AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #1 Skrevet 9. august 2020 Trivielle og gørrkjedelige diskusjoner om alt fra klær til mat og tannkrem. Pengesluk. Alltid en aktivitet som skal følges opp. Møter i regi av skole, barnehage etc. Er jeg alene om å føle meg fengslet? Uten muligheten til å bare tenke «fuck it», stashe seg opp og dra på byen akkurat når man føler for det. Fordi barna må passes på. For min del blir hverdagslivet så kjedelig at når det først dukker opp en alenekveld, så lever jeg ut drømmer og eventyr. Jeg drikker nok til å bli «løs», jeg danser, flørter, kysser og ligger av og til med andre. Det får meg til å føle meg 20 år og ubundet igjen. Å, du deilige, barnløse singeltid ❤️ YOLO (og alt det der...) Anonymkode: fb0b7...f84 7
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #2 Skrevet 9. august 2020 Ja, syntes det er slitsomt og tidvis dørgende kjedelig. Ikke fordi jeg har et stort behov for å ut å feste, men skulle ønske jeg kunne få handle i fred, vaske klær i fred, rydde og ha det ryddig i mer enn 5 minutter, spise middag uten å holde en unge fast i stolen mens jeg mater, kunne spise middag og snakke med mannen min om voksenting uten å bli avbrutt av kjedelig Barne-TV snakk. Dra en tur uten at alt må planlegges, og at det må pakkes 5 kg med alt mulig. Hadde vært deilig å bare dra ut med venner uten å måtte planlegge lang tid i forveien. Anonymkode: 10a5a...eaa 21
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #3 Skrevet 9. august 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trivielle og gørrkjedelige diskusjoner om alt fra klær til mat og tannkrem. Pengesluk. Alltid en aktivitet som skal følges opp. Møter i regi av skole, barnehage etc. Er jeg alene om å føle meg fengslet? Uten muligheten til å bare tenke «fuck it», stashe seg opp og dra på byen akkurat når man føler for det. Fordi barna må passes på. For min del blir hverdagslivet så kjedelig at når det først dukker opp en alenekveld, så lever jeg ut drømmer og eventyr. Jeg drikker nok til å bli «løs», jeg danser, flørter, kysser og ligger av og til med andre. Det får meg til å føle meg 20 år og ubundet igjen. Å, du deilige, barnløse singeltid ❤️ YOLO (og alt det der...) Anonymkode: fb0b7...f84 Adopter krapyler bort og lev ut drømmer og eventyr med fyll og ONS 🤣🤣🤣🤣🤣 Anonymkode: 01c72...a9f 8
MaxxMekker Skrevet 9. august 2020 #4 Skrevet 9. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Adopter krapyler bort og lev ut drømmer og eventyr med fyll og ONS 🤣🤣🤣🤣🤣 Anonymkode: 01c72...a9f Mer nærliggende enn du aner 💁♀️🍆🍾 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #5 Skrevet 9. august 2020 Akkurat nå, MaxxMekker skrev: Mer nærliggende enn du aner 💁♀️🍆🍾 Hva betyr det? TS... Anonymkode: fb0b7...f84
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #6 Skrevet 9. august 2020 Fikk du barn for tidlig kanskje? Føler mange utagere senere da. Hvordan trodde du det skulle bli? Høres ut som du trenger å bli voksen. Anonymkode: d54ae...dfb 5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #7 Skrevet 9. august 2020 Det er kjedelig. Men du mener drikking og ligging er interessant? Det er jo enda verre Anonymkode: cc8d1...120 10
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #8 Skrevet 9. august 2020 Mange som tabber seg ut med å få barn alt for tidlig. Lurt å vente til man har gått lei av festing Anonymkode: 2eea9...e9d 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #9 Skrevet 9. august 2020 Ja, det synest jeg avogtil. Ikke fordi jeg ønsker Ons og fyll, men barna bor hos meg 95% så kjenner nok behov for meg selv alene. Anonymkode: 9fb8b...89f 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #10 Skrevet 9. august 2020 Kan være utmattende til tider, ungene «henger» alltid på meg. Har ikke behov for å gå ut å feste, men trenger pauser og det får jeg ikke unntatt etter at barna er lagt og da får jeg ikke tid til mine ting . Prøver å tenke positivt og vet at denne tiden kommer ikke tilbake , det er et valg vi gjorde og jeg vet det blir bedre når ungene får mer interesse i å være med vennene sine. Men akkurat nå begynner jeg å bli små hysterisk, min samboer er syk så alt faller på meg og slik har det vært i flere år. Min drøm er å ha en hel uke fri og da skulle jeg ha snekret meg blomsterkasser og arbeidsbord og koset meg med å plante de vakreste blomstrer. Anonymkode: ea606...438 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #11 Skrevet 9. august 2020 Jeg har hatt barn i ti år nå, og har alltid klart å kombinere det å være mamma med det å være MEG. Jeg har reist på storbyweekender (alene eller med venninner), kjæresteferier med mannen, festet med studiegjengen (jeg studerte litt da jeg var rundt 30), og trent daglig (både alene og med kompiser). På jobb er jeg sminket og pent kledd, hjemme er jeg mamma i joggebukser og håret i en tutt. Vil si jeg har det beste av to verdener: livet med barn, og livet på utsiden av hjemmet. Savner ingenting, og kan gjøre som jeg vil (jeg vil ikke feste hele natten eller dra på backpacking i tre måneder, sånt ble jeg ferdig med før jeg giftet meg). Livet med barn blir det du gjør det til selv😊 Anonymkode: 157d8...0cf 17
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #12 Skrevet 9. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det synest jeg avogtil. Ikke fordi jeg ønsker Ons og fyll, men barna bor hos meg 95% så kjenner nok behov for meg selv alene. Anonymkode: 9fb8b...89f Har ikke barna tanter/onkler og besteforeldre ??? Anonymkode: cb6ab...d44
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #13 Skrevet 9. august 2020 Tidvis kan det være litt ensformig, men det er mest krevende. Det verste er den totale mangelen på egentid. Jeg vil gå på do, sove, gjøre husarbeid, dusje og spise i fred uten avbrytelser. Anonymkode: c459b...4b7 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #14 Skrevet 9. august 2020 Aldri lurt å få barn før 25 Anonymkode: c950d...0c0 6
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #15 Skrevet 9. august 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt barn i ti år nå, og har alltid klart å kombinere det å være mamma med det å være MEG. Jeg har reist på storbyweekender (alene eller med venninner), kjæresteferier med mannen, festet med studiegjengen (jeg studerte litt da jeg var rundt 30), og trent daglig (både alene og med kompiser). På jobb er jeg sminket og pent kledd, hjemme er jeg mamma i joggebukser og håret i en tutt. Vil si jeg har det beste av to verdener: livet med barn, og livet på utsiden av hjemmet. Savner ingenting, og kan gjøre som jeg vil (jeg vil ikke feste hele natten eller dra på backpacking i tre måneder, sånt ble jeg ferdig med før jeg giftet meg). Livet med barn blir det du gjør det til selv😊 Anonymkode: 157d8...0cf Samme her 😊 Livet med barn blir det DU gjør det til! 👍👌 Anonymkode: 01c72...a9f 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #16 Skrevet 9. august 2020 Dette er grunnen til at vi bare skal ha ett barn. Det evige hamsterhjulet som skapes med flere barn virker så depressivt. Enklere å få noen til å passe han, mer tid til å oppfølge han, enkelt for én av oss å ha en alenekveld osv osv. Fordelene med enebarn er uendelige! Skal sies at dersom jeg blir uplanlagt gravid så kommer jeg aldri til å ta abort, det hadde jeg ikke klart. Anonymkode: 3a84b...5fa 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #17 Skrevet 9. august 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke barna tanter/onkler og besteforeldre ??? Anonymkode: cb6ab...d44 Våre har det, veldig sjeldent de kan være barnevakt. Har mer enn nok med å kose seg selv Anonymkode: 10a5a...eaa 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #18 Skrevet 9. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aldri lurt å få barn før 25 Anonymkode: c950d...0c0 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Våre har det, veldig sjeldent de kan være barnevakt. Har mer enn nok med å kose seg selv Anonymkode: 10a5a...eaa I andre familier er det kamp om å få passe barna... Anonymkode: cb6ab...d44 1
bullehurk Skrevet 9. august 2020 #19 Skrevet 9. august 2020 (endret) 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aldri lurt å få barn før 25 Anonymkode: c950d...0c0 Det kan du gjerne si, men på den andre siden så er vi ferdig med småbarnstiden mens vi fortsatt har mye "krutt" igjen. Elsker livet som over 40, selvgående barn og "singelcougar". Endret 9. august 2020 av bullehurk 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #20 Skrevet 9. august 2020 Her i hus er innstillingen den at "det er bare for en periode". Jeg nekter å sitte å angre på at jeg ikke koste meg nok med barna når de var små. Her prioriterer vi barna, huset skal være i den stand at det alltid er greit med overraskelsebesøk. Huset trenger ikke være perfekt, vi har tross alt barn i hus og de bor her de også. Alenekvelder får vi når barna er lagt. Vi får bare 1-2 timer hver kveld, men det utnyttes Ønsker jeg, mannen eller begge noe så prøver vi å legge tilrette så det kan skje. Er viktig å finne på ting med venner, familie eller alene. Men vi føler ikke behov for det hele tiden. Den tiden kommer når barna er eldre. Anonymkode: 7e3cc...ff8 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå