Gå til innhold

Til dere som hetser og hater på oss feriefolk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dere bitre og kjeder dere veldig siden dere legger dere oppi hva jeg og vi gjør? Nå sitter jeg i røde Spania og koser meg veldig. Er det sjalusi fra deres side? :) 

Anonymkode: 8704c...50b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Lillemorbare skrev:

Jeg er skikkelig lei denne type tråder. 

Enig

• Liker 5
Skrevet (endret)

Nå snakker jeg om bare meg selv og hvordan våre familier tenker. 
jeg har ingenting med ditt liv å gjøre. Du får velge selv hvor du drar. Det har heller ingenting med sjalusi å gjøre. Absolutt ikke. Men jeg og de fleste rundt oss er veldig lei seg for at korona smitten øker i landet og det meste er pga import-smitte fra folk i både «grønn og røde» land! 

Vi koser oss veldig mye her hjemme i Norge. Vi valgte å ikke dra til å utlandet da alt var usikkert. Vi valgte å ta hensyn til oss selv og de rundt oss for man vet aldri når neste bølge kommer

de som er sure og veldig irriterte på de feriefolka skjønner jeg veldig godt også. Hva hadde skjedd om dere ikke hadde dratt i år?

jeg personlig blir veldig lei meg og gruer meg til fødselen. For takket være de som har ført til økt smitte i landet har vi gravide ikke lov å ha med mannen til ultralyd undersøkelser og veldig begrenset tid med til under fødselen. Noen må føde alene. Det er sikkert ingen krise men veldig trist. Særlig det å være førstegangsfødende .. så ønsker jeg kunne ha med mannen min. 

det er ikke gøy å la folk gå i frykt for å bli smittet, at skoler og barnehager stenger og at det er risiko for nedstenging av Norge. 

selvfølgelig er folk sure og sinte når de mister sine nære og eldre pga smitten som er importert. 

(Hva gjør du forresten på KG?)

håper du koser deg der nede med god samvittighet. Værså snill å ikke ta med smitten hjem til Norge og pass på deg og dine!!

Endret av Snartmammaaa
  • Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Du må gjerne kose deg og nyte Spania så mye og så lenge du vil for meg. Det er hjemturen din som bekymrer meg. Men nå er jo heldigvis Spania rødt, så så lenge du drar rett i karantene og blir der uten å smitte noen, så er jeg strålende fornøyd. 

Og siden du spør: Det heter bare «hate», ikke «hate på». Eventuelt «kritisere», «slenge dritt om» eller «være negative til», som alle hadde vært bedre alternativ i dette tilfellet. Tror ikke det er så mange som faktisk hater folk som drar på ferie. 

Anonymkode: 030e3...0ef

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Dessverre har nok «hate på» blitt et godkjent uttrykk, hvor enn dumt det høres ut: 

«UTTRYKK

hate på

(jf. engelsk hate on)
MUNTLIG 
 rakke ned på
  • selv når alle andre hater på Nasse Nøff holder baconbloggerne fanen høyt hevet for sitt favorittkjøtt
     (Dagbladet 08.05.2009/26)
  • 5 grunner til å hate på fotball-VM 2010 (nattogdag.no 31.05.2010)«

Anonymkode: 32466...6a9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Misunnelig på at du er i Spania? Nei, hadde ikke reist i år uansett. Synes det er skikkelig harry å reise når en pandemi herjer, man blir liksom "hun tullingen som dro til syden". Dessuten er det ikke det samme å være i utlandet nå som mange har dødd og lokalbefolkningen har vært igjennom noen knalltøffe måneder. Den stemningen må jo legge preg på alt fra gateliv til servicetilbud og matservering. Men kanskje du ikke er typen til å legge merke til sånt, og er fornøyd bare du får noe pommes frites og ei øl på den slitne stranda i Torrevieja...

Jeg har vært mye på reise i utlandet før 2020, så går ikke glipp av noe. Akkurat nå sitter jeg på ferie i nydelige Nordland med sol på verandaen og en av verdens mest spektakulære naturlandskaper like foran nesa :) 

Anonymkode: c2dcb...d16

• Liker 25
Gjest Made4u
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dere bitre og kjeder dere veldig siden dere legger dere oppi hva jeg og vi gjør? Nå sitter jeg i røde Spania og koser meg veldig. Er det sjalusi fra deres side? :) 

Slutte å bekymre deg for hva andre synes og mener, og du kan trygt legge fra deg å tro at ting handler om misunnelse, at noen mennesker har helt andre prioriteringer enn deg har ingenting med misunnelse å gjøre tenker jeg.

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må bare kose deg i Spania så lenge du vil, så lenge du enten blir værende der eller går rett i karantene når du kommer hjem. 

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Er dere bitre og kjeder dere veldig siden dere legger dere oppi hva jeg og vi gjør?

Nei, men når dine handlinger potensielt kan ta livet av meg og familien min er det lov å reagere, eller? Om jeg fyllekjører inn i bilen din med deg inni, skal jeg spørre om du kjeder deg, siden du legger deg borti kjøringa mi?

Anonymkode: 9ba84...acb

• Liker 11
Gjest AineAvive
Skrevet (endret)
1 time siden, Snartmammaaa skrev:

Nå snakker jeg om bare meg selv og hvordan våre familier tenker. 
jeg har ingenting med ditt liv å gjøre. Du får velge selv hvor du drar. Det har heller ingenting med sjalusi å gjøre. Absolutt ikke. Men jeg og de fleste rundt oss er veldig lei seg for at korona smitten øker i landet og det meste er pga import-smitte fra folk i både «grønn og røde» land! 

Vi koser oss veldig mye her hjemme i Norge. Vi valgte å ikke dra til å utlandet da alt var usikkert. Vi valgte å ta hensyn til oss selv og de rundt oss for man vet aldri når neste bølge kommer

de som er sure og veldig irriterte på de feriefolka skjønner jeg veldig godt også. Hva hadde skjedd om dere ikke hadde dratt i år?

jeg personlig blir veldig lei meg og gruer meg til fødselen. For takket være de som har ført til økt smitte i landet har vi gravide ikke lov å ha med mannen til ultralyd undersøkelser og veldig begrenset tid med til under fødselen. Noen må føde alene. Det er sikkert ingen krise men veldig trist. Særlig det å være førstegangsfødende .. så ønsker jeg kunne ha med mannen min. 

det er ikke gøy å la folk gå i frykt for å bli smittet, at skoler og barnehager stenger og at det er risiko for nedstenging av Norge. 

selvfølgelig er folk sure og sinte når de mister sine nære og eldre pga smitten som er importert. 

håper du koser deg der nede med god samvittighet. Værså snill å ikke ta med smitten hjem til Norge og pass på deg og dine!!

Jeg har en del av de samme tankene som deg og jeg forstår deg. Men din beskrivelse viser også hvor ulike vi mennesker er, hva som er viktig for oss og hvor forskjellige stadier i livet vi befinner oss på.

Som eksempel: Jeg trives ikke her, har det ikke lenger godt i Norge (dette har vært helt annerledes i andre perioder i livet). Jeg angrer på at mannen var med på fødsel, eller faktisk ønsket jeg hele tiden å føde alene men ga etter for normen. Familien min er mye mer opprørt over alle unge og unge voksne som fester (se avisoverskriftene!) Det er de som er den aller største smittekilden, hjemme og internasjonalt nå. Og de nevner du ikke. Det at festingen fokuseres mindre på som problem, mens reiseskammen florerer, kan virke provoserende på oss. Mine barn er nå ungdommer, og de er rasende opprørt over denne festingen og "gi faen" holdningen de har omgitt seg med fra venner siden ca. mai/juni. Hele byen har vært på fest. De vi kjenner som har reist, har vært ansvarlige, voksne mennesker opptatt av smittevern.

Det er ikke rart man ser ting forskjellig med så ulike utgangspunkt.

Endret av AineAvive
Skrevet
3 minutter siden, AineAvive skrev:

Jeg har en del av de samme tankene som deg og jeg forstår deg. Men din beskrivelse viser også hvor ulike vi mennesker er, hva som er viktig for oss og hvor forskjellige stadier i livet vi befinner oss på.

Som eksempel: Jeg trives ikke her, har det ikke lenger godt i Norge (dette har vært helt annerledes i andre perioder i livet). Jeg angrer på at mannen var med på fødsel, eller faktisk ønsket jeg hele tiden å føde alene men ga etter for normen. Familien min er mye mer opprørt over alle unge og unge voksne som fester (se avisoverskriftene!) Det er de som er den aller største smittekilden, hjemme og internasjonalt nå. Og de nevner du ikke. Det at festingen fokuseres mindre på som problem, mens reiseskammen florerer, kan virke provoserende på oss. Mine barn er nå ungdommer, og de er rasende opprørt over denne festingen og "gi faen" holdningen de har omgitt seg med fra venner siden ca. mai/juni. Hele byen har vært på fest. De vi kjenner som har reist, har vært ansvarlige, voksne mennesker opptatt av smittevern.

Det er ikke rart man ser ting forskjellig med så ulike utgangspunkt.

Skjønner ..

men at jeg ikke nevnte fester og andre smittekilder betyr ikke at jeg eller vi mener disse er greit eller at vi har oversett det eller at vi ikke tar det i betraktning. Men Norge hadde flere fester og smittetallet var fortsatt lavt før Norge åpnet grensen for turister og folk som valgte å dra på ferie til utlandet. 
Vi deltar heller i ingen fest og samlinger og synes det som skjer rundt oss (at mange blåser i det og lever akkurat som de vil) er ganske trist. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er på ferie i Spania, og bruke tiden din på Kvinneguiden? Fin ferie 😂

Anonymkode: 66b98...80c

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Nei, hvorfor skal jeg være sjalu? Det er ikke høystatus å sitte på en strand i Spania nå, det er tvert om lavstatus, og blir uglesett. 

Jeg er derimot ergerlig, fordi det nylig hadde blitt litt enklere å leve for meg som mottar en del helsetjenester, mens nå kan det gå mot en ny innstramming i tilbudet mitt, fordi kommunen vil måtte tenke annerledes og strengere igjen, grunnet korona. 

Sånn sett er jeg sjalu på deg. Fordi du vet om du kan dusje de nærmeste ukene. Det vet nemlig ikke jeg. Fordi hjemmetjenesten arbeider annerledes når det er mange tilfeller av korona, enn til vanlig. Det er dette jeg misunner deg. Ikke den flaue Spaniaturen. :)

Anonymkode: 1a114...0bf

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Kos deg i Spania ts. Jeg reiser til Sverige i morgen, gleder meg 🤭

Så får resten bare bure seg inne og spise masse godis til denne pandemien er over.

Anonymkode: 02c60...a4e

• Liker 3
Gjest AineAvive
Skrevet
2 minutter siden, Snartmammaaa skrev:

Skjønner ..

men at jeg ikke nevnte fester og andre smittekilder betyr ikke at jeg eller vi mener disse er greit eller at vi har oversett det eller at vi ikke tar det i betraktning. Men Norge hadde flere fester og smittetallet var fortsatt lavt før Norge åpnet grensen for turister og folk som valgte å dra på ferie til utlandet. 
Vi deltar heller i ingen fest og samlinger og synes det som skjer rundt oss (at mange blåser i det og lever akkurat som de vil) er ganske trist. 

Det synes vi også. Og det er riktig det du sier. Med stengte grenser kan festing fungere bedre. Når smitten er under kontroll, vel og merke. Men vi mener, eller ønsker (her kommer egne behov inn i bildet igjen, det skal innrømmes) at folk heller følger smittevernloven, ikke samles mer enn 20 stk (helst langt færre), og rett og slett oppfører seg. Holder avstand, gjerne maskebruk enkelte steder osv. Da kunne kanskje andre reist tryggere og beholdt noe frihet. Vi er mange som har sterke bånd og forgreninger til utlandet i dag, og det er veldig vanskelig for oss også. 

Jeg tror det er de som gir faen, både hjemme og på reise, som ødelegger mye for oss andre. Derfor ønsker jeg ikke ensidig å gi skylden til kun de reisende eller kun de unge og så videre...

AnonymBruker
Skrevet

Forresten hvorfor er du på KG hvis du er på ferie og i Spania? :) 

Anonymkode: c4d11...6e0

• Liker 3
Skrevet

Nei, jeg er ikke misunnelig på dere. Å være i Spania nå midt under en pandemi kan tyde på at man mangler litt når det gjelder omtanke for andre og ikke helt er i stand til å forstå hvilken risiko man tar. Jeg er veldig glad for at jeg ikke er sånn. Spania kan vente. Vi har sydenvarme her jeg bor også, så det går helt fint med oss.

• Liker 9
Gjest AineAvive
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hvorfor skal jeg være sjalu? Det er ikke høystatus å sitte på en strand i Spania nå, det er tvert om lavstatus, og blir uglesett. 

Jeg er derimot ergerlig, fordi det nylig hadde blitt litt enklere å leve for meg som mottar en del helsetjenester, mens nå kan det gå mot en ny innstramming i tilbudet mitt, fordi kommunen vil måtte tenke annerledes og strengere igjen, grunnet korona. 

Sånn sett er jeg sjalu på deg. Fordi du vet om du kan dusje de nærmeste ukene. Det vet nemlig ikke jeg. Fordi hjemmetjenesten arbeider annerledes når det er mange tilfeller av korona, enn til vanlig. Det er dette jeg misunner deg. Ikke den flaue Spaniaturen. :)

Anonymkode: 1a114...0bf

Lavstatus? Nå må du gi deg. Vel skrev hun/han provoserende, men ærlig talt. 

Men da har jeg i det minst oppnådd høystatus på en enkel og grei måte ved å sitte isolert i Norge. Måtte det vare...

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gir blaffen hva dere gjør men du må forstå hvor de kommer fra. Dette har ikke noe med sjalusi å gjøre. Samfunnet risikere en ny lockdown pga av dere som reiser og tar med viruset tilbake hit. hvorfor skal samfunnet straffes på grunn av andres egoistisk handlinger?

Anonymkode: 462c3...dba

• Liker 6
  • Opprett ny...