Gå til innhold

Høie har gjort klar nedstengingsplanen - bra jobba folkens!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bra jobba folkens! Bra jobba med å ødelegge høsten for oss. Håper turen var verdt det. Håper inderlig ikke du mister jobben eller noen nære av korona. HAH!

Anonymkode: fce1e...7e3

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ja, altså sånn blir det når regjeringen åpner og folk tror at pandemien har tatt ferie. Så for man håpe det er de som harlevd livet nå som får dritten og ikke vi som har tatt hensyn i et halvt år.

Anonymkode: 7ac64...fb1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel mest de som fester og samler seg i store grupper som er en fare nå... 

Idiotiske unge mennesker som tror de er uovervinnelige... 

Anonymkode: 9db07...f8c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.nettavisen.no/nyheter/hoie-bekymret-etter-store-fester--har-plan-for-ny-nedstenging/3424003105.html

– Vi er ikke i en normalsituasjon nå. Det kan virke som om mange unge og unge voksne ikke har fått med seg hvor stor rolle de representerer i den økende smittespredningen vi har sett de siste ukene, sier Høie.

Anonymkode: 4a13e...4f0

Men hva trodde dere da? Det var jo varslet at viruset kom i bølger. Flere land opplever nå bølge nummer to. Hvorfor spiller dere så overrasket egentlig? 

Anonymkode: ac402...2a6

• Liker 9
Skrevet

Det er vel å trekke sitatene hans litt langt. En sensasjonell overskrift som ikke har sammenheng med det han faktisk sier.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel mest de som fester og samler seg i store grupper som er en fare nå... 

Idiotiske unge mennesker som tror de er uovervinnelige... 

Fester med mange folk tett samlet er selvsagt en uting, men det er jaggu meg ikke stort bedre på kollektivtrafikken i Oslo nå om dagen.... kjempelurt å fjerne setemarkeringer og gi fullt frislipp til stappfulle busser UTEN munnbind midt i en pandemi😱

Anonymkode: 7530b...6ba

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fester med mange folk tett samlet er selvsagt en uting, men det er jaggu meg ikke stort bedre på kollektivtrafikken i Oslo nå om dagen.... kjempelurt å fjerne setemarkeringer og gi fullt frislipp til stappfulle busser UTEN munnbind midt i en pandemi😱

Ja, det er rimelig korttenkt.

Jeg tenker med gru på de som må ta buss og trikk og tog nå.

Jeg gruer meg til høsten og vinteren. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er rimelig korttenkt.

Jeg tenker med gru på de som må ta buss og trikk og tog nå.

Jeg gruer meg til høsten og vinteren. 

Min mann må det, halvtime på fullt tog til og fra jobb hver dag. Fordi arbeidsgiver driter langt i anbefaling om hjemmekontor for de som er avhengig av kollektivtrafikk. Her setter man egne behov for kontroll langt foran samfunnsansvar og omtanke for sine ansattes helse😞😒

• Liker 4
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.nettavisen.no/nyheter/hoie-bekymret-etter-store-fester--har-plan-for-ny-nedstenging/3424003105.html

– Vi er ikke i en normalsituasjon nå. Det kan virke som om mange unge og unge voksne ikke har fått med seg hvor stor rolle de representerer i den økende smittespredningen vi har sett de siste ukene, sier Høie.

Anonymkode: 4a13e...4f0

Sånn er det når man har en fy fy politikk og ikke gir folk bøter så det svir! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Slapp av, han har bare laget en plan. Det er ikke noe mer enn det!

Anonymkode: 9e421...113

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slapp av, han har bare laget en plan. Det er ikke noe mer enn det!

Anonymkode: 9e421...113

Foreløpig! 

Desto flere som driter i å holde avstand og å arrangere fester og klumpe seg sammen mange mennesker... jo flere smittede blir det og for å lette på jobben for helsearbeidere så vil det bli mer nedstengning. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, NorthernLight skrev:

Sånn er det når man har en fy fy politikk og ikke gir folk bøter så det svir! 

Problemet er også litt av signalene fra myndighetene. De peker på unge voksne og ungdom, og ber de opptre ansvsarsfullt, men glemmer helt å ta de mange arbeidsgiverene som driver uansvarlig med å se bort fra smittevernstiltak som hjemmekontor og meteravstand. Unge folk spesielt gidder ikke å opprettholde en dugnadsånd, hvis den går ut på at at festing, trening, og alt som gir mening for dem blir forbudt, samtidig som om arbeidsgivere og andre pliktforlangere ikke behøver å tilrettelegge for folk. Hvis man kun opplever at restriksjonene går på å kutte ut alt som gir livet mening og fortsette alt som får hjulene til å gå rundt. Det er vanvittig dårlig av myndighetene å åpne for de totalt unødvendig reisningene, som nå stenger resten av samfunnet. Det hadde vært mye mer fornuftig å kunne holde utesteder åpent ved å ikke dra inn importsmitte. Dette er tross alt det som sliter mest på dugnadsånden, og ikke at du må stå over spania et år.

Anonymkode: fce1e...7e3

• Opprett ny...