Fi Skrevet 15. juli 2005 #1 Del Skrevet 15. juli 2005 (endret) Jeg har lenge tenkt at jeg vil være støttekontakt for noen. Jeg har sett litt rundt på nettet men ikke funnet noe særlig informasjon om hvordan jeg skal gå frem. Er det noen som vet hvem jeg skal henvende meg til? Jeg bor i Bergen, dersom noen vet telefonnummer/adresser. Takk! Endret 15. juli 2005 av Fi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Bilbao~ Skrevet 15. juli 2005 #2 Del Skrevet 15. juli 2005 (endret) Hei Jeg ville tatt kontakt med helse/sosial-avdelingen i kommunen. Jeg regner med at de kan hjelpe deg videre. Det kommer jo litt an på hvilke type personer du ønsker å være støttekontakt for (psyksisk utviklingshemmede eller barn/unge som "bare" trenger litt ungdom/voksenkontakt). Endret 15. juli 2005 av ~Bilbao~ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 15. juli 2005 #3 Del Skrevet 15. juli 2005 I de kommunene jeg kjenner til er det sosialtjenesten man kontakter hvis man vil være støttekontakt for funksjonshemmede, psykisk syke eller psykisk utviklingshemmede barn og voksne, mens man kontakter barneverntjenesten hvis man vil være støttekontakt for barn/unge som har behov for å bli fulgt på en fritidsaktivitet,. bli aktivisert på andre måter/få oppleve noe nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 15. juli 2005 #4 Del Skrevet 15. juli 2005 Søndagsengel har rett, det er slik i Bergen også. Men du må kontakte bydelen, kanskje servicekontoret kan hjelpe deg videre. Helt sikkert behov for deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Guest Skrevet 17. juli 2005 #5 Del Skrevet 17. juli 2005 Jeg kontaktet barnevernet i bydelen der jeg bor (i Bergen), og sa at jeg ønsket å bli støttekontakt. Ble innkalt til intervju, og ble presentert for noen tilfeller, f.eks. Hvilken kunne du foretrukket å være støttekontakt for... 1. Gutt 13 år, ADHD, skolevansker, atferd, trenger leksehjelp, sosial trening 2. Baby 6 mnd, mamma trenger avlastning 3. Gutt/jente, psykisk/fysisk utviklingshemmet etc etc Fikk selv velge.. Hvis du ønsker å være støttekontakt for en voksen, tror jeg du må snakke med sosialtjenesten (dette er jeg litt usikker på..) Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 17. juli 2005 #6 Del Skrevet 17. juli 2005 Eller du kan prøve frivillighets sentralen i Bergen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fi Skrevet 18. juli 2005 Forfatter #7 Del Skrevet 18. juli 2005 Takk for alle svar! Har tenkt å ta en ringerunde nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Milah Skrevet 18. juli 2005 #8 Del Skrevet 18. juli 2005 Takk for alle svar! Har tenkt å ta en ringerunde nå. ← Selv om jeg ikke har skrevet tråden, takker jeg også. Har selv tenkt på at jeg kunne tenke meg å være støtte kontakt, så mye nyttig info for meg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå