Gjest Lasox Skrevet 9. august 2020 #1 Skrevet 9. august 2020 (endret) https://www.tv2.no/a/11576861 Jada, folkens! Takk til de av dere som måtte absolutt reise til utlandet, ha store fester og ikke tar hensyn til hverandre i byen eller i butikkene. Fryktelig hensynløst av dere! Nå kan flere risikere å bli smittet, dø og økonomien kan enda en gang bli hardt rammet både offentlige og private til de som kan miste arbeidsplassen sin. Ser det stadig vekk når jeg er i byen at det er kun de færreste som tar faktisk hensyn til hverandre og ikke bare til seg selv. Mange som er på telefonen, og ikke er oppmerksom på omgivelsene å plutselig så er man fryktelig nærme andre mennesker. Ser det på puber/cafèr så sitter det 50-100-200 mennesker tett oppå hverandre. Ene cafèn i hjemkommunen vår hadde fått flere anmerkningen før dem tok noen nødvendige tiltak. Der satt det fort 50 mennesker tett-i-tett! Ofte er det store mengder grupper i køene til tross for solid markering om å holde 1 meter unna så har det hendt ofte at det har vært grupper som står bak under halv-meteren bak meg i køen. Skjerp dere folkens! 😡 Endret 9. august 2020 av Lasox
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #2 Skrevet 9. august 2020 Hvorfor kan du ikke fortsette på en av de andre «Indre Østfold»-trådene her inne? Anonymkode: 5415e...8b1 6
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #3 Skrevet 9. august 2020 Det er allerede mange tråder om akkurat det samme, så flott om du heller slår til på en av trådene som allerede eksisterer. Anonymkode: d50d1...9bd 3
Søgni Skrevet 9. august 2020 #4 Skrevet 9. august 2020 Tråden er ryddet for innlegg av utestengt bruker og svar til dette. Søgni, mod. 1
The Kitten Skrevet 9. august 2020 #5 Skrevet 9. august 2020 Bor du i Indre Østfold siden du er så sur? 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #6 Skrevet 9. august 2020 21 minutter siden, The Kitten skrev: Bor du i Indre Østfold siden du er så sur? Jeg synes han har all grunn til å være sur, uansett hvor han bor. Situasjonen vi står i nå skyldes ren uforstand og egoisme, og burde vært helt unødvendig. Anonymkode: f51cb...cb5 3
Gjest Lasox Skrevet 10. august 2020 #7 Skrevet 10. august 2020 (endret) 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes han har all grunn til å være sur, uansett hvor han bor. Situasjonen vi står i nå skyldes ren uforstand og egoisme, og burde vært helt unødvendig. Anonymkode: f51cb...cb5 Takk! Til deg, @The Kitten nei bor ikke i Indre Østfold, men blir forbanna siden jeg har besteforeldre som begynner å bli veldig gamle og er sårbare for smitten. Er selv i risikogruppa og må muligens isolere meg enda en gang. Ved forrige nedstengning så isolerte jeg meg to uker i forveien siden jeg følte regjeringen reagerte altfor for seint med tanke på at dem forsatte å ha åpne landegrenser og slapp inn folk fra Italia da på det tidspunktet Italia var på det verste og til tross for stor økning av smittede og endte med en isolasjon på over to mnd. frivillig for å være på den sikre siden! Som Anonym f51cb...cb5 skriver så skyldes dette her egoisme fordi folk ikke tar hensyn til hverandre! Etter første mnd så har jeg følt at det er kun jeg som tar det på alvor i byen. Folk følger med på telefonen, tar ikke hensyn til 1-meter og det er alltid jeg som må vike meg unna de andre. Naturligvis at jeg må følge med, men andre kan også følge med litt når man er midt i en pandemi. Folk spriter seg ikke i butikkene, tar på varer som man ikke handler og kan risikere å smitte andre helt unødvendig også er det store grupper i køene som er helt unødvendig! Dette her er helt tullete spesielt med tanke på hvor flinke myndighetene har vært til å gi beskjed om hvordan man skal håndtere situasjonen og enda klarer ikke folk det! Siste tabben til regjeringen nå må jeg si det er å senke skjenkebevillingen til 00:00 fleste av oss visste jo at festen ville jo ikke slutte på det tidspunktet. Da drar man heller bort til andre steder og uten å ha noen vakter til å passe på og risikoen for økte smitte øker. Galskap! Endret 10. august 2020 av Lasox
Anbefalte innlegg