Gå til innhold

Kosttilskudd for bedre sædkvalitet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg og gubben prøver å få barn igjen. Nå er det snart 10 år siden sist vi lagde barn sammen og har lyst på et barn til. Jeg bruker vitaminene mine og vil han og skal ta noe for å booste opp sædkvaliteten og øke antall friske sædceller. 

Finnes det noe slikt? 

Anonymkode: 15330...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ikke noe i veien for at han også tar aktuelle vitaminer (antioksidanter), eller bare spiser sunt (mye grønnsaker). + Ikke går for ofte med trange jeans/boksere, og at han trener og holder seg aktiv. 

Anonymkode: 66028...95e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe i veien for at han også tar aktuelle vitaminer (antioksidanter), eller bare spiser sunt (mye grønnsaker). + Ikke går for ofte med trange jeans/boksere, og at han trener og holder seg aktiv. 

Anonymkode: 66028...95e

Mange fine råd, takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D-vitamin bør han ta! Dette ble støttet av lege på privatklinikk 🙂

Anonymkode: a015b...271

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

D-vitamin bør han ta! Dette ble støttet av lege på privatklinikk 🙂

Anonymkode: a015b...271

D-vitamin ja, takk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra vår privatklinikk fikk vi beskjed om å kjøpe q10, multivitaminer og trantabletter. 

Anonymkode: 47cf3...24a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fra vår privatklinikk fikk vi beskjed om å kjøpe q10, multivitaminer og trantabletter. 

Anonymkode: 47cf3...24a

Q10 husker jeg å ha hørt er bra takk for påminnelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Mannen min hadde svært dårlig sædkvalitet i fjor, under 2 millioner sædceller per milliliter. Nå viste prøven nesten 15 mill/ml. Han har brukt tilskudd av sink, selen, C-vitamin, Q10, folat, vitamin E og omega 3 i over 6 måneder. Tror absolutt det har hjulpet på her 😊

Anonymkode: d25f1...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min hadde svært dårlig sædkvalitet i fjor, under 2 millioner sædceller per milliliter. Nå viste prøven nesten 15 mill/ml. Han har brukt tilskudd av sink, selen, C-vitamin, Q10, folat, vitamin E og omega 3 i over 6 måneder. Tror absolutt det har hjulpet på her 😊

Tok han en tablett av hver type du oppgir eller finnes det en type multivitamin som dekker alt? :)

Anonymkode: 600ec...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min måtte slutte å røyke vet jeg. Ellers ville jeg tatt noen blodprøver om han ikke har gjort det, og se om han har noen mangler på vitaminer og mineraler 

Anonymkode: 2c6ec...852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tok han en tablett av hver type du oppgir eller finnes det en type multivitamin som dekker alt? :)

Anonymkode: 600ec...c95

Tok multivitamin i tillegg til ekstra tilskudd av hver av disse. Bestiller det meste fra iherb, der er det mye billigere 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har fått utskrevet 2.5mg letrozol en gang i uken 🙌

Anonymkode: 651fb...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Variert kosthold. Grønnsaker er viktig men det er viktig å også spise kjøtt. Det sa i hvertfall fertilitetslegen til oss. Min man hadde noe lav sædkvalitet (Ikke dårlig, men på lav siden av skalaen) - på det tidspunktet var vi i ferd med å endre kosthold til det sunnere 😉 vi økte antall vegetarmiddager med faktiske grønnsaker (ikke bare pasta og potet ol) men vi fortsatte å ha ca 2 kjøttmåltider i uka. 10 mnd senere hadde han god sædkvalitet. Kostholdsendringene våre var ikke grunnet sædkvaliteten hans. Men da vi spurte fertilitetslegen om kostholdet kunne ha påvirket det positiv så sa hun at det var nok sannsynlig. Men hun understrekte at han ikke burde gå over til kun vegetar og fortsette med litt kjøtt da det var viktig for sædkvaliteten. 

Anonymkode: 63eae...676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...