AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #1 Skrevet 9. august 2020 Føler du jobben din er nyttig, eller gjør du den kun fordi noen har sagt den er nødvendig, uten at den egentlig er nødvendig? Anonymkode: 78a1f...95b
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #2 Skrevet 9. august 2020 Jeg arbeider på kontor: - Jeg passer på at alle ansatte får hva de har krav på i form av lønn, kurs og utstyr. Når øverste sjef prøver seg på noe tull for å spare penger er det jeg som tar kampen mot han. - Planlegger alt av produksjon, hvor mye, når, hvem og hva. -Bemanning og arbeidskabelen. - Ser til at vi har alt av nødvendig utstyr. -Følger opp ansatte, ansettelser, medarbeidersamtaler osv. -Følger opp innrapportering og myndigheter. Tar imot alle inspeksjonsorgan. -Sørger for at alt vi foretar oss er innenfor norsk lovverk, og innen industri er det mange lover å forholde seg til. -Følger opp alt av avtaler og kontrakter med diverse kunder, leverandører og andre samarbeidspartnere. -Planlegger nye prosjekter og utvidelser, optimalisering av driften. -Produksjonskostnader og målsettinger. Jeg vet jeg gjør en nyttig jobb, ble sykemeldt etter en ulykke i 2 måneder. Og ifbm min "driftsstans" ble det etterhvert en del kaos og mye tap av penger. Anonymkode: 5dd36...cf1 7
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #3 Skrevet 9. august 2020 Føler de fleste ikke gjør så mye annet enn å drikke kaffe jeg. Og ja, jobber selv på kontor men føler ikke at vi jobber oss ihjel for lønna akkurat. Men sånn virker det som om det er i d4et kommunale. Mye mer jobb i det private og har egentlig samme jobb nå som da jeg var i det private... Anonymkode: 790c0...ab5 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #4 Skrevet 9. august 2020 Jeg jobber på kontor, som sjefens sekretær. Hadde han måtte gjøre alle de oppgavene jeg gjør, hadde han hatt lite tid til å tjene penger på det han egentlig jobber med, så jeg vet jo at jobben min er nødvendig. Men det er en litt utakknemlig jobb; jeg verken skaper noe eller bruker hodet veldig effektivt. Det går i å booke møter, ta telefoner for ham, sende ut post, ta ansvar for litt av det administrative i bedriften. Har jobbet der i tre år uten å ta ut min lovgitte ferie, for det blir mye surmuling og misnøye hver gang ferie nevnes. Så søker etter ny jobb nå, og SKAL ha en jobb hvor man kan ta seg ei uke fri uten å få et surt tryne av sjefen i en måned etterpå. Anonymkode: 032fd...ee7 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #5 Skrevet 9. august 2020 Jeg jobber på kontor, jeg lager websider. Det er jo ikke nyttig i og for seg, verden hadde sikkert klart seg like godt hvis jobben min la ned, men nå er det en gang sånn at det er mange som ønsker seg websider uten at de har kunnskapen eller tiden til å lage det selv. Så, da har jeg jobb da. Anonymkode: 6d642...18c 2
Søgni Skrevet 9. august 2020 #6 Skrevet 9. august 2020 Jeg har inntrykk av at de aller fleste jobber som krever høyere utdanning i dag, har en del "kontorarbeid". På samme måte som at de fleste "kontorjobber" også inneholder andre arbeidsmetoder enn å sitte foran en pc. Arbeidsstedet mitt er et kontor, men jeg ville aldri sagt at jeg jobber med kontorarbeid, om noen spurte. Sånn tror jeg det er for de fleste, faktisk. Og ja, jeg syns jeg har en nyttig jobb. 7
Knirke Skrevet 9. august 2020 #7 Skrevet 9. august 2020 Jeg bryr meg ikke om jobben jeg gjør er nyttig eller ikke, så lenge jeg får betalt. 6
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #8 Skrevet 9. august 2020 Kontor er en arbeidsplass, ikke et yrke. Jeg har alltid jobbet på et kontor, men har hatt flere forskjellige yrker, både privat og offentlig. Jeg har arbeidet med innbyggerrettigheter laget politiske utredninger som legger premisser for lokalsamfunnet nå og framover arbeidet med ansattrettigheter pålagt forurensere å stanse arbeidet og rydde opp i sølet sitt planlagt produksjonen i en produksjonsbedrift og mye annet. Alt dette foregår på et kontor. Alt dette er også både nødvendig og nyttig, på hver sine måter. Anonymkode: 72c0f...401 10
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #9 Skrevet 9. august 2020 Jeg jobber på et kontor, som veldig mange andre. Ja, jobben min er absolutt nyttig! Og jeg jobber mer enn stillingsinstruksen min skriver, rett og slett fordi jeg har for mye å gjøre. Pr nå så har jeg oppgaver for 1,5 stilling, uten ekstra lønn eller hjelp. Tror egentlig ikke det er så uvanlig. Det at kontorarbeidere sitter på rompa og drikke kaffe er nok en myte. Og jeg vet om jeg tar meg en dag fri, eller blir syk, så blir jobben liggende å vente på meg. Med ekstra jobb. Så det er utelukket. Anonymkode: 51e81...929 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #10 Skrevet 9. august 2020 Jeg fører regnskap og anser dette som nyttig. Anonymkode: 5c1d2...78b 5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #11 Skrevet 9. august 2020 Dere som jobber på kontor, frykter ikke dere at jobben deres blir automatisert innen noen år? Muligens dette gjelder mest jobber innen økonomi og regnskap, men tror de typiske kontor arb oppgavene vil bli automatisert. Anonymkode: f6dd3...f0c
Søgni Skrevet 9. august 2020 #12 Skrevet 9. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere som jobber på kontor, frykter ikke dere at jobben deres blir automatisert innen noen år? Muligens dette gjelder mest jobber innen økonomi og regnskap, men tror de typiske kontor arb oppgavene vil bli automatisert. Anonymkode: f6dd3...f0c Nei, dette frykter jeg ikke. Fordi at kontor er den fysiske arbeidsplassen, og ikke betegnelsen på arbeidet jeg utfører. Dessuten er jeg, som de fleste andre, ansatt på grunn av en fagkompetanse som ikke nødvendigvis kan brytes ned til enkel automatisering. Faglige og helhetlige vurderinger, kontakt og samhandling, møter med mennesker, og en rekke andre ting, kan ikke reduseres vekk på den måten. Men tror du har rett i at en del enkle og ikke-skjønnsmessige saksbehandlingsoppgaver kan bli automatiserte i fremtiden, men også det er jo ment som å frigjøre ressurser til andre arbeidsoppgaver og -måter, og som et ledd i omstilling, ikke nødvendigvis at man mister jobben og blir overflødig. Eller..Hva mener du med typiske kontoroppgaver? 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #13 Skrevet 9. august 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere som jobber på kontor, frykter ikke dere at jobben deres blir automatisert innen noen år? Muligens dette gjelder mest jobber innen økonomi og regnskap, men tror de typiske kontor arb oppgavene vil bli automatisert. Anonymkode: f6dd3...f0c Frykter absolutt ikke det. Det jeg gjør tviler jeg på kan automatiseres. Men hva er egentlig «kontorarbeids-oppgaver»? Enig med den som skriver at kontor er et arbeidssted, ikke er yrke. Så forskjellige yrker som arkitekt, navansatt, ingeniør, politisk rådgiver og sekretær jobber på kontor, så å spørre om hvordan «kontorarbeid» er, er ganske håpløst. Anonymkode: 5e6ed...5d5 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #14 Skrevet 9. august 2020 Jeg jobber som ingeniør innen vann og avløp. Anonymkode: 12824...2cf
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #15 Skrevet 9. august 2020 Jeg synes jobben min er nyttig (bidrar til at vi får boret etter mer olje og gass) og spennende. Kort oppsummert går det mye i møter, emails og kaffe;) Anonymkode: 67a36...95c 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #16 Skrevet 9. august 2020 Jeg gjør ikke så mye nyttig, men det går mye kaffe om dagen. Anonymkode: 8c29b...c5d 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #17 Skrevet 9. august 2020 Jeg jobber på kontor. Jeg behandler lånesøknader fra A til Å, og alt som har med lån å gjøre. Anonymkode: af0ea...bc5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #18 Skrevet 9. august 2020 Jobber på kontor. - Sørger for at alle får den undervisningen de har krav på - Følger opp spesialundervisning - fra søknad til mottagelse - Følger opp ansatte (arbeidsforhold, vanskelige situasjoner etc). - Er i X-antall møter ukentlig, med barnevern, PPT og foreldre - Skriver møtereferater, inkallelser, koordinerer diverse møtevirksomhet - er med på utviklingsarbeid - Følger opp ulike team - Snakker med barn om vanskeligheter og strev de måtte ha - Legger timeplaner - Lager strategiplaner -Følger opp mobbesaker, skriver tiltaksplaner - Samarbeider med helsesykepleier om barn og om tverrfaglige opplegg Nei. Frykter på ingen måte at jobben min noensinne vil bli tatt over av teknologien Anonymkode: 509a7...6b9
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #19 Skrevet 9. august 2020 Jobber med byggesak og plan utvikling, og det er i å for seg viktig slik at samfunnet kan utvikle seg fremover med fungerende bygninger og veier, som også skal attraktive for samfunnets brukere. Anonymkode: 952f8...885
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #20 Skrevet 9. august 2020 Jobber på kontor, innenfor logistikk. Synes jobben min er spennende og føler jeg gjør noe nyttig. Får absolutt utfordret meg selv Anonymkode: f9a18...526
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå