AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #21 Skrevet 13. august 2020 Her ofrer jeg benkeplass for oppbygget vaskemaskin og tørketrommel. Etter 20 år på gulvet, orker ikke ryggen mer. Vi skal ha alt bygget inn i en kjøkkeninnredning på ene veggen, og skal ha uttrekkbart strykebrett i skuff, blant annet. I tillegg skal vi ha takhengt tørkestativ som kan felles ned og plass til skotørker. Skal også ha stang over vaska. På motsatt side av innredningen med vask og vaskemaskin, skal vi ha 2 store skittentøyskap med hull i døra. Resten av veggen blir et ekstra kjøleskap + garderobeskap til noen vinterklær, samt et skap til moppestativ, bøtte etc. Vi får ikke sluk, da det ikke er et krav lenger (ingen har sluk på kjøkkenet f.eks.) Vi har, og skal fortsette å ha en føler som stopper alt vannet HVIS det skulle lekke, det har vi på kjøkkenet også til oppvaskmaskinen. Anonymkode: 217a0...cbf
PhilosopherSe7en Skrevet 13. august 2020 Forfatter #22 Skrevet 13. august 2020 Hvor har du det fra at det ikke er krav om sluk på våtrom? Slik jeg ser det så er det krav om sluk i våtrom. Våtrom er bad, vaskerom og dusjrom.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #23 Skrevet 14. august 2020 16 timer siden, PhilosopherSe7en skrev: Hvor har du det fra at det ikke er krav om sluk på våtrom? Slik jeg ser det så er det krav om sluk i våtrom. Våtrom er bad, vaskerom og dusjrom. Ja, i våtrom, men ikke for å ha vaskemaskin. Vaskemaskin kan du ha på kjøkkenet om du vil. Våtrom er rom som skal tåle å bli våt av spyling av klær, oversvømmelse av badekar etc. En oppvaskmaskin inneholder også mye vann, men det er ikke sluk på et kjøkken. Anonymkode: 217a0...cbf
PhilosopherSe7en Skrevet 15. august 2020 Forfatter #24 Skrevet 15. august 2020 19 hours ago, AnonymBruker said: Ja, i våtrom, men ikke for å ha vaskemaskin. Vaskemaskin kan du ha på kjøkkenet om du vil. Våtrom er rom som skal tåle å bli våt av spyling av klær, oversvømmelse av badekar etc. En oppvaskmaskin inneholder også mye vann, men det er ikke sluk på et kjøkken. Anonymkode: 217a0...cbf I våtrom er det krav til sluk. Rom som går under kategorien våtrom er bad, dusjrom og vaskerom. Du kan ikke bare automatisk konkludere med at fordi noen har vaskemaskin på kjøkken uten sluk så trenger en ikke sluk på vaskerom. Da må du se på når denne løsningen ble bygget og hvilke krav som var gjeldene på det tidspunkt. Bygger en vaskerom i dag må en forholde seg til de regler som nå er gjeldene. Kan du henvise til hvor det står at sluk ikke er nødvendig på vaskerom?
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #25 Skrevet 15. august 2020 Det jeg er mest fornøyd med på vaskerommet er tørkeplassen. Den er ca 180cm bred og 70cm dyp. Der har vi garderobestenger fra elfa i 3ulike høyder. Hver høyde har 4 stenger i dybden. Da har vi masse plass til å henge opp klær til tørk og vi kan henge klær på kleshengere der også😀 Anonymkode: e4601...afe
sssssh! Skrevet 15. august 2020 #26 Skrevet 15. august 2020 Tenk på det som et arbeidsrom. Skriv punktene som er av størst behov for dere med deres livsstil og planlegg ut fra det. Mine ville vært: God og praktisk tørkeplass (hater takhengte stativ, vakkert når det er tomt, når det er fullt blir rommet så mørkt og jeg føler at hodet mitt går på tøystrimler. Arghh. Løsning for sortering av skittentøy. Mørk/lys 60, mørk/lys 40, 90, fin/ull Benkeplass til bretting Litt skap til bøtter, vaskemidler, kluter osv Et dedikert sted til støvsugeren Åpenbart vaskemaskin & tørketrommel. Gjerne på gulvet for mest mulig benk En god og romslig vask, helst dobbel med uttrekkbart håndstykke Dedikert sted til sortering av ting. Panteflasker, brukte batterier, lyspærer, tøyavfall, ting jeg skal gi til fretex, ting jeg finner i lommer på klær osv. Sted til strykebrett og jern
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #27 Skrevet 16. august 2020 Det jeg liker best med vaskerommet mitt er at det er plass til to (eller egentlig kanskje tre) tørkestativer stående fremme samtidig. De er nesten alltid i bruk og det er så godt å slippe å ha de i andre rom i huset! Nå skal det sies at jeg ikke har tørketrommel, det ville jo ha redusert tørkestativ-behovet noe, men jeg hadde nok uansett ikke tørket klær i tørketrommelen. Om jeg noen gang flytter herfra, så skal jeg sørge for at vaskerommet i mitt neste hus også har plass til tørking av klær! Anonymkode: 88329...632
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå