Gå til innhold

Fettsuging av lår

Chumi

Anbefalte innlegg

Hei. 

jeg har store problemer med lårene mine, og at de har mye fett på innsiden. Det resulterer i at jeg får gnagesår på innsiden av låra, sliter hull i bukser osv. Har faktisk store utfordringer med dette. På en totimers løpetur nylig ble det hull i tightsen og jeg fikk et stort blødende sår på innsiden av låret. 

for ordens skyld. Jeg er slank/normalvektig. For 10 år siden var jeg tynn og veide 10 kg mindre enn jeg gjør idag. Hadde fortsatt samme problemet. Det er altså formen på låra og ikke vekt/livsstil som er problemet her. Usikker på hvor tynn jeg isåfall måtte blitt, hehe

vil fettsuging kunne hjelpe? Og vil det være noe jeg kan få økonomisk støtte til fra staten, siden dette ikke er kosmetisk motivert? 

takk for seriøse svar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du får snakke med fastlegen, og så får fastlegen henvise deg til spesialist som vil vurdere problemet

Anonymkode: 77913...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du får snakke med fastlegen, og så får fastlegen henvise deg til spesialist som vil vurdere problemet

Grunnen til at jeg spør her, er at jeg gjerne ville høre hva allmenheten tenkte så jeg ikke spør et helt idiotspørsmål hos legen 🙈 ikke så glad i å være hos legen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du ønsker å bli henvist til en plastisk kirurg og få dekket operasjonen så må du gå via fastlegen, hvis ikke så kan du ta direkte kontakt med Aleris eller Volvat og betale alt selv fra egen lomme. 

Uansett om du begynner hos fastlegen eller du går direkte til en privat plastisk kirurg, så må du fortelle han det samme som du har skrevet her inne. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har også hatt det problemet. At buksene blir litt slitt der, men mest ubehagelig med at det gnisser å blir sårt, spesielt på sommeren med kjole/skjørt på.

Høres ut som ditt problem er større. Men poenget mitt er at jeg forsøkte lese litt om det når jeg slet med det, å det sto at å fettsuge innside lår ofte var vanskelig, at det var vanskelig å få et pent resultat. Nå er det en stund siden jeg leste om det. Men undersøk det, så du ikke ender med et ev. nytt problem som ikke er reversibelt.

Jeg har nå gått fra en bmi på 27 til 21, jogget og trent en del ved siden av. Jogging og sykling. Problemet er borte for min del.

Anonymkode: bc993...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...