Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Et sted i en ørken i USA sitter det noen og lytter etter radiosignaler fra aliens. 

For meg må det være den mest unyttige jobben i manns minne. Ok, jeg skal være enig i at det hadde vært usannsynlig kult om de faktisk plukket opp noe og fikk kontakt med E.T., men sannsynligheten for det er jo... liten, for å si det forsiktig. 

Finnes det andre meningsløse jobber der ute? 

Anonymkode: f0e19...0ce

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det her vi skal skrive influencer? 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Negldesigner.

Anonymkode: bae2f...ffb

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at en jobb er en jobb, men de som må ringe og selge papir aviser må føle litt på det. 

Anonymkode: c8589...b61

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Ullvott skrev:

Underholdningsbransjen.. Skal jeg høyne med fotballspiller? De beste tjener en milliard i året på å sparke ball, hvor latterlig er ikke det? 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Negldesigner.

Lurer på om disse har tett samarbeid med influencerne nevnt over? Kanskje de rett og slett holder liv i hverandre? 

Skjønner at en jobb er en jobb, men de som må ringe og selge papir aviser må føle litt på det. 

Anonymkode: c8589...b61

Det må være tøft ja.. Men, skal si, i sommer har jeg tatt inn avisen for naboen, og det har sin sjarm å lese en papiravis altså! Jeg leser mer nøye på papir også, i motsetning til skjerm der jeg bare scrollet videre og videre. 

Håper papiravisen kan få en renessanse igjen! 

Anonymkode: f0e19...0ce

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Negldesigner.

Det er en tjeneste som er etterspurt (ikke av meg), derfor synes jeg ikke den er meningsløs. Hva er def på en jobb med mening?

Anonymkode: f15d1...72f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Iht div uttalelser fra sykepleiere - så må det være helsefagarbeider. 

Anonymkode: b385e...b30

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Telefonselgere og andre terrorister. 

Anonymkode: 4bf62...7be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Utgangspunktet mitt er at de aller fleste jobber er rimelig meningsløse, men at folk liker å leve på en løgn, og å fordrive tiden med noe mens de gjør det. 

De som kommer best ut er vel kanskje helse (minus mye i psykiatrien), politi, transport (minus transport av meningsløse forbruksvarer), dagligvare, bonde etc.

Dårligst ut kommer vel "skjønnhets"arbeidere, byråkrater, kommunikasjonsrådgivere, modernistkunstrnere (splatte ekskrementer opp etter veggen-type installasjoner, arkitektene bak en rekke "prestisjebygg" etc. etc. etc. 

Tror faktisk meningsløshet og antall års utdannelse positivt korrelerer (med noen hederlige unntak). 

Anonymkode: 7ac56...5b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Ullvott skrev:

Ja, det er det. 

Anonymkode: 55049...83c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Epidemiolog. Kan være en fornuftig jobb, om rett person besitter den.

En del konsulenter.

Anonymkode: f4095...96d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...