AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #1 Skrevet 9. august 2020 Er meningen å jobbe 8 timer for å få råd til å leve (livskostnader) 8 timer + ha en seng for natten så man kan sove godt 8 nye timer for å gjøre det samme på repeat 5/7 dager i uka i 52 uker på repeat gjennom 50-100 år? I ferier liker jeg å sove lenge, men sover jeg for lenge får jeg vondt i hodet pga. tidsmangel siden sist jeg drakk vann. Sover jeg for lenge føler jeg at jeg har rotet bort en hel fridag til ingenting. Ironien er at når jeg har fri, så vil jeg ikke gjøre -noen-ting-. Så kunne like greit bare fortsatt å sove, likevel misunner jeg samfunnet utenfor døren som skal på stranden, kafé, parken osv. Men når jeg først har kommet meg ned til kafé, stranden og parken med folk, så bare henger man og prater og det skjer ikke så mye egentlig. Men verst er det når jeg er på jobb i 8 timer uten mulighet for å dra ut i finværet, men når 8 timer passeres og jeg går ut døra har jeg ikke lyst til å dra ut i samfunnet, vil heller sitte og refreshe KG i de resterende 16 timene av døgnet. Jeg liker å dra på konserter, kafe, treningssenter og byen, tilbringer mye tid med familie. Men når folk forteller om at de greier å ''nyte'' å sitte 3 timer å bare se på folk i parken... hadde jeg vært på jobb skulle jeg ønsket meg ut i parken asap, men når jeg først er der så er det jo insekter og mygg som forstyrrer opplevelsen og i tillegg blir det kjedelig etter 21 minutter. Når jeg jobber vil jeg ha fri, når jeg har fri vil jeg ha noe å gjøre, gjerne jobb fordi det er jo betalt, og når jeg sover lenge skulle jeg ønske jeg sov mindre for å få mest ut av dagen, men når jeg får mest ut av dagen er det ikke noe særlig gøy samfunnet byr på. Hva skal man gjøre for å tilføre livet mer mening, når du egentlig har alt fra før, men føler at alt er ''kost-nytte''-basert og at en nytelse er et annets prioritet offer. Skulle likt å få gjort alt samtidig, men samtidig ingenting. Har vurdert om døgnet har for få timer og uken for få dager, men det kan man ikke gjøre noe med, eller? Forskning viste jo at folk som vant store beløp i Lotto og tok seg fri resten av livet ikke merket endring i livet sitt der de lå i parken 24/7 og så på skyene, vs. de som har 4-5 jobber og må snu på hver krone for å bare få råd til å overleve. Kanskje starte eget enkeltmannsforetak er en løsning for meg? Innenfor noen bransjer jeg kan passe til? Anonymkode: 3ac33...924
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #2 Skrevet 9. august 2020 Meningen er å kunne gjøre akkurat det en vil når en vil det. Om det er å ligge rett ut i 6 timer og se på skyene eller det er å løpe ultramaraton. Eller bygge fyrstikkhus eller sanke sopp. Det viktigste er å bruke all tid på akkurat det en har lyst til der og da:-) Anonymkode: 26a27...3c3 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #3 Skrevet 10. august 2020 Jeg lurer. Vi som ikke er smarte nok til å finne på noe å tjene på vi blir værende der vi er. Må jobbe så mange timer for å overleve. Så er det den helvetes kroppen og biologiske behov. Trenger søvn vettu, går så mye tid på det! Anonymkode: de53b...c9b
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #4 Skrevet 10. august 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer. Vi som ikke er smarte nok til å finne på noe å tjene på vi blir værende der vi er. Må jobbe så mange timer for å overleve. Så er det den helvetes kroppen og biologiske behov. Trenger søvn vettu, går så mye tid på det! Anonymkode: de53b...c9b De fleste er smarte nok, men for indoktrinert til å få igang noe. Anonymkode: 26a27...3c3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #5 Skrevet 10. august 2020 Hvis du er frisk nok til å gjøre alle tingene du ramser opp må du rett og slett bare ta deg sammen, i respekt for alle som ikke har noen av valgene og luksusproblemene dine. Evt les litt eksistensfilosofi og ta ansvar for og eierskap til hvert lille minutt i livet ditt. Anonymkode: 6d649...032
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #6 Skrevet 10. august 2020 Meningen med livet er å frigjøre sjelen fra kroppen og bli et med Gud. Anonymkode: 82337...362
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #7 Skrevet 10. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Meningen med livet er å frigjøre sjelen fra kroppen og bli et med Gud. Anonymkode: 82337...362 Det forutsetter at Gud fins. Dette er det ingen som vet. Anonymkode: 26a27...3c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå