AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #1 Skrevet 9. august 2020 Min 2 åring er ikke venn med noen av nabobarna de er større da 4-7 år, men de kommer stadig og ringer på døra for og hoppe på trampolinen vår eller leke i sandkassa. Sier jo så klart nei til de da. For gidder ikke å ha andres barn som ikke er mitt barns venner i min hage eller være ansvarlig for om de skader seg osv. Dette skjer også når det er fint ute og vi skal grille, Så står de vedsiden av i andre hagen og spør om de kan få is, pølse osv.. Ikke at det koster så mye som pakke is eller pølse men er ikke begeistra på å fore andre sine barn. Vil at barna skal få den oppfattelsen av at de ikke kan forvente å få noe av meg eller samboeren min, høres litt frekt ut men, Og lurer på om foreldrene til disse barna ikke lærer ungene sine om og ikke tigge i andres hager. Siden barna er mest ute etter lekene og godis Helt ærlig liker jeg og ha hagen min i fred i fra andres barn. Uansett om min hage ser ut som en liten lekeplass betyr ikke det at dette er andres barn lekeplass. Pleier dere og tenke det samme? Anonymkode: 5bcf5...83b 6
Gjest HunSomSaDetRettUt Skrevet 9. august 2020 #2 Skrevet 9. august 2020 Lær dem grenser, det er sunt! Hund som hest, eller menneske! Din eiendom, dine regler!
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #3 Skrevet 9. august 2020 Stakkars de som har dere som naboer! Her vi bor er det heldigvis sånn at vi son har trompoline gjerne deler med de som ikke har det. Å er det to barn her når vi griller og spiser is så får selvsagt disse også. Skulle da barnet mangle! Du og samboeren sin mangler virkelig sosiale antenner! Anonymkode: a48da...d2e 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #4 Skrevet 9. august 2020 Hadde gjort det samme som deg! Jeg kan heller ikke se for meg at mine barn hadde tigget mat av naboene, da hadde jeg i så fall snakket med dem, vil jo ikke at de skal holde på sånn Anonymkode: 52b23...a41 11
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #5 Skrevet 9. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Stakkars de som har dere som naboer! Her vi bor er det heldigvis sånn at vi son har trompoline gjerne deler med de som ikke har det. Å er det to barn her når vi griller og spiser is så får selvsagt disse også. Skulle da barnet mangle! Du og samboeren sin mangler virkelig sosiale antenner! Anonymkode: a48da...d2e Hva er så galt med og ønske og ha hagen sin i fred i fra andre? man har heller ikke økonomien til og fore andres barn HELE sommeren da.. Men alle gjør forskjelligt da Anonymkode: 5bcf5...83b 8
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #6 Skrevet 9. august 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stakkars de som har dere som naboer! Her vi bor er det heldigvis sånn at vi son har trompoline gjerne deler med de som ikke har det. Å er det to barn her når vi griller og spiser is så får selvsagt disse også. Skulle da barnet mangle! Du og samboeren sin mangler virkelig sosiale antenner! Anonymkode: a48da...d2e Men da er også ts ansvarlig for barna mens de er på trampolinen. Det er noe annet når det er barn på besøk som leker med hennes barn, men hvorfor mener du ts skal passe på andres barn som bare kommer på døra? Skal hun bruke sommeren på det? Skal andre unger som ikke er på besøk få mat og is hver gang det grilles? Hadde ikke sendt min femåring rundt i nabolaget for å gå inn i andres hager hvor han ikke er på besøk, eller be om mat og is der han ikke er på besøk. Synes det vitner om mer sosiale antenner. Har vi barn her på besøk får de selvsagt og da passer jeg også på barn som er her. Anonymkode: 06a8e...505 10
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #7 Skrevet 9. august 2020 Jeg skjønner at kanskje noen har veldig bra forhold til naboene og nabo ungene. Men her er det ikke slikt, Foreldrene har også bare kommet bort når barna deres vil ha noe eller leke i hagen.. ellers driter de bare i. Hvorfor skal man gi andre tilfeldige barn mat? Vi er ikke en gratis barne kiosk heller.. er noe annet når venninnen min og hennes også 2 åring er på besøk. For de leker sammen da får selvfølgelig besøket mat og is osv, men det er da en helt annen sak en barn som ikke er mitt barns venner. Og kommer bare for grillmat is og ute leker. Barn kan ikke da ikke forvente at alt av leker i andres hager er for dem også. Anonymkode: 5bcf5...83b 5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #8 Skrevet 9. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner at kanskje noen har veldig bra forhold til naboene og nabo ungene. Men her er det ikke slikt, Foreldrene har også bare kommet bort når barna deres vil ha noe eller leke i hagen.. ellers driter de bare i. Hvorfor skal man gi andre tilfeldige barn mat? Vi er ikke en gratis barne kiosk heller.. er noe annet når venninnen min og hennes også 2 åring er på besøk. For de leker sammen da får selvfølgelig besøket mat og is osv, men det er da en helt annen sak en barn som ikke er mitt barns venner. Og kommer bare for grillmat is og ute leker. Barn kan ikke da ikke forvente at alt av leker i andres hager er for dem også. Anonymkode: 5bcf5...83b Hadde heller ikke latt barnet mitt gått rundt og snyltet i andre sine hager fordi hun ser noe hun liker i en annen hage eller at de har is der osv. Anonymkode: 5bcf5...83b 5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #9 Skrevet 9. august 2020 Jeg tenker det samme som deg! Her får barnet selvsagt ikke lov til å hoppe på naboens trampoline selv om de er bortreist. Vi har også en stående regel om å komme hjem hvis de msn besøker skal spise. Anonymkode: eab2b...b3a 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #10 Skrevet 9. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Stakkars de som har dere som naboer! Her vi bor er det heldigvis sånn at vi son har trompoline gjerne deler med de som ikke har det. Å er det to barn her når vi griller og spiser is så får selvsagt disse også. Skulle da barnet mangle! Du og samboeren sin mangler virkelig sosiale antenner! Anonymkode: a48da...d2e Det blir et kjempeproblem til slutt for unger ser ikke selv hvor grensa bør gå. Jeg tenkte som deg, men det endte med at de gikk inn i huset, de hentet is, de hentet kattungen osv. De gjorde som de ville. Min unge ble snytt for alt som var hans(han var 2 på det tidspunktet). Jeg måtte være på hele tiden. Anonymkode: 33c20...a00 3
Olsen Skrevet 9. august 2020 #11 Skrevet 9. august 2020 Barn trenger å lære forskjell på mitt og ditt. Ser ut til at det er naboer som må lære barna det i dette tilfellet. Det er ikke slik at barn kan fly ut og inn hvor de vil over alt. Mulig noen nabolag er slik, men der hadde ikke jeg trivdes. Forundrer meg over foreldre som lar barna reke rundt og invitere seg inn hos folk de ikke har naturlige lekekamerater. 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #12 Skrevet 9. august 2020 Ligger det ikke nøyaktig lik tråd her allerede? Med side etter side- ja du er kjip, nei du er ikke kjip.... Anonymkode: d796f...4cf 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #13 Skrevet 9. august 2020 Mitt barns venner er velkomne i hagen vår og får mat her når de er påbesøk. Men vi tar ikke imot betydelig eldre barn her som mitt barn/jeg og far ikke kjenner. Ønsker ikke å ha ansvar for barn jeg ikke kjenner hvis det skjer noe. Ønsker forøvrig heller ikke at tilfeldige naboer skal gi ungen min is uten at det er i forbindelse med avtalt besøk. Så det går jo begge veier, tenker jeg. Anonymkode: b7480...958 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #14 Skrevet 9. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mitt barns venner er velkomne i hagen vår og får mat her når de er påbesøk. Men vi tar ikke imot betydelig eldre barn her som mitt barn/jeg og far ikke kjenner. Ønsker ikke å ha ansvar for barn jeg ikke kjenner hvis det skjer noe. Ønsker forøvrig heller ikke at tilfeldige naboer skal gi ungen min is uten at det er i forbindelse med avtalt besøk. Så det går jo begge veier, tenker jeg. Anonymkode: b7480...958 Så rar du er! Sønnen min har flere ganger fått is av naboen uten at han spør etter det,er jo bare koselig det selv om vi ikke akkurat kjenner naboene. Anonymkode: a48da...d2e
