AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #1 Skrevet 9. august 2020 Det kan ikke være det samme som solen? For det at vi blir brune er jo en slags skade. Men jeg har vært solbrun 2 ganger i mitt liv oga sløv bruk av solfaktor også brukte jeg slike fast tan greier. Jeg var jo nesten svart og mamma sa at hvis jeg skal sole meg slik hver gang så risikerer jeg store hudproblemer når jeg blir eldre. Nå har det bare gått i selvbruninger. Anonymkode: 2c105...081
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #3 Skrevet 9. august 2020 44 minutter siden, Tessa12 skrev: Karoten, samme som er i gulrot. Hvis du spiser mye med betakaroten i, bil også denne brunfargen holde lenger? Anonymkode: 2c105...081
stan Skrevet 9. august 2020 #4 Skrevet 9. august 2020 Det er betakaroten som gir fargen. En tablett inneholder omlag like mye som 20 kg gulrot. Ingen klarer vel å spise såpass med gulrot? For store doser av betakaroten bidrar til økt risiko for kreft. Så man bør ikke overdrive, ikke overstige produsentens anbefalinger.
Djungelvrål Skrevet 9. august 2020 #5 Skrevet 9. august 2020 Jeg har prøvd betalkaroten, bare humbub. Så ingen forskjell. Selvbruning inneholder et stoff som oksyderer sammen med døde hudceller og oksygen, samme som et delt eple som blir brunt. Samme stoffet utvunnet fra frukt. Har ingenting med melaninet i huden og gjøre og legger seg bare som et lag i de døde hudcellene dine og forsvinner etter noen dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå