AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #1 Skrevet 9. august 2020 En skikkelig bråkete unge i nabofeltet er tilbake fra ferien sin, og det merkes. Han løper rundt, skriker og brøler. Er stygg med flere av nabobarna. Med sykkelen sin er han en direkte fare for bilister og andre. Jeg er så lei av dette barnet. Har prøvd å ta det opp med den ene forelderen flere ganger, men blir bare avvist og fortalt at det ikke er så lett. Hvis det ikke blir bedre så vurderer vi å selge huset, og har hørt at flere andre naboer er inne på samme tanke. Burde jeg melde i fra til barnevernet? Har også snakket til barnet en del ganger, men da ler han eller bare brøler til meg. Anonymkode: 12743...18b
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #2 Skrevet 9. august 2020 Er du bekymret for omsorgssvikt? Du kan ikke melde noen til barnevernet fordi du ikke kan fordra ungen.. Anonymkode: 9e7eb...b25 33
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #3 Skrevet 9. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: En skikkelig bråkete unge i nabofeltet er tilbake fra ferien sin, og det merkes. Han løper rundt, skriker og brøler. Er stygg med flere av nabobarna. Med sykkelen sin er han en direkte fare for bilister og andre. Jeg er så lei av dette barnet. Har prøvd å ta det opp med den ene forelderen flere ganger, men blir bare avvist og fortalt at det ikke er så lett. Hvis det ikke blir bedre så vurderer vi å selge huset, og har hørt at flere andre naboer er inne på samme tanke. Burde jeg melde i fra til barnevernet? Har også snakket til barnet en del ganger, men da ler han eller bare brøler til meg. Anonymkode: 12743...18b Hva nøyaktig skal du liksom melde i fra til barnevernet om? At du ikke kan fordra barnet? Det er isåfall misbruk av ressurser og foreldrene kan ende med å anmelde deg. Anonymkode: fc91e...be4 16
Sugerøret Skrevet 9. august 2020 #4 Skrevet 9. august 2020 Har flere 'drittunger' i borettslaget. Lite å gjøre med dem,så lenge de ikke bedriver hærverk 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #5 Skrevet 9. august 2020 Si det til alle, snakk høylytt om at drittungen er dessverre tilbake. Det er slik jeg kunne funnet på å gjort Anonymkode: 2085f...ec2 6
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #6 Skrevet 9. august 2020 Nei, du bør ikke ringe til barnevernet. Det høres ut som denne ungen har problemer og trenger hjelp.Det er rart at foreldrene ikke ser noe problem barnets oppførsel. Jeg syns ikke barnevernet er en løsning men prøv å ta en alvorlig prat med henne, Jeg er redd for at han blir påkjørt. Hvor gamle er han? Anonymkode: 2086f...6bb 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #7 Skrevet 9. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Si det til alle, snakk høylytt om at drittungen er dessverre tilbake. Det er slik jeg kunne funnet på å gjort Anonymkode: 2085f...ec2 Voksent! Anonymkode: 84dda...158 25
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #8 Skrevet 9. august 2020 Barnevernet er der ikke kun for å ta barnet eller anklage foreldrene for omsorgssvikt. Dessverre tror mange dette. Barnevernet har veiledningsansvar og driver med foreldreveiledning. Dersom barnet har spesielle behov vil de også sette inn ekstra ressurser i familien. Det er ikke normal oppførsel slik du beskriver det. Noen foreldre vil ikke innse at barnet deres er annerledes.. Anonymkode: e6550...745 29
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #9 Skrevet 9. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, du bør ikke ringe til barnevernet. Det høres ut som denne ungen har problemer og trenger hjelp.Det er rart at foreldrene ikke ser noe problem barnets oppførsel. Jeg syns ikke barnevernet er en løsning men prøv å ta en alvorlig prat med henne, Jeg er redd for at han blir påkjørt. Hvor gamle er han? Anonymkode: 2086f...6bb Foreldrene ser det men mener at de ikke kan gjøre noe for oss andre og at de ikke kan kontrollere han ute. Så er jo en form for omsorgssvikt eller et barn som må på et hjem eller noe Anonymkode: 12743...18b 6
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #10 Skrevet 9. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Si det til alle, snakk høylytt om at drittungen er dessverre tilbake. Det er slik jeg kunne funnet på å gjort Anonymkode: 2085f...ec2 Alle naboene snakker jo allerede om det Anonymkode: 12743...18b 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #11 Skrevet 9. august 2020 Ring barnevernet ! De trenger hjelp til å dra opp ungen Anonymkode: 23419...fbd 6
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #12 Skrevet 9. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ring barnevernet ! De trenger hjelp til å dra opp ungen Anonymkode: 23419...fbd Hvor fort kommer de hvis jeg ringer? Kan jeg være helt anonym? Anonymkode: 12743...18b
