AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #1 Del Skrevet 9. august 2020 Vi skal rive en del av garasjen, og jeg så nettopp at det er et humlebol i den ene veggen. Jeg har jo ikke anelse hvor langt opp det er, om det kanskje er øverst i hemsedelen av bygget. Hvor langt ned i temperatur må man før humlene forlater "redet" sitt? En ting er jo at jeg ikke ønsker å bli stukket, men jeg ønsker heller ikke å rasere boligen deres før de drar avgårde selv. Hvordan kan jeg gjøre dette best mulig? Anonymkode: b92a4...89f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #2 Del Skrevet 10. august 2020 Ei venninne hadde humlebol i veggen inni isolasjonen! Her vraltet en kommende humlemamma rundt. Venninna skar ut hele humleboet inkl omliggende glava, bygde en egen kasse til dem og satte det ut. Etter et par uker kom det masse humlebabyer og alle var lykkelige 😂 Arbeiderhumlene og den gamle dronninghumlen dør ut mot høsten/ vinteren, de nye humledronningene flyr også avgårde på høsten for å pare seg før de legger seg i dvale annet steds enn der de vokste opp. Vet dessverre ikke temperaturen for når dette skjer. Humler er oftest bare godmodige. Du kan se på størrelsen på humlene om det er babyhumler eller om det er blitt store. Humlene legger flere kull med egg per sommer, men sommeren er jo på hell nå så du kan jo håpe på at hun er ferdig med å formere seg. Humler er kjempeviktige for pollinering og artsmangfold. Anonymkode: bfb27...7ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå