Gå til innhold

Hva bør vi gjøre med vaksinemotstandere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vaksinemotstandere er årsaken til at vi stadig får nye virus som koronaviruset. Hva bør vi gjøre med de som nekter å ta koronavaksinen? Bør vi ikke isolere dem på livsstid totalt i en bunkers under jorda så de kan få vett inn i hjernen og innse hvilken skade dem er? Eller enda bedre er vel at alle vakskinemotstandere (spesielt de som ikke tar koronavaksine) bør ta selvmord når de er til så stor skade som de er?

Anonymkode: d9706...338

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør man vanligvis med folk som utsetter offentligheten for en potensiell dødelig sykdom eller skade? Og bør det gjelde for de som nekter å vaksinere seg også? Personvernet står sterkt i Norge, men står offentlig helse sterkere en enkeltpersoners rett til å gå rundt som potensielle smittebærere?

Anonymkode: 73955...fd8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi isolerer dem hvor de blir fratatt arbeids og utdanningsmuligheter,men da kunne de like så vært død for er det noe å leve når de er i isolasjon på livstid? 

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vaksinemotstandere er årsaken til at vi stadig får nye virus som koronaviruset. Hva bør vi gjøre med de som nekter å ta koronavaksinen? Bør vi ikke isolere dem på livsstid totalt i en bunkers under jorda så de kan få vett inn i hjernen og innse hvilken skade dem er? Eller enda bedre er vel at alle vakskinemotstandere (spesielt de som ikke tar koronavaksine) bør ta selvmord når de er til så stor skade som de er?

Det har jo absolutt ingen ting med att det kommer nye virus, hvor uvitende er det mulig å bli?

Hva vi bør gjøre med dem? Ingen ting. Er greit å være uenige, heldigvis er det store flertall for vaksinering og mer enn nok for flokkuminitet.

Er jo dumt for dem selv og barna dems att de risikerer sykdom/skader

Skrevet

Det er stor forskjell på å være vaksinemotstander, og det å ikke ønske å ta en eventuell vaksine mot korona når den kommer.

Noen som husker den gang vi hadde forrige pandemi, svineinfluensaen?
Det kom en vaksine, vi valgte å ikke ta den siden vi følte at den kom for raskt og ikke var testet ut grundig nok med tanke på eventuelle bivirkninger. Når alt kom til alt var det også flere som alvorlige bivirkninger etter den vaksinen de må leve med resten av livet.

Alle våre barn har fulgt vaksineprogrammet og vi er langt i fra noen vaksinemotstandere, men dersom det kommer en vaksine mot koronaviruset vil vi ta samme vurdering som vi gjorde med vaksinen mot svineinfluensaen, ut ut fra denne vurderingen velge om vi skal ta den eller ikke

Anonymkode: 0aad1...352

• Liker 1
Skrevet

Jeg kommer ikke til å stå fremst i køen for å ta vaksine mot covid-19. De som hyler høyt om at alle må ta den, uansett kan jo stille seg foran i køen.

• Liker 5
Skrevet

Tvangsvaksinere om det er snakk om dødelige sykdommer.   Spesielt barn.

Anonymkode: 5de59...262

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hvorfor innbiller du deg at vaksinemotstandere har noe med nye virus å gjøre? Det er en helt ulogisk og feilaktig konklusjon. 

Jeg er på ingen måte vaksinemotstander, men kan forstå at folk er skeptiske til raskt utviklede vaksiner. Selv kommer jeg til å ta den så snart den er tilgjengelig på grunn av stor eksponeringsrisiko i yrket mitt.

Endret av Alivamale
  • Liker 4
Skrevet
On 8/10/2020 at 12:03 PM, Alivamale said:

Hvorfor innbiller du deg at vaksinemotstandere har noe med nye virus å gjøre? Det er en helt ulogisk og feilaktig konklusjon. 

Jeg er på ingen måte vaksinemotstander, men kan forstå at folk er skeptiske til raskt utviklede vaksiner. Selv kommer jeg til å ta den så snart den er tilgjengelig på grunn av stor eksponeringsrisiko i yrket mitt.

De har davell det. Les deg opp.

Her står det :
https://kokkejaevel.blogg.no/hva-sier-dere-na-vaksinemotstandere.html

• Liker 1
Skrevet (endret)
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har davell det. Les deg opp.

Her står det :
https://kokkejaevel.blogg.no/hva-sier-dere-na-vaksinemotstandere.html

For det første er ikke en blogg en vitenskapelig kilde, og for det andre påstår han ikke at nye virus har dukket opp pga vaksinemotstandere. Han spør om de er like mye imot vaksiner nå når det har oppstått et stort utbrudd, pandemi, og hvordan de synes situasjonen utvikler seg uten en vaksine.

Dersom vaksinemotstandere skulle hatt skylden for dette, måtte det ha vært fordi de var motstandere av at flaggermus skulle fått vaksine mot SARS-coV-19, en vaksine som enda ikke eksisterer, og som ihvertfall ikke eksisterte da smitten ble overført fra dyr til menneske.

Jeg foreslår at du begynner å lese deg opp selv før du ber andre om å gjøre det, samt at du tar sikte på å bedre leseforståelsen din. Samtidig gjør jeg oppmerksom på at blogger  generelt ikke er særlig egnede kilder for pålitelig informasjon.

Endret av Alivamale
  • Liker 6
Skrevet

Vaksinemotstandere har ikke skyld i at det dukker opp nye virus. Men det er deres feil at vi får utbrudd av gamle virus. 

Dessverre medfører dette at uskyldige mennesker settes i fare: folk med nedsatt immunforsvar, folk som ikke tåler vaksiner, nyfødte som ikke er født og ikke minst barna til vaksinemotstanderne. 

Jeg synes ikke tvang er en god løsning, men akkurat når det gjelder barna så mener jeg at dette hvertfall bør vurderes siden de settes i livsfare. 

Anonymkode: cfe73...4f3

• Liker 1
Skrevet

Hva med å begynne å lytte til dem kanskje? 🙂

Anonymkode: b1070...358

• Liker 2
Skrevet

Sanksjoner mot dei som velge det bort. Då tenkje eg ikkje på hastevaksiner men vanlige vaksiner med mykje datagrunnlag..

Uansett er ikkje hastevaksine bedre enn å få ettervirkninger av koronaviruset? Leste at friske kunne utvikle hjertelidelse. Kva er værst? Eg skal ha hastevaksinen, lett..

• Liker 1
Skrevet

Én ting er å være skeptisk til om vaksiner er trygge nok eller har vært forsket lenge nok på. En annen ting er de som tror at vaksiner blir spesifikt lagd for å infisere og skade menneskeheten. 

Verste scenario er om vaksinen fungerer, men vi likevel har idiotier som nekter. Så blir vi ikke kvitt viruset og det fortsetter å mutere. Fordi enkelte whackjobs har «gjort sin egen research».

• Liker 4
Skrevet
On 8/11/2020 at 6:00 PM, AnonymBruker said:

Vaksinemotstandere har ikke skyld i at det dukker opp nye virus. Men det er deres feil at vi får utbrudd av gamle virus. 

Dessverre medfører dette at uskyldige mennesker settes i fare: folk med nedsatt immunforsvar, folk som ikke tåler vaksiner, nyfødte som ikke er født og ikke minst barna til vaksinemotstanderne. 

Jeg synes ikke tvang er en god løsning, men akkurat når det gjelder barna så mener jeg at dette hvertfall bør vurderes siden de settes i livsfare. 

Anonymkode: cfe73...4f3

Der sa du det at det er deres feil at det kommer virus

Korona viruset er et nytt virus nå vel  men det er fremdeles dems skyld for hvis dem ikke hadde holdt på med tulle propagandaen sin så hadde koronaviruset ikke eksistert

Skrevet (endret)
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Der sa du det at det er deres feil at det kommer virus

Korona viruset er et nytt virus nå vel  men det er fremdeles dems skyld for hvis dem ikke hadde holdt på med tulle propagandaen sin så hadde koronaviruset ikke eksistert

Forklar meg eksakt hvordan du tror at SARS-coV-2 ikke hadde eksistert uten propaganda fra vaksinemotstandere? 

Ta gjerne med en anerkjent vitenskapelig kilde for påstanden din.

Endret av Alivamale
  • Liker 3
Skrevet

Serilisere!

Anonymkode: 7c796...67f

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Serilisere!

Anonymkode: 7c796...67f

Og hvordan vil det hjelpe?
Det fleste tar ikke en avgjørelse om de ønsker å vaksinere eller ikke før de allerede venter barn.

Tror heller det vil hjelpe om helsesøster lytter til deres grunner på hvorfor de ikke ønsker å vaksinere, mye av argumentasjonen er god, men gammel, for eksempel at det brukes en del syrer/giftstoffer i vaksinene som virkemiddel. Ja, det er riktig at det ble gjort før, men de sluttet de med på 80-tallet.

Anonymkode: 0aad1...352

Skrevet
14 hours ago, Alivamale said:

Forklar meg eksakt hvordan du tror at SARS-coV-2 ikke hadde eksistert uten propaganda fra vaksinemotstandere? 

Ta gjerne med en anerkjent vitenskapelig kilde for påstanden din.

https://forskning.no/barn-og-ungdom-sykdommer/vaksinemotstandere-far-skylda-for-30-prosent-okning-i-meslinger-blant-barn/1268640
og her står det at who vaksinemotstandere en global helsetrussel https://sykepleien.no/2019/01/who-vaksinemotstand-er-en-global-helsetrussel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...