Rene Skrevet 15. juli 2005 #1 Skrevet 15. juli 2005 Kjell Inge Røkke feiger ut, og anker dommen fra båtsertifikatsaken. Han har ikke baller nok til å "spikre paller som alle andre" likevell, dakkar rike gutten
Gjest Guest Skrevet 15. juli 2005 #2 Skrevet 15. juli 2005 Så usaklig sagt! Røkke vil vel som de fleste andre anke sin sak dersom de har muligheter for det. Tror du alle andre har mer lyst til å spikre paller enn Røkke? Jeg synes det er ufint å henge ham ut bare fordi han har mer penger enn gjennomsnittet.
Gjest nyteren Skrevet 15. juli 2005 #3 Skrevet 15. juli 2005 Så usaklig sagt! Røkke vil vel som de fleste andre anke sin sak dersom de har muligheter for det. Tror du alle andre har mer lyst til å spikre paller enn Røkke? Jeg synes det er ufint å henge ham ut bare fordi han har mer penger enn gjennomsnittet. ← Trodde du viste at rettspraksis i Norge er slik. Er du uenig i dommen, ja da har du mulighet til å anke. det gjelder for deg,Røkke og Hvermansen
Gjest Violetta Skrevet 15. juli 2005 #4 Skrevet 15. juli 2005 Trodde du viste at rettspraksis i Norge er slik. Er du uenig i dommen, ja da har du mulighet til å anke. det gjelder for deg,Røkke og Hvermansen ← Og godt er det. Jeg hadde sikkert gjort det samme om jeg var Røkke. Og han finner sikkert ikke vikar for seg selv hos hverken Kelly eller Manpower.
Væren Skrevet 15. juli 2005 #5 Skrevet 15. juli 2005 Hallo!!! Kan da skjønne han må ha lov til å benytte seg av sine rettigheter, han som alle andre! Forresten så har jeg sansen for Røkke, jeg! Det er bra at noen får det til i dette landet! Han har søren meg jobbet for å komme dit han er, gått på trynet noen ganger ja, men reist seg og gått videre - og pinadø fått det til igjen! Det har jeg respekt for! Og tenk på den verdiskapning og de arbeidsplasser han har stått for! Men sånn er altså janteloven. Når de rike går på trynet, så koser vi oss!
Rene Skrevet 15. juli 2005 Forfatter #6 Skrevet 15. juli 2005 Røkke har vært stor i kjeften, å har sagt at han ikke skulle anke en dom mot han, og at han som alle andre skulle spikre paller. Nå ser vi at han ikke står for sitt ord. Har var vel sikker på at han aaaldri skulle bli domfelt, man slik gikk det altså ikke. Får bare håpe at Norge ikke er blitt som USA der det kan se ut som at du slipper unna bare du har penger.
Gjest Violetta Skrevet 15. juli 2005 #7 Skrevet 15. juli 2005 Men når han mener det er begått feil i saken, og han ikke er dømt på rettferdig grunnlag skjønner jeg at han anker uansett. Får da være måte på å stå for sitt ord.
Væren Skrevet 16. juli 2005 #8 Skrevet 16. juli 2005 Røkke har vært stor i kjeften, å har sagt at han ikke skulle anke en dom mot han, og at han som alle andre skulle spikre paller. Nå ser vi at han ikke står for sitt ord.← Æh... Så Røkke har ikke lov til å ombestemme seg? Liksom: "Han har lovet det, så nå får han gjøre det!" Det kan jo være at hans juridiske rådgivere /advokater har anbefalt ham å anke? Det er da en menneskerett!!! Skjønner ikke problemet, jeg. Hvis han har fortjent det, så blir nok anken avvist, og det bli pallespikring uansett hva vi mener. Hjelper lite å spekulere i dette!
