AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #1 Skrevet 9. august 2020 Vi er på ferie med samboers søsken og kona til den ene. Synes hun har litt lav terskel for å be om "pass" siden hun ofte "bare" skal opp på rommet en tur, "bare" gå for å kjøpe seg en drikke osv. Så det er ikke snakk om lang tid. Kanskje en halvtime eller en time hver gang. Er jeg egoistisk som konsekvent svarer nei når hun spør meg mens jeg leser bok, svømmer, hører musikk og er på some? Jeg er jo opptatt med mitt selv om jeg ikke er veldig opptatt. Passer gjerne når det er avtalt på forhånd. Men skjønner ikke behovet for pass når hun bare kan ta ungen med seg dit hun skal. Anonymkode: d343d...e0d 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #2 Skrevet 9. august 2020 Enig med deg.. nyt ferien - det er din ferie også. Anonymkode: 12107...c8e 36
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #3 Skrevet 9. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er jeg egoistisk som konsekvent svarer nei når hun spør meg mens jeg leser bok, svømmer, hører musikk og er på some? Nei, du er jo opptatt. Dette er din ferie også, du er ikke der for å være gratis barnevakt, og skal de ha hjelp må de klare å avtale ting på forhånd, gjerne med kompensasjon. Anonymkode: f8e42...a34 15
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #4 Skrevet 9. august 2020 Hvor gammel er denne babyen da? Og hvor er barnefar når hun spør? Anonymkode: 456cb...0ac 13
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #5 Skrevet 9. august 2020 Hvorfor spør hun ikke samboeren din, eller mannen sin,det er jo de to som har nærmest relasjon? Anonymkode: f8903...5f5 37
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 Populært innlegg #6 Skrevet 9. august 2020 Synes det ikke er frekt, men heller litt tridt. Er veldig takknemlig for at tantene til mine barn gledelig stiller opp. Ikke nødvendigvis for å avlaste meg, men for å knytte gode bånd til tantebarna. Anonymkode: 51998...48e 60
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #7 Skrevet 9. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor gammel er denne babyen da? Og hvor er barnefar når hun spør? Anonymkode: 456cb...0ac Han er mye ute på vannscooter og paddleboard. Eller så spiller han basket med brødrene. Babyen er 4 mnd Anonymkode: d343d...e0d
Populært innlegg GammelKaktus Skrevet 9. august 2020 Populært innlegg #8 Skrevet 9. august 2020 Nja, frekt er det ikke men jeg hadde nå sagt ja selv... Tenker det er kjekt å bygge relasjon fra de er små, du blir jo tanten. Selv hadde jeg nok tilbudt meg før jeg ble spurt siden jeg liker babyer og har ingen planer om flere selv. 65
Gjest nocco Skrevet 9. august 2020 #9 Skrevet 9. august 2020 Altså, det er jo tantebarnet ditt. Hadde selv gjort det med glede
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 Populært innlegg #10 Skrevet 9. august 2020 Det er vel ikke frekt akkurat. Men du kan iallfall ikke regne med at de skal hjelpe deg ved senere anledninger, når du konsekvent sier nei. Anonymkode: 602aa...522 90
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #11 Skrevet 9. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han er mye ute på vannscooter og paddleboard. Eller så spiller han basket med brødrene. Babyen er 4 mnd Anonymkode: d343d...e0d Det er ikke ditt problem. Det må de to løse. Kvinner er ikke gratis barnepasslaver for dårlig samarbeidende foreldre. Anonymkode: f8e42...a34 34
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 Populært innlegg #12 Skrevet 9. august 2020 Herregud så kjip tante du er Anonymkode: 9f995...b53 78
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #13 Skrevet 9. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel ikke frekt akkurat. Men du kan iallfall ikke regne med at de skal hjelpe deg ved senere anledninger, når du konsekvent sier nei. Anonymkode: 602aa...522 Forventer såklart ikke hjelp. Anonymkode: d343d...e0d 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 Populært innlegg #14 Skrevet 9. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Herregud så kjip tante du er Anonymkode: 9f995...b53 Må si jeg er litt enig i dette. Det er selvsagt ingen selvfølge at TS skal stille opp som barnevakt hele tiden, men en gang i blant hadde vel vært greit. Jeg kjenner jeg blir litt frustrert på denne svigerinnens vegne. Noe sier meg at det er hun som har hovedansvaret for barnet døgnet rundt til vanlig også, og når det endelig er ferie oppfører samboeren seg som han er barnløs og familien hans gidder ikke løfte en finger for å knytte bånd og bli kjent med barnet. Anonymkode: 02eb5...507 134
got2go Skrevet 9. august 2020 #15 Skrevet 9. august 2020 Syns ikke du er kjip! Er ikke ditt ansvar eller problem. 7
Sariou Skrevet 9. august 2020 #16 Skrevet 9. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han er mye ute på vannscooter og paddleboard. Eller så spiller han basket med brødrene. Babyen er 4 mnd Anonymkode: d343d...e0d Så trist, og kjipt for henne å være så mye alene. Han er sikkert ikke særlig deltakende i dagliglivet heller, siden han "stikker av" på ferie. Jeg har også en baby på fire måneder, og det kunne ikke falt meg inn å be noen passe henne en halvtime, i hvert fall ikke en time. Men jeg synes likevel det er trist å høre at hun er på ferie med familie og likevel ikke kan forvente hjelp og avlastning. Jeg hadde reist hjem om jeg var henne. 49
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 Populært innlegg #17 Skrevet 9. august 2020 Gled deg til du får barn selv, når alle sier nei. Disse små lommene er gull verdt når man har barn som er oppå en hele døgnet! Kanskje du kan tilby å passe når barnet sover så mor får en liten tur ut alene? Om du bare sitter med telefonen på Facebook er du ikke så veldig opptatt altså 🤣 En baby på 4 mnd klarer også fint å ligge under lekestativet altså. Anonymkode: 68851...9f1 55
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #18 Skrevet 9. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forventer såklart ikke hjelp. Anonymkode: d343d...e0d Nei da så. Men altså, du er ikke frekk, men ikke særlig hyggelig heller😌 Anonymkode: 602aa...522 44
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #19 Skrevet 9. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må si jeg er litt enig i dette. Det er selvsagt ingen selvfølge at TS skal stille opp som barnevakt hele tiden, men en gang i blant hadde vel vært greit. Jeg kjenner jeg blir litt frustrert på denne svigerinnens vegne. Noe sier meg at det er hun som har hovedansvaret for barnet døgnet rundt til vanlig også, og når det endelig er ferie oppfører samboeren seg som han er barnløs og familien hans gidder ikke løfte en finger for å knytte bånd og bli kjent med barnet. Anonymkode: 02eb5...507 Som jeg skriver i hovedinnlegget så passer jeg når det blir avtalt på forhånd og jeg har passet babyen en hel kveld for noen dager siden. Så ikke kom her og si at vi ikke løfter en finger Anonymkode: d343d...e0d 21
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #20 Skrevet 9. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gled deg til du får barn selv, når alle sier nei. Disse små lommene er gull verdt når man har barn som er oppå en hele døgnet! Kanskje du kan tilby å passe når barnet sover så mor får en liten tur ut alene? Om du bare sitter med telefonen på Facebook er du ikke så veldig opptatt altså 🤣 En baby på 4 mnd klarer også fint å ligge under lekestativet altså. Anonymkode: 68851...9f1 Jeg leser, jeg hører musikk og jeg bader. Man blir jo forstyrret når man er opptatt med andre ting uansett hva det er og ikke forventer å bli det Anonymkode: d343d...e0d 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå