. Min sønn spiser som en voksen mann omtrent, er et fotballtalent, en atletisk og motorisk gutt som i tilegg er god på skolen, men jeg vet at han blir litt lei seg fordi han er lavere enn flere. Han kameraten som er så høy vet jeg spiser litt dårlig, er slapp og litt treg og ikke kjempe god motorisk, men likevel er det så innmari bra at han er høy. Hva er det med den høyden som er så viktig?? Anonymkode: f94d0...e09 Sikker på at det ikke bare du som er var her? 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå