AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #1 Skrevet 9. august 2020 Noen som ikke har fått strekkmerker på magen? Og er det noen som har gått igjennom et fullbårent svangerskap samt flere svangerskap som har sluppet unna? Jeg har ikke fått noen enda og er 36+0 uker gravid nå. Er også 24 år og førstegangsgravid. Anonymkode: 70a32...90d
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #2 Skrevet 9. august 2020 Nei. Jeg fikk noen under navlen i slutten Anonymkode: f9912...ace
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #3 Skrevet 9. august 2020 Jeg fikk ingen strekkmerker under første svangerskap. Anonymkode: 6ac57...9d9
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #4 Skrevet 9. august 2020 Jeg fikk og synes det er kult 😊 Anonymkode: 43db0...d41
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #5 Skrevet 9. august 2020 Jeg trodde jeg hadde sluppet unna, men de dukket opp to dager før fødsel 😝 Anonymkode: d3298...b8c
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #6 Skrevet 9. august 2020 Jeg fikk ingen i svangerskapet. Jeg var redd for å få og sjekket hver dag😂 så hørte jeg at de ofte kom på slutten, og sa var det jo perfekt å gå 14 dager over 😅 men det kom ingen. Håper ikke jeg får neste gang heller. Anonymkode: 83354...a91
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #7 Skrevet 9. august 2020 Det er vanligst dersom mor er veldig ung og slank fra før, og i tillegg bærer babyen veldig utenpå (noen får stor mage, andre liten, selv om størrelsen på babyen er den samme). Men 24 år er du ikke lenger så ung at sjansen er veldig stor.. Anonymkode: 4b45a...f28
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #8 Skrevet 9. august 2020 3 graviditeter over en periode på 12 år, ikke fått noen strekkmerker. Magen er litt løsere enn normalt (en liten «barselbump» med litt mer fett og litt løsere hud) etter sistemann på 1/2 år, men regner med det går seg til med litt tid og trening slik det gjorde med de første. Anonymkode: 47056...d52
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #9 Skrevet 9. august 2020 2 graviditeter, men ingen strekkmerker. Var nok bare heldig, da jeg gikk betraktelig opp i vekt i begge svangerskapene. Anonymkode: 83511...de9
Nuith Skrevet 9. august 2020 #10 Skrevet 9. august 2020 Fikk ingen med de to første barna (30 og 35 år) men fikk med siste (37 år). Små og svake, synes nesten ikke.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #11 Skrevet 9. august 2020 Magen min er dekket med strekkmerker, og jeg var også førstegangsfødene og 24 år 🙈 Men jeg fikk en skikkelig stor gravidmage sånn type " er det tvillinger?" mage 🙃 Strekkmerkene har lysnet en god del siden fødsel for litt over 4mnd siden 👍 Men jeg har ingenting i mot strekkmerkene, de plager meg ikke. Derimot ser jeg på de som et bevis/ minne om hva kroppen min har klart 😊 Jeg bærer strekkmerkene mine med stolthet 💕 Anonymkode: 3d519...5ea 2
Kenelz Skrevet 9. august 2020 #12 Skrevet 9. august 2020 Strekkmerker er genetisk. Det eksisterer ingen krem eller behandling som kan stoppe dette. Finnes heller ingen produkter eller behandling som kan med sikkerhet fjerne strekkmerker. Er gravid og har strekkmerker, men ikke på magen (enn så lenge).
Amatariel Skrevet 9. august 2020 #13 Skrevet 9. august 2020 Har født tre barn og har mange strekkmerker på magen. Er stolt over hva kroppen min har fått til, og blir påminnet det hver gang jeg ser merkene
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #14 Skrevet 9. august 2020 Er gravid og håper å slippe unna 🤷♀️ Tenker å prøve å fjerne dem i etterkant hvis jeg får mot slutten av svangerskapet. Hørt at de fleste får gjerne de siste ukene og at arv har mye å si. Smører magen flittig da, så får bare krysse fingrene for at det går fint 😊 Anonymkode: 9b109...52a
Jessic_a Skrevet 9. august 2020 #15 Skrevet 9. august 2020 Jeg fikk ingen før etter fødsel 😅 Trodde jeg slapp unna men fikk på lovehandlesa. Syns de er nydelige. Kaller de kampstriper
Kenelz Skrevet 9. august 2020 #16 Skrevet 9. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Er gravid og håper å slippe unna 🤷♀️ Tenker å prøve å fjerne dem i etterkant hvis jeg får mot slutten av svangerskapet. Hørt at de fleste får gjerne de siste ukene og at arv har mye å si. Smører magen flittig da, så får bare krysse fingrene for at det går fint 😊 Anonymkode: 9b109...52a Ingen krem hjelper mot strekkmerker. Det er genetisk! Om din mor ikke hadde strekkmerker vil du mest sannsynlig heller ikke få det. Selv laser har ingen garanti at det vil funke på strekkmerker. https://www.lommelegen.no/hud/eksem/artikkel/strekkmerker/69266367/amp 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #17 Skrevet 9. august 2020 1 minutt siden, Kenelz skrev: Ingen krem hjelper mot strekkmerker. Det er genetisk! Om din mor ikke hadde strekkmerker vil du mest sannsynlig heller ikke få det. Selv laser har ingen garanti at det vil funke på strekkmerker. https://www.lommelegen.no/hud/eksem/artikkel/strekkmerker/69266367/amp Verken mor eller søster har fått etter 2 svangerskap, så får håpe på at jeg er like heldig 👏 Anonymkode: 9b109...52a
Kenelz Skrevet 9. august 2020 #18 Skrevet 9. august 2020 Just now, AnonymBruker said: Verken mor eller søster har fått etter 2 svangerskap, så får håpe på at jeg er like heldig 👏 Anonymkode: 9b109...52a Da vil du garantert ikke få strekkmerker!
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #19 Skrevet 9. august 2020 37 minutter siden, Kenelz skrev: Da vil du garantert ikke få strekkmerker! Nå får man bare rundt 50>% av genene sine fra mor, så garantert ingen strekkmerker er vel å ta i litt Anonymkode: 1d381...c6d 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #20 Skrevet 9. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå får man bare rundt 50>% av genene sine fra mor, så garantert ingen strekkmerker er vel å ta i litt Anonymkode: 1d381...c6d Dette stemmer. Du kan ha "strekkmerke-gener" på farssiden. Andre faktorer kan også spille inn, som at ung hud lettere sprekker og at jo større magen blir, jo større sjans er det for å få strekkmerker. De jeg kjenner til, både privat og i media, som har de største og fæleste strekkmerkene, har hatt digre mager, enten pga tvillinger eller andre ting. Små mager kan selvsagt også få strekkmerker, men de blir sjeldent like store. Anonymkode: 3f1c1...788
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå