Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Beate28..
Skrevet

Allah en månegud, det muslimer tilber er en avgud som Muhammed har gitt navnet Allah

Les Sura 12.39. og bli slamfull.

Allah er og blir ikke noe annet et en avgud.

Allah er bare det personlige navnet på en hedensk guddom som var far til tre gudinner kalt Allahs døtre.

Allah er den gamle Babylonske måneguden, og en avgud, noe Koranen bekrefter i Sura 12.39

Tilbedelsen av Allah er en tilbedelse av små og store steiner. Sentrum for denne steindyrkingen er Mekka med Kaabaen og den hellige svarte steinen. I Kaabaen var det 360 jinn, ånder, avguder, engler og demoner - en av dem het Allah.. Tre andre var Allahs døtre...

Dette er ikke noe annet en tilbedelse av stokker og steiner.

Altså en avgud. :ironi:

Videoannonse
Annonse
Gjest Guest
Skrevet

Og med dette vil du..........?????

Gjest Spacegirl
Skrevet (endret)

Hvem er det som bestemmer hvilken gud som er den "riktige" og hvilken som er en avgud?

Endret av Fairy
Gjest Dum Perignon
Skrevet

Er det dét som på utenlandsk heter "full of shit"?

Gjest lurven
Skrevet

synes det er rart hvordan enskelte krsitne rakker ned på andre religioner, å kaller de usannsylige og usanne, akkuart som det de selv tror på er noe særlig mer sannsynlig og logisk sett fra et objektivt perspektiv

Gjest Valhalla
Skrevet

Artig hvordan de som liker å angripe kristendommen er de første til å forsvare dens fetter islam. Man har tilogmed funnet opp et nytt ord for religionskritikk, islamfobi.

Haha tenk at politikere begynner samme leksen mot religionskritikere igjen som en gang skjedde med kristendomskritikere.

Gjest TomKrus
Skrevet
Artig hvordan de som liker å angripe kristendommen er de første til å forsvare dens fetter islam.

Tror ofte det dreier seg mer om angrep/forsvar mot høyreekstreme krefter, enn forsvar av islam. Man kjenner ofte igjen lusa på gangen.

Gjest Valhalla
Skrevet
Tror ofte det dreier seg mer om angrep/forsvar mot høyreekstreme krefter, enn forsvar av islam. Man kjenner ofte igjen lusa på gangen.

Har til gode å se noe informert forsvar av islam, det blir som regel kristendommen har også vært slem eller vi må ikke dra alle over en kam etc. etc. Noen hadde hatt godt av å skaffe seg litt kunnskap.

Gjest tk ii
Skrevet
Noen hadde hatt godt av å skaffe seg litt kunnskap.

Der er vi veldig enige. Jeg har ikke noe mot at folk tilegner seg litt mer kunnskap. Skremmende få langt ute på høyresiden som skaffer seg så mye av det, annet enn hva de blir fødet og hva de videresender fra bloggene de leser.

Gjest Valhalla
Skrevet
Der er vi veldig enige. Jeg har ikke noe mot at folk tilegner seg litt mer kunnskap. Skremmende få langt ute på høyresiden som skaffer seg så mye av det, annet enn hva de blir fødet og hva de videresender fra bloggene de leser.

Det var en voldsom generalisering av høyresiden da, det er mange folk du snakker om her. :)

Jeg ser at den nok er rettet mot meg, men du får tro hva du vil. Jeg var svært interesert i islam et par år, men jo mer jeg leste jo mer anti ble jeg. Så gadd ikke lese mer, folk kan lett bli fanatisk opptatt av islam, enten som motstander eller tilhenger.

Gjest Guest
Skrevet

Tror du har tippa over den grensa for lenge siden.

Gjest Valhalla
Skrevet

Sjekk ut Synnevåg og fomi så ser du folk som har blitt fanatisk motstander.

Gjest Dilla
Skrevet

Enhver form for fanatisme og ekstremisme er vel livsfarlig, uansett hva man tror på?

Skrevet

Det er nok heller ikke meningen å forsvare noe som helst, men å påpeke for de som sitter på sin høye hest og kritiserer østlig religion at den vestlige religionen (hovedsaklig kristendommen) ikke er så veldig mye bedre på endel punkter. Utviklingsstdiet til religionene kan selvsagt diskuteres, men det faktum at kristendommen er statsreligionen i Norge burde tilsi at man kanskje ikke burde hyle for høyt om at andre religioner er så utrolig negative.

Gjest hillbilly
Skrevet (endret)
Det er nok heller ikke meningen å forsvare noe som helst, men å påpeke for de som sitter på sin høye hest og kritiserer østlig religion at den vestlige religionen (hovedsaklig kristendommen) ikke er så veldig mye bedre på endel punkter. Utviklingsstdiet til religionene kan selvsagt diskuteres, men det faktum at kristendommen er statsreligionen i Norge burde tilsi at man kanskje ikke burde hyle for høyt om at andre religioner er så utrolig negative.

Hva i all verdens navn er det dere driver på ned slenger halvsannheter eller sannheter i hodene på hverandre.foruten respekt for oss andre majoriteten som må leve med og høre på ja sågar bli drept for att dere syke mennesker skal få rett i deres tro.Hvor er deres respekt for deres medmenesker som bare er medmennesker og tror på respekt mellom alle menesker så kommer dere troende som buldosere og velmenende slår oss i hodet med deres tro og overbevisning hvem tror du at du er som har mommopol på sannheten og appåtil går ut og vil prakke den på andre som ikke vil vite av deg og din overbevisning,hva er det som feiler deg?

Deler av innlegget slettet.

Regler

Endret av Hege
Skrevet

Eh? kan du omformulere hele innlegget ditt, OG for guds skyld huske den flotte tingen som kalles "punktum"? De lærte deg sikkert hvordan den skal brukes på barneskolen.

Skrevet

Vennligst opplys oss om din viten, da jeg ikke har Koranen tilgjengelig.

Gjest Gjest
Skrevet
Hva i all verdens navn er det dere driver på ned slenger halvsannheter eller sannheter i hodene på hverandre.foruten respekt for oss andre majoriteten som må leve med og høre på ja sågar bli drept for att dere syke mennesker skal få rett i deres tro.Hvor er deres respekt for deres medmenesker som bare er medmennesker og tror på respekt mellom alle menesker så kommer dere troende som buldosere og velmenende slår oss i hodet med deres tro og overbevisning hvem tror du at du er som har mommopol på sannheten og appåtil går ut og vil prakke den på andre som ikke vil vite av deg og din overbevisning,hva er det som feiler deg?

LOL!

Å kritisere Islam er greit, men når noen påpeker at kristendom ikke er det grann mye bedre, da blir det plutselig ramaskrik. Det vitner faktisk om totalt mangel på respekt for andre religioner. Ta og les din bibel, så får du se at den heller ikke er så mye å rope hurra for.

En liten tur innom første klasse grammatikk pensum er kanskje heller ikke å forakte.

Gjest gjest1
Skrevet

Morsomt å lese hvordan kristenfolket går i fistel når noen kritiserer deres tro, mens de selv kan kritisere alle andre trosretninger så svovelrøyken står.

Jeg mener man for det første bør lese sin bibel, ikke bare ta til seg det man har lært via juleevangeliet og søndagskolen. Les boken, fra ende til annen og dann deg så en mening. Legg også merke til visse selvmotsigelser du vil finne her og der (har ingen bibel i huset for tiden, så jeg kan ikke henvise, men det er det sikkert mange andre som kan).

Les også litt om alt som er skrevet RUNDT bibelen, forskning om tiden den er skrevet i, hvem som skrev hva og hvem som bestemte hva som skulle komme med i denne boken den gang da. Hva som ikke ble tatt med..osv..

Les også hva i bibelen som er ting som er tatt med og gjort om fra den gamle religionen fra FØR kristendommen for å tilpasses det nye og for å få folk med seg....

SÅ kan man gjøre seg opp en reell mening, mener jeg, om hva som er riktig og hva som er gal tro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...