AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #1 Skrevet 9. august 2020 Vi gutta hadde en diskusjon. Har elektriker høyere status blant damene, enn rørlegger? Anonymkode: f272a...f3a
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #2 Skrevet 9. august 2020 Begge har gode og viktige jobber som håndverkere. Kanskje elektrikerne har «renere» jobb enn rørleggere? Anonymkode: d4930...e83 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #3 Skrevet 9. august 2020 Ja. Rørlegger ee trash Anonymkode: 0c58d...59b 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #4 Skrevet 9. august 2020 Hvorfor skal de ha høyere status enn rørleggere? Kjenner både eletrikere og rørleggere, rangerer ikke noen av de høyere pga utannigen deres! Anonymkode: d8b2d...eb5 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #5 Skrevet 9. august 2020 Ja, det er flere videreutdannelsesmuligheter for elektrikere. De jeg kjenner tjener bedre enn rørleggere også. Anonymkode: e8d5e...580
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #6 Skrevet 9. august 2020 Det har vel høyere status generelt. Anonymkode: 40ba3...e61
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #7 Skrevet 9. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi gutta hadde en diskusjon. Har elektriker høyere status blant damene, enn rørlegger? Anonymkode: f272a...f3a Samme. Anonymkode: 6054b...c86
Brunello Skrevet 9. august 2020 #8 Skrevet 9. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi gutta hadde en diskusjon. Har elektriker høyere status blant damene, enn rørlegger? Anonymkode: f272a...f3a Tror det kommer veldig an på hvem du spør. Hos de damene jeg omgås (akademikere), tror jeg det er lik status for alle håndverkere.
Nevian Skrevet 9. august 2020 #9 Skrevet 9. august 2020 Selv er jeg rørlegger, men hadde nok valgt elektriker hvis jeg skulle valgt om igjen. Ikke fordi jeg har inntrykk av at de har høyere status, men fordi jeg i senere år synes det fremstår som et mer interessant fag. På videregående styrte jeg unna fordi jeg betraktet det som et livsfarlig fag
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #10 Skrevet 9. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er flere videreutdannelsesmuligheter for elektrikere. De jeg kjenner tjener bedre enn rørleggere også. Anonymkode: e8d5e...580 Når det gjelder videreutdanning og muligheter, er jeg enig. Det med lønn er i ferd med å snu, da det er mangel på rørleggere. I fremtiden vil nok de tjene bedre. Anonymkode: a0817...2ec
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #11 Skrevet 10. august 2020 12 timer siden, Brunello skrev: Tror det kommer veldig an på hvem du spør. Hos de damene jeg omgås (akademikere), tror jeg det er lik status for alle håndverkere. Som en akademiker (jurist) som er gift med en elektriker, så er jeg kanskje ikke helt nøytral. Men når jeg sier at mannen er elektriker, så er det bare positive ord å få tilbake. For noen år siden tok han videreutdanning ved siden av jobben. Nå er han elektroingeniør og mye bedre betalt enn meg. Jeg vet ikke hva slags muligheter en rørlegger har til videreutdanning, men jeg føler at jo mer man kan bygge på, jo høyere status. Anonymkode: 13c87...8aa
Brunello Skrevet 10. august 2020 #12 Skrevet 10. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Som en akademiker (jurist) som er gift med en elektriker, så er jeg kanskje ikke helt nøytral. Men når jeg sier at mannen er elektriker, så er det bare positive ord å få tilbake. For noen år siden tok han videreutdanning ved siden av jobben. Nå er han elektroingeniør og mye bedre betalt enn meg. Jeg vet ikke hva slags muligheter en rørlegger har til videreutdanning, men jeg føler at jo mer man kan bygge på, jo høyere status. Anonymkode: 13c87...8aa Vil tro rørleggere kan bli VVS-ingeniører.
Kvalitet Skrevet 10. august 2020 #13 Skrevet 10. august 2020 Jeg oppfatter elektrikere med mer status enn rørleggere. Muligens fordi jeg har inntrykk av at det er et vanskeligere fag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå