HylendeApe Skrevet 9. august 2020 #1 Skrevet 9. august 2020 (endret) Parmesanostene jeg pleier å kjøpe, pleier å mugle noe hinsides før best før-datoen. Etter jeg har åpna dem, har jeg pleid å ta en liten frysepose rundt, og sette dem inn i kjøleskapet. Dette er tydeligvis en kardinalfeil, eller? Folk sier i et annet emne at det holder seg i månedsvis etter best før-datoen. Hvordan skal man i så fall lagre den? Relatert til dette emnet, men jeg ønska ikke å bumpe det. Endret 9. august 2020 av HylendeApe
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #2 Skrevet 9. august 2020 Jeg oppbevarer den med et rent kjøkkenhåndkle rundt og en plastpose utenpå der igjen. Da holder den seg veldig fint og det blir ikke for fuktig i posen slik at det mugner☺️ Anonymkode: 1ab84...381
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #3 Skrevet 9. august 2020 Ikke ta de helt ut av originalplasten. Ta på plasten når du rasper, aldri rett på osten. Har slik skuff med luftett lokk i kjøleskapet, så den ligger beskyttet men ikke fuktig. Hender også jeg hiver en hel en i kjøkkenmaskinen, og rasper alt samlet, men da vet jeg at den skal brukes i løpet av en kortere periode, ellers blir den tørr. Anonymkode: ee436...8a7
LittDiva Skrevet 9. august 2020 #4 Skrevet 9. august 2020 Matpapir eller bakepapir rundt først så en løs plastpose over. Med bare plast megler den fort. Kan også ta bare bakepapir tett på og teipe igjen, uten plastpose. 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #7 Skrevet 9. august 2020 Tar ikke av originalplasten og putter den i en brødpose. Visste ikke at det var et problem og jeg har hatt dem liggende i flere mnd. 🤔 Anonymkode: c877f...d43 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå