Gå til innhold

Ølflekk i sofa, råd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten sølte litt av en ølboks i en lys sofa i går kveld, og dro bare en fuktig klut over i håp om at flekken var borte i dag tidlig. Den gang ei. Vi har prøvd med en blanding av oppvaskmiddel og eddik 7%, men nå som flekken har begynt å tørke ser vi fremdeles konturene av flekken fra i går...

Typisk nok har dette skjedd i en leieleilighet som vi har vært SÅ forsiktige med. 

Er det håp? Trekket kan ikke tas av og vaskes separat.

Anonymkode: 59009...0de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babywipes pleier å løse det meste. Uansett om det er babymat, rødvin eller motorolje tar babywipes det meste

AnonymBruker
Skrevet

Masse kluter med bare rent vann ville jeg forsøkt. 

Anonymkode: d98cb...d58

Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Masse kluter med bare rent vann ville jeg forsøkt. 

Anonymkode: d98cb...d58

Fungerer ikke andre middel, så må jeg nok prøve en runde til med bare rent vann ja, takk for råd :)

17 hours ago, newman01 said:

Babywipes pleier å løse det meste. Uansett om det er babymat, rødvin eller motorolje tar babywipes det meste

Ah, supert. Jeg har kjøpt babywipes, så da får jeg teste det!

Sofaen hadde allerede noen mindre flekker rundt om fra før, så jeg mistenker at stoffet generelt er vanskelig å få rent. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ah, supert. Jeg har kjøpt babywipes, så da får jeg teste det!

Det er veldig fascinerende (og litt skummelt) at de søte små serviettene som er ment for sarte små babyromper og ansikt er det beste for å fjerne dritt på henda. Etter felgvask og annet på bilen er man ofte rimelig skitten på henda. De serviettene tar alt. 

• Liker 1
Skrevet
40 minutter siden, newman01 said:

Det er veldig fascinerende (og litt skummelt) at de søte små serviettene som er ment for sarte små babyromper og ansikt er det beste for å fjerne dritt på henda. Etter felgvask og annet på bilen er man ofte rimelig skitten på henda. De serviettene tar alt. 

Absolutt! 

Nå har ikke jeg barn, så jeg har aldri måtte ta stilling til det - men det kan se ut som flekken fremdeles sitter litt igjen, så jeg får prøve meg på en runde nummer 2 :)

Skrevet

Jeg bruker dampvasker. Om dere kan låne en slik fra noen? 

Anonymkode: 9787b...b79

Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg bruker dampvasker. Om dere kan låne en slik fra noen? 

Anonymkode: 9787b...b79

Jeg kjenner ingen med dampvasker dessverre. De ser ut som veldig nyttige verktøy, kanskje noe å vurdere i fremtiden om denne sølingen fortsetter ;) 

Babywipes er vel nesten det som har fungert best hittil. Flekken er nesten borte! Jeg tar noen runder til for å prøve å få det helt bort, ellers tror jeg vi kanskje kan komme unna med det nå om vi er heldige. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...