Gå til innhold

Navnet Kerry. Hva synes du om det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å kalle jenta vår for det. Hun blir da oppkalt etter ei i slekta som var fra Amerika. Har hørt mange historier rundt navnet, og det var ei dame som gjorde inntrykk. 

Men hva synes du om navnet? 

Anonymkode: 6f7cf...b94

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Merkelig 

Anonymkode: b1590...faf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, bare nei.

Anonymkode: 090a3...326

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Bare om det står i stil til etternavnet altså om det er amerikansk el engelsk.

Anonymkode: 9418e...dd2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om dere liker navnet, hvorfor spørre på et forum? På et forum har folk uendelig med meninger. 

Smaken er som baken! 

Anonymkode: 50906...130

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har et norsk etternavn. Men dere synes navnet er så ille altså? 

Spør her fordi det er barnet som skal leve med navnet, og vil jo ikke at hun skal bli mobbet. Trenger derfor litt flere synspunkter fra folk som ikke forbinder navnet med noe, og ikke bare fra dem som vet hvem vi kaller henne opp etter, og som er blendet av nostalgi. 

Skrevet

i Bergen vil navnet være helt grusomt 🤣

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld, men hører ikke navnespørsmål egentlig inn under «språk og navn»-forumet?

Anonymkode: 7b530...016

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kerry er kallenavnet til kjæresten min fra Island, han heter Kjartan.. Får mer assosiasjoner til en gutt enn ei jente.. 

Anonymkode: fb437...bf9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld, men hører ikke navnespørsmål egentlig inn under «språk og navn»-forumet?

Å, visste ikke at det var et eget forum for det 

AnonymBruker
Skrevet

John Kerry, tapte presidentvalget i 2004 mot den dumme George W. Bush.

Anonymkode: 44bbe...259

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Leamur skrev:

i Bergen vil navnet være helt grusomt 🤣

Hva da, «Kærrrri»? 😉 (hilsen bergenser)

• Liker 6
Skrevet

Nei, ille er det jo ikke. Uttalen er jo grei på norsk, og de fleste er vel så opplyste at de skjønner det er jentenavn. 
Problemet mitt er at jeg ikke syns det er så veldig pent. Ikke stygt, men ikke så pent heller. Litt hardt...

Men viktigst at dere liker det, og det gir positive assosiasjoner. Hadde ikke stusset så veldig på navnet, selv om jeg aldri har opplevd det på ei norsk jente.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes egentlig at navnet er fint, men hadde vært skeptisk fordi det høres så unorsk ut. Av den grunn hadde jeg vurdert å finne et norsk navn som minner, og brukt Kerry som kallenavn. Kari? Karianne?

Eventuelt ville jeg slengt på et navn til, slik at hun kan velge bort å bruke Kery, dersom hun selv opplever det problematisk. Ville i så fall valgt et navn som var vanlig på både norsk og engelsk, slik at navnene kunne fungert sammen,

Anonymkode: 80e32...d02

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke navnet "Kerry" fungerer i norsk uttale. Noen har påpekt at navnet ikke kommer til å fungere på Bergensdialekt, noe jeg er helt enig i. Men her hvor jeg bor kunne det fort blitt "KæRRi". Altså, ikke et så veldig pent navn på ei jente. 

Anonymkode: b7209...b5a

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Bestemoren min er fra en plass på Sunnmøre, og i det jeg leste dette navnet, ble jeg så nostalgisk! Da vi besøkte henne om sommeren, brukte vi av og til å handle for henne på Cash & Carry, eller "Kæshen Kærri", som hun kalte det.

Anonymkode: 84b54...c4f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Skal det uttales Kærri? Eller Kerri?

Anonymkode: 7fa03...7af

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hunden min het det......... 😅

7946EE8B-54B1-4960-BF9E-DCA6DEE359F9.jpeg

Anonymkode: cac33...6da

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke så ofte kombinasjonen av fornavn der skal uttales på engelsk og vanlige norske etternavn. Tenk 'Kerry Olsen'. Men det kunne bli mellomnavn. 'Anne Kerry Olsen' har jeg ikke noe problem med. Hun kan hete 'Kerry' hjemme og 'Anne' ellers. Kjært barn har mange navn. :) 

Anonymkode: c9329...6bc

• Liker 2
Skrevet

Litt for mange assosiasjoner til kydderet karry for min del. Vær forberedt på mange ulike uttaler på navnet. Det fins da mange amerikanske  navn som er mer gangbare i Norge- hvis det er viktig for dere, da. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...