Gjest Embla s Skrevet 16. juli 2005 #9 Skrevet 16. juli 2005 Advokaten hans sier at hun anbefalte ham å anke. Hun mener de har en sterk ankesak. Et annet moment er at de andre domfelte i saken, anker. Han sier det blir litt feil hvis de anker og ikke han. Det er jeg enig med ham i.
sixx Skrevet 16. juli 2005 #10 Skrevet 16. juli 2005 Et annet moment er at de andre domfelte i saken, anker. Han sier det blir litt feil hvis de anker og ikke han. Det er jeg enig med ham i. ← Nettopp...og det har han da vært klar på helt siden dommen falt - (Anket noen av de andre....så ville nok høyst sannsynlig han anke også). Hvis alle andre enn han anket....så ville saken gått på nytt med de samme vitnene og de samme påstandene...uten at han fikk mulighet til å forsvare seg....fordi han ikke anket. Klart han måtte anke.
Gjest Guest Skrevet 16. juli 2005 #11 Skrevet 16. juli 2005 Får bare håpe at Norge ikke er blitt som USA der det kan se ut som at du slipper unna bare du har penger. ← Eller at en sak om et båtsertifikat blir nyhetsverdig..
sixx Skrevet 16. juli 2005 #12 Skrevet 16. juli 2005 Eller at en sak om et båtsertifikat blir nyhetsverdig.. ← God kommentar.
Gjest Bellatrix Skrevet 17. juli 2005 #13 Skrevet 17. juli 2005 Skjønner ikke at det er feigt å anke. Er det ikke feigere å gi opp og ikke prøve å få dommen omgjort?
Gjest Devil's Spawn Skrevet 17. juli 2005 #14 Skrevet 17. juli 2005 Skjønner ikke at det er feigt å anke. Er det ikke feigere å gi opp og ikke prøve å få dommen omgjort? ← Joda, trådstarter hadde sikkert syntes det også, om Røkke hadde valgt det .
Rene Skrevet 17. juli 2005 Forfatter #15 Skrevet 17. juli 2005 Joda, trådstarter hadde sikkert syntes det også, om Røkke hadde valgt det . ← Og det baserer du på??? Klart man bør anke, men Røkke hadde sagt at han ikke ville anke. Det er kun derfor jeg sier at han feiger ut mht "pallespikringa". Det hadde faktisk stått respekt av det å gått i fengsel uten å mukke når han tross alt hadde sagt at han ville gjøre det. Nyhetsverdien i saken ligger i det faktum at en av norges rikeste/mektigste forretningsmenn mistenkes for bestikkelser. Hvis han tyr til slike middler når det gjelder småting som et sertifiket, kan man jo bare lure på hvor langt han er villig til å gå når milliardverdier står på spill. Selvsagt er det også litt "Se& Hør" hype over denne saken, ALT Røkke/Celina Middelsfjert/ Fjærta Louise/ Krompen osv. osv. gjør har jo nyhetsverdi
sixx Skrevet 17. juli 2005 #16 Skrevet 17. juli 2005 men Røkke hadde sagt at han ikke ville anke. Strengt tatt så har han sagt at det kom an på hva de andre som ble dømt gjorde, men at han gjerne skulle slippe å kjøre saken en gang til.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 17. juli 2005 #17 Skrevet 17. juli 2005 (endret) Og det baserer du på??? At misunnelsen lyser lang vei. Deilig når rikingene får den, ass! Hva han gjør eller ikke gjør er nok ikke så viktig, bare du "tar" han. Endret 17. juli 2005 av Rattleshake
Bønna Skrevet 17. juli 2005 #18 Skrevet 17. juli 2005 Eller at en sak om et båtsertifikat blir nyhetsverdig.. ← Så det er greit å akseptere korrupsjon så lenge det bare foregår i det små? Det er sånn det begynner, vet du. Når man først har akseptert at det er greit med litt korrupsjon, tar det ikke lang tid før korrupsjon blir en del av hverdagen. Hurra for janteloven!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå