Gå til innhold

Han holder barnet våken

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samboer og barn på 9 år. Samboer er ikke biologisk far, og vi har bodd sammen i 2 år. 
samboer er glad i å spille gitar, og det gjør han hver kveld mens jeg legger barnet. 
dette resulterer i at barnet sliter med å få sove pga musikken. 

til hans forsvar har jeg ikke bedt ham slutte å spille. 
tenker at det er den lille tiden på døgnet han har. 
samtidig har han selv hatt barn (de er flyttet hjemmefra nå) så det undrer meg at han ikke selv tenker over at spillingen holder mitt barn våken. 

Bør jeg la ham få denne tiden og bite irritasjonen i meg, eller er det rett og rimelig å be ham være stille akkurat den halve/hele timen da barnet holder på å sovne? 

(etter at barnet først har sovnet kan han fint spille uten at hen våkner). 

Anonymkode: 222cc...0cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig ber du han utsette spillingen til barnet har sovner

• Liker 20
Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)

Hallo? 

Selvfølgelig skal ungen få ro til å sove 🙄

Om han vil spille finnes det plugger til det. 

Endret av WhisperingWind
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, du må jo si i fra! 

Anonymkode: 36ba6...94c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Han vet det sikkert ikke selv. Bare si ifra på en fin måte, så venter han nok med å spille til barnet har sovnet.

Anonymkode: 17165...180

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg også har ofte blitt så overrasket av at voksne mennesker ikke selv skjønner at de må være litt stille til barnet er sovnet hvertfall.Når vi har overnattet hos mamma så kan hun stå å rope til meg eller faren min etter småen er lagt seg,å da roper hun jo rett utenfor rommet der han ligger! Han sovner jo aldri om de ikke tar litt hensyn. Men jeg sier selvsagt ifra da men på en fin måte. 

Har en venn som også er en del på besøk etter leggetid å det fungerer jo ikke! Han snakker så høyt å må absolutt gå rundt i huset mens han snakker høyt,da sovner barnet aldri! Mens når jeg har besøk av en vennine å vi snakker  i normalt toneleie eller ser på film med normal lyd på så sovner sønnen min uten problemer. Blir bare så ofte oppgitt av at voksne ikke klare å tenke selv at en må ta litt hensyn så barnet sovner. Så hyttetur der vi deler hytte med andre var jo ett mareritt når småen var mindre! 

Anonymkode: 052cc...3b3

• Liker 2
Skrevet

Det må da gå an å snakke sammen

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye/lenge spiller han? Hvis han kan starte spilling litt tidligere og runde av når det er leggetid er det optimalt, for gitarspilling er hyggelig bakgrunnslyd til kveldsmaten og på vei mot senga.

Anonymkode: bad98...4e5

• Liker 3
Skrevet

jammen herregud, si nå ifra!

Kanskje hans barn var sånne som ikke slet med å sovne om det var lyd samtidig? Noen unger er vant til det, og har ikke noe problem med å sovne selv om det er lyd i bakgrunnen. Andre er ikke vant til det, og trenger stillhet. 

Du må jo si det!

Anonymkode: 2b545...3a4

• Liker 3
Skrevet

For en rar problemstilling 🤷‍♀️ selvsagt snakker du med kjæresten din. Egentid og hobby er veldig viktig, ja. Men det kan da vente i en halvtime-time så barnet får sovne ordentlig. Hvis det blir lite tid til spilling så kan du og han spleise på en sånn elektrisk gitar med ørepropper. 

Anonymkode: 9f96a...dc0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...