Gå til innhold

Munnbind-anbefaling er ikke påbud

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så vidt jeg har forstått vil det (mest sannsynlig) komme en munnbind-anbefaling om noen dager. Dette på offentlig transport og andre plasser det er vanskelig å holde 1-meters regelen. Eller har jeg misforstått? Siden det er et gigantisk hysteri for tiden? 

Anonymkode: 5a54f...6cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så vidt jeg har forstått vil det (mest sannsynlig) komme en munnbind-anbefaling om noen dager. Dette på offentlig transport og andre plasser det er vanskelig å holde 1-meters regelen. Eller har jeg misforstått? Siden det er et gigantisk hysteri for tiden? 

Stemmer det. Det blir en anbefaling på lik linje med anbefalingen om ikke å feste over styr... og vi så jo hvor virksom den anbefalingen var! 

• Liker 3
Skrevet

Det er vel en årsak til at de ikke kan sette påbud, for da må de samtidig sørge for at alle har muligheter til å ha dem. At myndighetene gir ut gratis munnbind eller sørger for at de er på blå resept med en liten egenandel kommer ikke til å skje.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Oookei. Men da er det altså ikke jeg som har misforstår, og det er fortsatt kun en anbefaling og kun i offentlig transport og andre plasser hvor 1 meters regelen er vanskelig å forholde seg til, at det vil gjelde. Hva er det folk blir så hysterisk for da? Unngå offentlig transport. Boom. 

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oookei. Men da er det altså ikke jeg som har misforstår, og det er fortsatt kun en anbefaling og kun i offentlig transport og andre plasser hvor 1 meters regelen er vanskelig å forholde seg til, at det vil gjelde. Hva er det folk blir så hysterisk for da? Unngå offentlig transport. Boom. 

De fleste som bruker offentlig transport gjør det av noen grunner. 1)Avstanden mellom hjem -.arbeidsplass er for lang til å gå/sykle 2) Avstanden mellom hjem-butikk/apotek er for lang av samme grunn. 3)Har ikke bil pga økonomiske årsaker/Kan ikke ha bil av helsemessige årsaker 4) Velger kollektivt fram for bil, da rushtiden ut/inn av Oslo tar evig lang tid. 5) Bruker kollektivt for å besøke/møte venner og familie, så de ikke blir helt isolerte. 6) For å følge barna til fritidsaktivter/gjøre noe sammen med barna, feks å dra til lekeland)

osv osv..

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, tussi84 skrev:

De fleste som bruker offentlig transport gjør det av noen grunner. 1)Avstanden mellom hjem -.arbeidsplass er for lang til å gå/sykle 2) Avstanden mellom hjem-butikk/apotek er for lang av samme grunn. 3)Har ikke bil pga økonomiske årsaker/Kan ikke ha bil av helsemessige årsaker 4) Velger kollektivt fram for bil, da rushtiden ut/inn av Oslo tar evig lang tid. 5) Bruker kollektivt for å besøke/møte venner og familie, så de ikke blir helt isolerte. 6) For å følge barna til fritidsaktivter/gjøre noe sammen med barna, feks å dra til lekeland)

osv osv..

Ja, men om de som kan sykle eller gå, heller sykler eller går, og alle som kan kjøre bil sammen med 1 til 2 (maks) kollegaer heller gjør dèt så er vi allerede kommet langt. Bruk egen bil i stedet for kollektivtransport når barna skal transporteres i de tilfellene det går, vet du hva - drit i miljøperspektiv akkurat nå eller bruk de munnbindene uten å klage. 

Skrevet

Var jo de grønne partiene samt AP som saboterte bilbruk her i Oslo. Ser hvor smart dette var nå. Helt idioti! Er så flau over Oslo.

Anonymkode: 886f1...1b3

• Liker 1
Skrevet
På 9.8.2020 den 21.02, Den Sagnsomsuste skrev:

Stemmer det. Det blir en anbefaling på lik linje med anbefalingen om ikke å feste over styr... og vi så jo hvor virksom den anbefalingen var! 

Nettopp, derfor er påbud det eneste som ville hjulpet.

Skrevet
På 10.8.2020 den 8.10, AnonymBruker skrev:

Var jo de grønne partiene samt AP som saboterte bilbruk her i Oslo. Ser hvor smart dette var nå. Helt idioti! Er så flau over Oslo.

Anonymkode: 886f1...1b3

Det beste akkurat nå hadde absolutt vært at flest mulig brukte egen bil fremfor kollektivtransport. Villedet miljøpolitikk bør ikke gå foran smittevern.

• Liker 1
  • Opprett ny...