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #13 Skrevet 9. august 2020 Men hva gjør denne ungen egentlig? Fjør han hærverk? Hva gjør han mot andre barn? Stjeler ting? Slår? Foreldre: «det er ikke så lett» ? Selvfølgelig er det ikke lett hvis ungen er slik av natur. Men løper rundt og skriker. Hvorfor tror du? Er det noe foreldrene gjør? Er den bortskjemt og skriker fordi han ikke får viljen sin? Anonymkode: 2085f...ec2 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #14 Skrevet 9. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnevernet er der ikke kun for å ta barnet eller anklage foreldrene for omsorgssvikt. Dessverre tror mange dette. Barnevernet har veiledningsansvar og driver med foreldreveiledning. Dersom barnet har spesielle behov vil de også sette inn ekstra ressurser i familien. Det er ikke normal oppførsel slik du beskriver det. Noen foreldre vil ikke innse at barnet deres er annerledes.. Anonymkode: e6550...745 For alt vi vet så kan det være at barnet allerede får hjelp, må virkelig foreldrene kringkaste dette til hver og en og spesielt til naboer som ikke kan fordra sønnen deres? Anonymkode: fc91e...be4 7
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #15 Skrevet 9. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Foreldrene ser det men mener at de ikke kan gjøre noe for oss andre og at de ikke kan kontrollere han ute. Så er jo en form for omsorgssvikt eller et barn som må på et hjem eller noe Anonymkode: 12743...18b En «form for omsorgssvikt» er omtrent alt mulig rart, hvis man virkelig leter etter en grunn. Her virker det som om du kun ønsker å lage kvalme for å få vekk familien, ikke fordi du er bekymret for barnet for det er du ikke. Anonymkode: fc91e...be4 5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #16 Skrevet 9. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men hva gjør denne ungen egentlig? Fjør han hærverk? Hva gjør han mot andre barn? Stjeler ting? Slår? Foreldre: «det er ikke så lett» ? Selvfølgelig er det ikke lett hvis ungen er slik av natur. Men løper rundt og skriker. Hvorfor tror du? Er det noe foreldrene gjør? Er den bortskjemt og skriker fordi han ikke får viljen sin? Anonymkode: 2085f...ec2 Han gauler i nabolaget. Alt i fra sanger til banneord og mobbing av andre som passerer han. Jeg regner herverk som plaging av andre mennesker, så ja det gjør han. Stjeling vet jeg ingenting om men skulle ikke forundre meg. Foreldrene er nokså lavmælte folk Anonymkode: 12743...18b 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #17 Skrevet 9. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: En «form for omsorgssvikt» er omtrent alt mulig rart, hvis man virkelig leter etter en grunn. Her virker det som om du kun ønsker å lage kvalme for å få vekk familien, ikke fordi du er bekymret for barnet for det er du ikke. Anonymkode: fc91e...be4 Jeg vil enten ha bort barnet, problemet eller familien. Hvorfor skal jeg ignorere noe som ødelegger hele hverdagen min når han/de er problemet? Anonymkode: 12743...18b 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #18 Skrevet 9. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Han gauler i nabolaget. Alt i fra sanger til banneord og mobbing av andre som passerer han. Jeg regner herverk som plaging av andre mennesker, så ja det gjør han. Stjeling vet jeg ingenting om men skulle ikke forundre meg. Foreldrene er nokså lavmælte folk Anonymkode: 12743...18b Han har lov til å gaule ute om han vil. Plaging av mennesker er heller ikke hærverk. Nice try. Dette er et BARN. Så hvis du bor i et nabolag der det er flere barn som løper rundt og skriker fordi de leker, skal du melde inn de også? Anonymkode: fc91e...be4 6
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #19 Skrevet 9. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: For alt vi vet så kan det være at barnet allerede får hjelp, må virkelig foreldrene kringkaste dette til hver og en og spesielt til naboer som ikke kan fordra sønnen deres? Anonymkode: fc91e...be4 Kal være men har hittil ikke sett noen bedring. Heller værre med årene Anonymkode: 12743...18b
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #20 Skrevet 9. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Han har lov til å gaule ute om han vil. Plaging av mennesker er heller ikke hærverk. Nice try. Dette er et BARN. Så hvis du bor i et nabolag der det er flere barn som løper rundt og skriker fordi de leker, skal du melde inn de også? Anonymkode: fc91e...be4 Synes du det er greit å sykle rundt og skrike og forstyrre andre personer? Jo plaging er en form for herverk Anonymkode: 12743...18b 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå