Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har opplevd og ha venner som har tatt så mye energi at man var nødt og ta avstand i perioder eller kutte helt? Vil gjerne høre, da jeg selv har opplevd dette med en venn og vurderer og kutte ut vedkommende. 

Anonymkode: e650c...6ac

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en slik venninne, hun tappet meg helt. Vi har null kontakt nå.

Anonymkode: dfb10...baf

AnonymBruker
Skrevet

På hvilken måte? Jeg har ei venninne som dukker opp ubedt hele tiden. Hun kan når som helst stå på døra her!! Bare at hun gir meg alltid så dårlig samvittighet for hun tilbyr seg tjenester hele tiden eller kommer med kake. Men når jeg er ferdig med husarbeid og kanske hører på musikk, skal trakte meg en kaffe eller noe så ser jeg plutselig bilen hennes utenfor. Eller det har vært besøk her hele dagen med bråkete barn og så drar de «endelig» og da er hun gjerne den første til å dukke opp mens jeg var forberedt på litt alenetid...

Kuttet ut ei son oppførte seg som hun var forelska i meg. Fikk meldinger fra henne der hun var sur fordi hun mente jeg holdt henne utenfor siden jeg ikke inviterte henne når jeg hadde andre på besøk eller hun hadde sett oss sammen på en butikk.... 

Anonymkode: 33ed1...450

AnonymBruker
Skrevet

Har en slik en, vurderer nå bare skape avstand, for hun sliter meg ut. Sjalusi og misunnelse, baksnakking av andre, klaging på alt, selv ting hun kan gjøre noe med. Lei av å bare være den som hele tiden prøver å støtte og løfte stemningen.

Anonymkode: f90c4...22c

Skrevet

Jeg har hatt et par sånne venner. Jeg ble bare sliten og lei meg av å være med dem, og til slutt måtte jeg bare distansere meg fra dem. 

Anonymkode: 827b4...803

Skrevet

Slike må du kutte ut.

Det verste er når man møter kollegaer som er slik, mennesker du ikke har noe forhold til. Som fortsetter å dele sine plager på jobb.

Anonymkode: 20fde...9fe

Skrevet

jeg har en sånn veninne. går aldri en dag uten kontakt. type 50 mld. informerer meg om absolutt alt.ALT. har «brutt» to ganger-men forandrer seg ikke. dont know what to do. er sliten og stressset av folk som krever så mye oppmerksomhet

Anonymkode: 0292a...e65

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

jeg har en sånn veninne. går aldri en dag uten kontakt. type 50 mld. informerer meg om absolutt alt.ALT. har «brutt» to ganger-men forandrer seg ikke. dont know what to do. er sliten og stressset av folk som krever så mye oppmerksomhet

Er jo du som må gjøre noe med det.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er jo du som må gjøre noe med det.

gi meg gjerne tips. har snakket med vedkommende flere ganger. men ønsker ikke å bryte vennskapet heller. men mellom jobb, samboer, syke foreldre som trenger hjelp, er det begynt å bli forferdelig slitsomt🙈

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ikke venner, men familiemedlem, kuttet ut vedkommende og har det mye bedre.

Skrevet
12 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Ikke venner, men familiemedlem, kuttet ut vedkommende og har det mye bedre.

jeg har minimert kontakten til et familiemedlem som egentlig har mishandlet meg psykisk(psykologens ord-mitt søsken mener jeg er hårsår).

klarer ikke å ta oppgjør og kutte, men bare det å få minimert kontakt har gjort godt🙏

Skrevet

En venninne ble stadig lei seg eller såret av ting jeg sa eller gjorde. Hvorfor vil egentlig slike ha kontakt med en?

Hun beskyldte meg for å såre henne. Da var det bedre å ikke være med henne mer. Følte jeg måtte veie hvert ord, og ikke kunne være avslappet.

Skrevet
9 minutter siden, exictence skrev:

En venninne ble stadig lei seg eller såret av ting jeg sa eller gjorde. Hvorfor vil egentlig slike ha kontakt med en?

Hun beskyldte meg for å såre henne. Da var det bedre å ikke være med henne mer. Følte jeg måtte veie hvert ord, og ikke kunne være avslappet.

det der er så slitsomt😬prøver å unngå nye vennskap(har et par gamle). trekker meg unna om jeg må veie alle ordene nøye først, og det blir for tungt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...