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #15 Skrevet 9. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så rar du er! Sønnen min har flere ganger fått is av naboen uten at han spør etter det,er jo bare koselig det selv om vi ikke akkurat kjenner naboene. Anonymkode: a48da...d2e Men det er noe annet enn at naboungene du ikke har et forhold til står å tigger om du spiser en is eller middag, det er direkte frekt, og barn vet ikke det, de ser noe de vil ha og spør så klart, men voksne må lære dem at det ikke er sånn man gjør. Er man på besøk er det en ting, men å henge over gjerdet når man ikke har noe forhold til dem er ikke greit. Anonymkode: 52b23...a41 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #16 Skrevet 9. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så rar du er! Sønnen min har flere ganger fått is av naboen uten at han spør etter det,er jo bare koselig det selv om vi ikke akkurat kjenner naboene. Anonymkode: a48da...d2e Jeg ville heller ikke at mitt barn fikk is uten om hun er besøk der, er ikke så kjekt at ens barn skal begynne å vandre rund og få is her og der og er mett når han/hun skal hjem og spise. Anonymkode: 5bcf5...83b 4
Honey Dew Skrevet 9. august 2020 #17 Skrevet 9. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Stakkars de som har dere som naboer! Her vi bor er det heldigvis sånn at vi son har trompoline gjerne deler med de som ikke har det. Å er det to barn her når vi griller og spiser is så får selvsagt disse også. Skulle da barnet mangle! Du og samboeren sin mangler virkelig sosiale antenner! Anonymkode: a48da...d2e Jeg vil også ha hagen min i fred. Det er jeg og min familie som skal være der, samt venner av barna av og til. Vår private hage er ikke en lekeplass der alle naboungene kan boltre seg. 7
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #18 Skrevet 9. august 2020 Er jo heller ikke kjekt med å ha hagen sin innvandret med mange tilfeldige nabo barn. Hagen er jo en privat eiendom, ellers hadde ingen hatt hage om alle barn sko lekt på alle plasser😂 Man må ikke glemme at barn kan ødelegge ting og brekke bein osv. Og jeg vil jo heller ikke være ufrivillig barnevakt for andre sine barn. Der jeg for skylda om noe skjer, pluss disse naboungene krangler ofte om ting og datt så nei takk. Anonymkode: 5bcf5...83b 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #19 Skrevet 9. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Stakkars de som har dere som naboer! Her vi bor er det heldigvis sånn at vi son har trompoline gjerne deler med de som ikke har det. Å er det to barn her når vi griller og spiser is så får selvsagt disse også. Skulle da barnet mangle! Du og samboeren sin mangler virkelig sosiale antenner! Anonymkode: a48da...d2e What? Det er ikke to barn der mens de griller. Ts hadde ikke besøk. Random nabobarn dukker opp og tigger om mat. Ærlig talt foreldrene deres bør lære dem litt folkeskikk, virker som at det er disse barna som ikke har sosiale antenner. ts du skal absolutt ikke ha dårlig samvittighet for å si til disse barna at de må ut av hagen, og være streng. De er verken dine barns venner, og har heller ikke fått invitasjon. Makan. Bare fordi de er barn betyr ikke det at det er fritt frem med tigging hos folk som vil kose seg i hagen. Er heller ikke noe grunn til å låne dem deres trampoline. Vil de ha trampoline får foreldrene kjøpe det selv! Anonymkode: 844d4...93d 5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #20 Skrevet 9. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: What? Det er ikke to barn der mens de griller. Ts hadde ikke besøk. Random nabobarn dukker opp og tigger om mat. Ærlig talt foreldrene deres bør lære dem litt folkeskikk, virker som at det er disse barna som ikke har sosiale antenner. ts du skal absolutt ikke ha dårlig samvittighet for å si til disse barna at de må ut av hagen, og være streng. De er verken dine barns venner, og har heller ikke fått invitasjon. Makan. Bare fordi de er barn betyr ikke det at det er fritt frem med tigging hos folk som vil kose seg i hagen. Er heller ikke noe grunn til å låne dem deres trampoline. Vil de ha trampoline får foreldrene kjøpe det selv! Anonymkode: 844d4...93d Er så mange rare folk som mener at barn har rett til og få mat og leke med naboens utstyr, Er helt fjern.. og dette burde barnas foreldre vite bedre. Ingen vil like slike barn som står der og venter på at man gir de noe. Ikke spesielt koselig om man spiser ute og barn står der og roper til en om og få mat. Anonymkode: 5bcf5...83b 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå