Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er uke 19 nå, vært på oul og alt ser normalt ut. Men vet jo at ting fortsatt kan skje. Men uten noe støtte økonomisk som feks engangstønad osv ryker hele sparekontoen vår på baby utstyr, nå er vognen vi ønsker på salg med 3000kr rabatt, noe som er mye penger når sparekontoen allerede så vidt holder. Ville dere da kjøpt vognen nå? Eller alikvel ventet siden det er såpass tidelig ? 

Anonymkode: 25a95...968

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, kjøp :) hvorfor vente? 

Anonymkode: 242fa...6a7

Skrevet

Det var bra avslag på vogn! 

Hadde det vært meg så hadde jeg kjøpt vogn nå :) 

Jeg tenker å kjøpe vogn i oktober (flytter i september), og da er jeg litt over 20 uker. Brått så er det leveringstid på vognen, fikk beskjed i går at leveringstiden var 10-12 uker. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp nå :)

Anonymkode: 7ab1a...b4f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, kjøp :) hvorfor vente? 

Anonymkode: 242fa...6a7

Fordi jeg ser komentarer på feks mammavloggere på Snapchat hvor fler kommenterer at de har alt for mye utstyr til å være så kort på vei og at mye kan gå galt. Og da blir jo jeg enda mer bekymret :( hadde tenkt å vente men ser at for økonomiens del så er det veldig dumt om vi dropper å kjøpe ting når det er salg.ts

Skrevet

Om hele sparekontoen går til babyutstyr ville jeg nok heller kjøpt billigere :) vi kjøpte vogn brukt og sparte 10 000kr på det. Syntes ikke det er for tidlig å kjøpe da. Vi har kjøpt litt og litt, er nå 31 uker på vei og slipper å stresse med å handle ting. Har kjøpt når det har vært gode tilbud og har kjøpt mye brukt. 

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er uke 19 nå, vært på oul og alt ser normalt ut. Men vet jo at ting fortsatt kan skje. Men uten noe støtte økonomisk som feks engangstønad osv ryker hele sparekontoen vår på baby utstyr, nå er vognen vi ønsker på salg med 3000kr rabatt, noe som er mye penger når sparekontoen allerede så vidt holder. Ville dere da kjøpt vognen nå? Eller alikvel ventet siden det er såpass tidelig ? 

Jeg ville vurdert det nøye. Når du er 19 uker på vei så er du kommet forbi tiden som er mest utsatt for abort. Du kan jo selge den hvis noe skulle gå galt.  Når det er sagt, så har du jo god tid.  Det kommer en Black Friday og da pleier det å være supertilbud som aldri ellers dukker opp.  En kjent av meg fikk en super tvillingvogn til 15.000 til halv pris.

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp nå 😊 Om du tenker på at ting fortsatt kan gå galt, så har du jo aldri 100% garanti for at alt går bra.. Bare for å sette ting litt i perspektiv. Kjøp vognen nå og kos deg med tanken på at du har vogna på plass 😊

Anonymkode: 5a940...bd2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Pillarguri skrev:

Jeg ville vurdert det nøye. Når du er 19 uker på vei så er du kommet forbi tiden som er mest utsatt for abort. Du kan jo selge den hvis noe skulle gå galt.  Når det er sagt, så har du jo god tid.  Det kommer en Black Friday og da pleier det å være supertilbud som aldri ellers dukker opp.  En kjent av meg fikk en super tvillingvogn til 15.000 til halv pris.

Men hørt det er bestilling tid på vogn ofte og da om vi bestiller i slutten av november så er det 4-5 uker til baby er her 😕

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere ønsker ny vogn ville jeg kjøpt nå når det er så bra avslag. Det er også fine vogner å få kjøpt brukt til en rimeligere pris. Vi kjøpte akkurat en brukt søskenvogn siden vi straks venter baby nummer to. Den var veldig pent brukt og føltes nesten som ny.

Anonymkode: a67d5...bc0

AnonymBruker
Skrevet

Hadde nok ventet. Og jeg hadde kjøpt vogn på finn.

Anonymkode: dab2c...1c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hørt det er bestilling tid på vogn ofte og da om vi bestiller i slutten av november så er det 4-5 uker til baby er her 😕

Hadde aldri giddet black friday som høygravid . Kjøp nå!

Anonymkode: 01c05...e6f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde dessverre at det gikk galt ganske sent, og tro meg: utstyret du kjøpte er faktisk det siste du tenker på i en slik situasjon. Her solgte mannen alt som hadde blitt kjøpt inn, uten at vi satt med noe særlig tap siden det var helt ubrukt. Jeg tenkte ikke på det engang, hadde mer en nok med det jeg gikk igjennom. 

Kjøp vognen nå når du har funnet et kupp!

Anonymkode: 128b1...a62

• Liker 5
Skrevet

Kjøpte vogn denne uka. Er i uke 22

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg opplevde dessverre at det gikk galt ganske sent, og tro meg: utstyret du kjøpte er faktisk det siste du tenker på i en slik situasjon. Her solgte mannen alt som hadde blitt kjøpt inn, uten at vi satt med noe særlig tap siden det var helt ubrukt. Jeg tenkte ikke på det engang, hadde mer en nok med det jeg gikk igjennom. 

Kjøp vognen nå når du har funnet et kupp!

Anonymkode: 128b1...a62

Jeg har aldri skjønt dette med å vente med å kjøpe ting/glede seg til ungen er ute. Om det skulle gå galt så sent i svangerskapet så høres det ut som en utrolig fattig trøst å tenke "i det minste har jeg ikke brukt masse penger på barnevogn". Én ting er å gå bananas i uke 5 rett etter positiv test, men når man er forbi OUL og alt ser fint ut er det jo overveldende størst sjanse for at det går bra. Om du finner en god deal på noe du vet du vil ha, så er det jo bare lurt å spre ut innkjøpene. 

Anonymkode: 43652...4dd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp når du selv føler for det. Har venner som kjøpte ganske raskt etter OUL, jeg har nettopp bestilt vogn i uke 32 og får den best sannsynlig ikke før om 3-4 uker. Synes jeg selv er litt sent ut akkurat der, ville heller vært tidlig ute 👍🏼

Anonymkode: f9915...837

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte vogn denne uken, er 20 uker nå. Fikk beskjed om at det var litt bestillingstid, opp mot 8 uker på vognen vi har kjøpt. Er glad jeg ikke sitter i uke 35 med 8 ukers bestillingstid!

Og det kan skje mye fra nå og de neste 20 ukene. Sannsynligheten er liten. Jeg har i løpet av de siste ukene gått fra å være engstelig til å kose meg med bevegelser og spark. Det er veldig godt. :)

Anonymkode: 3b538...2e2

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre om hvorfor du ikke kan få engangsstønad?

Anonymkode: b2ded...c55

Skrevet

Kjør på :)

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre hvilken vogn det er?

for det er enkelte babyprodukter som er på «knalltilbud» hele tiden, men som førstegangs vet man jo ikke at det «superbra» tilbudet faktisk er støtt og stadig.. enkelte vogner ville jeg aldri kjøpt til fullpris, for de er på salg støtt.

og enkelte babybutikker er helt ville på dette «wow, super pris, kjøp nå, skynd deg, bare noen få timer igjen, megarabatt»-kjøret.

Anonymkode: d7ba6...7cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...