Gå til innhold

Pedagogisk leder virker sur over måten vår

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pedagogisk leder virker sur over måten vi gjør tilvenningen på. Ungen har gått der 3 timer i 3 dager nå. Første dag var onsdag. I morgen blir dag 4. Pedleder maser hver dag at vi skal ta med vogn så skal hun sove der. Jeg har god tid til tilvenning pga senvakter på jobb, og ønsker at hun skal være kjent før hun skal sove der. Jeg tenkte å levere kl 8 i morgen å hente før sovetid. 

Pedlederen er veldig rask og sa første dagen at vi kunne gå bort litt. Andre dagen mente hun at vi skulle gå bort i 3 timer, og vi gjorde da det.. 

Irriterer meg over at hun maser om vogn og ber meg gå så fort om morningen. Ungen er jo ikke kjent enda, og jeg ønsker som sagt å bruke god tid. 

Hva tenker dere? 

Anonymkode: 594d6...1d4

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Gjest theTitanic
Skrevet

At du har rett, men at de ikke vil ha foreldre der. 

AnonymBruker
Skrevet

Du vil ikke ha foreldre der og det påvirker de andre barna også,

.

Anonymkode: bc641...4f9

• Liker 37
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I vår barnehage har de fast opplegg for tilvenning. Det blir mest forutsigbart for alle barna, både nye og gamle, foreldrene og de ansatte.

Hva er greia med å trekke ut tilvenning? Er barnet svært utrygg? 

Anonymkode: b0ce6...2c1

6 minutter siden, sirenas skrev:

Gjør du dette for barnet sin del, eller din egen?

Tenker at ped.leder gjerne har nok erfaring til å vite at du kanskje gjør barnet ditt en bjørnetjeneste!?

Den første og andre dagen hadde hun stort sett grått mye av dagen. Jeg ønsker at hun skal være trygg, og 3 dager for henne ser jeg at ikke er nok! 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den første og andre dagen hadde hun stort sett grått mye av dagen. Jeg ønsker at hun skal være trygg, og 3 dager for henne ser jeg at ikke er nok! 

Den er god. Lurt å ha en god dialog med barnehagen om dette. Husk: de har MYE erfaring med nye barn og tilvenning. 

Ofte er tilvenning og barnehagestart verst for oss foreldre. Ungene kommer fort inn i det 😊

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, sirenas skrev:

Gjør du dette for barnet sin del, eller din egen?

Tenker at ped.leder gjerne har nok erfaring til å vite at du kanskje gjør barnet ditt en bjørnetjeneste!?

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I vår barnehage har de fast opplegg for tilvenning. Det blir mest forutsigbart for alle barna, både nye og gamle, foreldrene og de ansatte.

Hva er greia med å trekke ut tilvenning? Er barnet svært utrygg? 

Og det er uansett jeg som er mammaen, jeg kjenner barnet mitt best, og jeg bestemmer hvordan jeg vil gjøre det. Nei, jeg ønsker ikke å etterlate barnet mitt til noen hun har vært sammen med ett par timer i 8 timer sånn plutselig. Jeg er for lang og gradvis tilvenning, og det er faktisk irriterende når hun ber meg gå før jeg nesten har kommet inn døra, og tar ungen ut av armene mine mens hun hylskriker...

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For mange barn kan langdryg tilvenning forsterke at barnehagen er et utrygt sted. 

Ha god dialog med barnehagen 👍 

Ja sånn var det med min sønn! Prøvde jeg å være litt lengre for å først sette han i seng i lek eller trøste han før jeg gikk,så var han 1000 ganger mer hysterisk når jeg skulle gå,for da trodde han at jeg skulle bli der.  Det beste var bare en kort levering der jeg sier hadet,å går med en gang selv om han skriker. Da roet han seg med en gang han fikk se at jeg faktisk ikke var der lenger.

Anonymkode: fc5b7...47a

• Liker 37
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, sirenas said:

Ok. Men da må du også regne med, og leve med, at ped.leder med sin faglig kompetanse virker "sur" og ikke kun stryker deg med hårene. 

Dette er ikke faglig kompetanse, forskning og reell faglig kompetanse er helt tydelig på at lengre tilvenning enn de latterlige tre dagene er best. Ts har sitt på det rene og ped.leder virker veldig useriøs. 

Anonymkode: b57a3...e54

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange tråder skal du lage om dette temaet? 

Anonymkode: 1fb00...24d

• Liker 3
Skrevet

Dette er ikke faglig kompetanse, forskning og reell faglig kompetanse er helt tydelig på at lengre tilvenning enn de latterlige tre dagene er best. Ts har sitt på det rene og ped.leder virker veldig useriøs. 

Anonymkode: b57a3...e54

Kilder?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Lage mange tråder? Jeg har da ikke laget en eneste tråd om dette temaet! Aner du hvor mange barnehagetilvenninger det er der ute disse ukene?

• Liker 10
Skrevet

Du tror det bare er en mamma i hele landet som har denne problemstillingen??

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Så utrolig merkelig, i vår barnehage anbefaler de en "myk start" for barna. Og de anbefaler at foreldre er der i starten, og at barna har kortere dager i starten. 

Syns denne pedlederen virker ganske fjern...

Anonymkode: ef195...179

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er spesialpedagog og tenker du gjør helt rett ifl forskning som foreligger, TS. De ansatte vil nok bare ha foreldrene bort, ubehagelig og stress med dem der i flere dager. 

Anonymkode: eaa83...95a

• Liker 17
AnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange grunner til at man ikke vil ha foreldre der mer enn vi må:

*korona

*det blir utrygt for de andre barna

*taushetsplikt

*brudd i dagsrytmen

Jeg er ped.leder og FOR lengre tilvenning. Men i disse dager er det litt mer utfordrende. Dialog er viktig her. Vær tydelig og spør hva som er mulig for barnehagen og møte dere på.

Anonymkode: ae655...fcb

• Liker 30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...