Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg starter i ny jobb kommende uke, og lønnsutbetalingen for hele august er 15/8 altså fredag, men jeg har enda ikke signert kontrakten, da det var noen ting jeg ville endre på, turnus er satt opp og jeg starter jo å jobbe. Vil jeg få lønn denne mnd. Eller må jeg vente til september? 

Anonymkode: bd479...282

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når begynner du å jobbe da?

har du fastlønn så får du nok lønn denne måneden. Forøvrig er 15/08 en lørdag.

Anonymkode: 34485...0a5

AnonymBruker
Skrevet

Mest sannsynlig så får du ikke lønn før september. Jeg begynte i jobb omtrent på denne tiden for noen år siden, og da var første lønnsutbetaling i september. 

Anonymkode: c41b9...171

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når begynner du å jobbe da?

har du fastlønn så får du nok lønn denne måneden. Forøvrig er 15/08 en lørdag.

Begynner på tirsdag, og det er fastlønn. Da får jeg krysse for at jeg får denne mnd. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mest sannsynlig så får du ikke lønn før september. Jeg begynte i jobb omtrent på denne tiden for noen år siden, og da var første lønnsutbetaling i september. 

Jeg har en tilkallingsvikar stilling der nå, jobbet litt i juli, så får hvertfall lønn for det, men hadde håpet jeg fikk for august også.

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg startet som lærer (1/8) fikk jeg første lønn den 12 samme måned. De som ikke ikke hadde alt klart med kontonr og slikt, lurer jeg på om fikk sjekk eller noe av kontordama isteden.. alle fikk hvertfall lønn. Det var en selvfølge. 

Anonymkode: af5da...490

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg startet som lærer (1/8) fikk jeg første lønn den 12 samme måned. De som ikke ikke hadde alt klart med kontonr og slikt, lurer jeg på om fikk sjekk eller noe av kontordama isteden.. alle fikk hvertfall lønn. Det var en selvfølge. 

Anonymkode: af5da...490

Forskjellen er at en lærer har fastlønn. Ta jobber turnus tydeligvis, da er det ikke fastlønn. 

Skrevet (endret)

Det er ikke avgjørende at arbeidsavtalen er signert. Idet du tiltrer og fungerer som om du er ansatt, ER du ansatt selv om papiret mangler.

Men lønningskontoret vet kanskje ikke om deg før de får den ferfig signerte arbeidsavtalen oversendt...?

Endret av Hunmedham
AnonymBruker
Skrevet

Er det i kommunal/statlig sektor får du full lønn, beg den 1 i mnd fikk full lønn på lønningsdag

Anonymkode: adbfd...556

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Neutral90 skrev:

Forskjellen er at en lærer har fastlønn. Ta jobber turnus tydeligvis, da er det ikke fastlønn. 

Er du helt fjern eller? 
man har selvfølgelig fastlønn i turnus 😂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er du helt fjern eller? 

Det er fastlønn ja ☺️ Har jo en kontrakt der fra tidligere, men har ikke fått lønn derfra enda, så de har kontonr. Og slikt

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du helt fjern eller? 

Jeg er visst fjern ja. 

For å omformulere meg; turnus bestemmer fastlønn, jeg forstod det slik at turnus ikke var endelig avtalt/fastsatt. 

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en tilkallingsvikar stilling der nå, jobbet litt i juli, så får hvertfall lønn for det, men hadde håpet jeg fikk for august også.

Da får du nok i august. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, Neutral90 skrev:

Jeg er visst fjern ja. 

For å omformulere meg; turnus bestemmer fastlønn, jeg forstod det slik at turnus ikke var endelig avtalt/fastsatt. 

Feil igjen. 
Fastlønna er lik hver måned. Diverse tillegg derimot kan variere, men er som regel relativt lik gjennom året.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du har både forskudd og etterskuddsbetalt så skal Ts ha lønn i august jo. Når jeg får lønn 15 august så er dette for hele august. Altså, noe på forskudd og noe på etterskudd. Ho forklarer jo ganske tydelig at augustlønna er for HELE august og siden ho begynner å jobbe neste uke så skal ho ha lønn i august. Men det blir neppe en full lønn siden ho ikke har jobbet første halvdel av august

Anonymkode: 822db...8d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...