Gå til innhold

Flekkfjernere som ikke ødelegger fargen på tøyet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Med aktive barn dukker det stadig opp flekker, noen ukjente typer. Generelt matflekker, grønske og etter frukt. Jeg brukte Vanish pulver på alle flekkene, de forsvant men på flere plagg er det lysere der Vanish har jobbet selv etter fulgt bruksanvisning på Max 5 minutter :( 
Sitronsåpen fra På stell tar ikke alle flekker, nylonvask har jeg samme erfaring med.

Har du andre alternativer?

Anonymkode: f23cc...634

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker jeg prøvde alle mulige flekkfjernere for å få bort noe på en treningstopp uten hell, det som endte opp med å hjelpe var fersk sitronsaft jeg bare klemte over, lot virke litt, og vasket på vanlig vis:P Men mulig den sitronsåpen du nevner har samme effekt?

Anonymkode: d9e4d...676

AnonymBruker
Skrevet

Du kan prøve gallesåpe som de selger på Name it blant annet. Tror den finnes andre steder på nett også, kanskje. Har ikke prøvd den, men så den i en Name it butikk. 

Anonymkode: 7f233...334

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg husker jeg prøvde alle mulige flekkfjernere for å få bort noe på en treningstopp uten hell, det som endte opp med å hjelpe var fersk sitronsaft jeg bare klemte over, lot virke litt, og vasket på vanlig vis:P Men mulig den sitronsåpen du nevner har samme effekt?

Anonymkode: d9e4d...676

Kanskje, jeg skal lese litt på bruksanvisning til sitronsåpen😊 Mulig jeg har brukt den feil- takk😊

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan prøve gallesåpe som de selger på Name it blant annet. Tror den finnes andre steder på nett også, kanskje. Har ikke prøvd den, men så den i en Name it butikk. 

Anonymkode: 7f233...334

Gallesåpe, aldri hørt om. Skal Google meg litt informasjon her :) takk for tips!

Skrevet

Vanish gold, den hvite boksen, ikke den rosa. Bland pulver i kaldt vann, smlr på flekkene, masser litt inn. La virke litt, 20-30 min, hiv så i vaskemaskinen med en måleskje vanish gold. Funker godt :)

AnonymBruker
Skrevet

Flytende gallesåpe fra Clas Ohlson! Eneste jeg bruker! Kan ha den i vaskemaskinen, i tillegg til rett på flekken. Suverent!

Anonymkode: f435e...fbd

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker sitronsåpe og det tar det aller, aller meste 

Anonymkode: 1ef6d...510

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...