AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #1 Skrevet 9. august 2020 Jeg gruer meg til studiestart i morgen. Dette mest grunnet at jeg er 25 år. Jeg har også "stalket" noen av medelevene, og ser at mange kommer rett fra videregående (ønsker ikke å røpe studiet). Er det noen som har vært i liknende situasjon? Hvordan gikk det? Anonymkode: 0b0d9...ada
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #2 Skrevet 9. august 2020 Ja jeg begynte å studere da jeg var 25. Klassen bestod av en gruppe som kom rett fra vgs. En gruppe med 22-30 og en liten gruppe med 40++. Gruppen jeg var i (22-30)var mest sosiale. Vi hadde mest fester og vi fant på mye sammen. Anonymkode: e848e...41c
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #3 Skrevet 9. august 2020 Var i lignende situasjon noen år tilbake ( var da 23). I begynnelsen brydde jeg med ikke stort over at de fleste på studiet var rett fra videregående og at jeg var blant de eldre. Tenkte bare at slik var det bare, var liksom ikke så big deal. Men husker et par stykker som reagerte veldig på at jeg i deres øyne hadde "kastet" bort 4 år. Når det er sagt så har de fleste vært greie. Fant heldigvis også noen å være med i studietiden. Mitt råd er egentlig å ikke røpe alderen din før dere kanskje blir bedre kjent. Føler at man på den måten slipper å bli dømt som "gammel", selv om man ikke er så stort mye eldre og sikkert har mange like interesser og slikt. Anonymkode: baad2...262
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #4 Skrevet 9. august 2020 Jeg er 30 år, og begynner på nytt studium på tirsdag! Er ikke nervøs for det sosiale i det hele tatt, men det er et studium der snittalderen er ganske høy, fordi mange tar det som etterutdanning etter en akademisk utdannelse. Regner med at 20-30% av studentene er eldre enn meg. Og det spiller jo ingen rolle om medstudentene er 19 eller 50, vi har uansett noe til felles (interesse for samme fagfelt). Og så er det jo ikke slik at man er veldig låst til det sosiale på studiet, heller. Som regel finnes det mange arenaer å finne seg nye venner på. Anonymkode: 04ec3...245 1
sykepleie96 Skrevet 9. august 2020 #5 Skrevet 9. august 2020 Jeg er 24 år, har en annen bachelorgrad i bunn og begynner på nytt studie på tirsdag jeg også 🙂 Det går nok helt fint! 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #6 Skrevet 9. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg gruer meg til studiestart i morgen. Dette mest grunnet at jeg er 25 år. Jeg har også "stalket" noen av medelevene, og ser at mange kommer rett fra videregående (ønsker ikke å røpe studiet). Er det noen som har vært i liknende situasjon? Hvordan gikk det? Anonymkode: 0b0d9...ada jeg var 40 da jeg begynte. I klassen min var det 50 % i 20 årene og 50% over 30. Du overlever Anonymkode: 90158...24e
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #7 Skrevet 10. august 2020 25 er ingenting. Ikke la alder hindre deg. Begynner på nytt i morgen selv, er 30. Driter en lang marsj i alderen på medstudenter, det er utdanning og jobb jeg bryr meg om. Anonymkode: 51d01...cd3 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #8 Skrevet 10. august 2020 Den gang jeg var ny student kom jeg rett fra vgs. Endte på gruppe med to andre på min alder og en på 26. I den grad jeg tenkte noe over det var det faktisk at jeg så opp til henne, fordi hun var så "moden". Anonymkode: 2b8c2...c71
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #9 Skrevet 10. august 2020 Jeg var 29 år da jeg tok min bachelor. Iår blir jeg 39 og jeg hadde ikke brydd med en døyt om jeg hadde begynt på høyskolen igjen 😊 Er nok flere som er eldre enn deg der, og uansett har dere mye felles i selve studiet 👍😊Lykke til! Går nok veldig bra! Anonymkode: 5ff76...06f
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #10 Skrevet 10. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg var 29 år da jeg tok min bachelor. Iår blir jeg 39 og jeg hadde ikke brydd med en døyt om jeg hadde begynt på høyskolen igjen 😊 Er nok flere som er eldre enn deg der, og uansett har dere mye felles i selve studiet 👍😊Lykke til! Går nok veldig bra! Anonymkode: 5ff76...06f Jeg var altså 29 år da je STARTET på min bachelor. Var 33 da jeg ble ferdig 😊 Anonymkode: 5ff76...06f
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #11 Skrevet 10. august 2020 Jeg begynte på nytt studium som 28-åring. Null stress! Man klikker jo naturlig nok ikke nødvendigvis med de aller yngste rett fra VGS, men det er ofte mange som er både 22, 24 og 26, og det var ingen problem å høre til sosialt! Man er jo på samme sted i livet, alle sammen - nye på studiet. Noen må jo være eldst også Anonymkode: 9fe9c...8cf
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #12 Skrevet 10. august 2020 Det var nok mye mere vanlig å komme rett fra videregånde, selv om det også da var en del eldre. I dag er det en god blanding vil jeg si. I mitt kull, vi var 120 som startet var det max 20 som kom rett fra vgs. Tipper 30% mellom 20-25, 30% 26-30 og resten er over 30 år. jeg tilhører siste gruppen, og har vært redd for å være den eneste så gammel, men var langifra det. Det går nok bra skal du se Anonymkode: 06f44...94d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå