Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hva det kommer av. Men det gjør meg trist, frustrert og ensom. Jeg isolerer meg mer og mer fordi jeg ikke orker å utsettes mer for all dumskapen i verden. Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: 1ce4e...dd6

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gå til terapeut og bli utredet for narsissisme. Ligger som regel dyp usikkerhet og følelse av å være uverdig når man føler sånn. Mange youtubevideor om emnet også. 

Anonymkode: 91623...8fe

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Det er noe som heter grandios

Anonymkode: 90fda...226

• Liker 2
Skrevet

Det er så enormt mange idioter her i verden at jeg forstår deg godt. Virker som om vi bare blir dummere og dummere. Mindre rasjonelle og mindre framtidsrettet og mer og mer følelsestyrte og aggressive om egne synspunkter.

Du må nesten bare minne deg selv på at vi er bare mennesker alle sammen. T.o.m den smarteste har dårlige sider  - og det har du også. Alle medaljer har en forside og en bakside. I stedenfor å isolere deg så kan du prøve å gjøre verden til et bedre sted. Vær en empatisk mentor for de "kunnskapsløse". Vær et godt forbilde. Gjør mot andre slik du vil at de skal gjøre mot deg og etterhvert vil folk begynne å ta etter. Prøv å se "dumskapen" fra forskjellige vinkler og kanskje vil du begynne å forstå hvorfor ting er som de er.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det betyr kanskje at du er sneversynt og lite raus? Lettere å se andres feil enn egne. Det å isolere seg og bli ensom for at du føler deg intellektuell overlegen, viser vel at du har litt å jobbe med. 

Anonymkode: 8ecde...040

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Men da må du finne venner, som er smarte da. Kommer jo helt an på viklet miljø du er i.

Ene familiemedlemmet mitt, har fått drømmejobben i Oslo, og har vært ute med henne og kollegaer, og det er jo mennesker som kan mye, og er smarte. Veldig gøy å være med de, da man lærer noe nytt. Selv anser jeg meg for å være middels smart. Men så har hun sine gamle venner fra bygda hun kommer fra. Har vært på fest med de og, men hjelpes meg så dumme de er. Da er det bare sladder, pule, drikke osv. 

Anonymkode: 2ff4a...28f

• Liker 5
Gjest kaprikorn
Skrevet

Aksepter det. Verden er i hovedsak full av gjennomsnittlige, begrensede mennesket. Det er ikke noe å gjøre med det, og man får ikke endret dette på noe måte. Så å forvente at mesteparten har noe å tilby deg er ikke rasjonelt. Fokuser heller på deg selv, dine interesser, og egen utvikling. På denne reisen vil du møte likesinnede. 

AnonymBruker
Skrevet

Nyt det! I Norge er ert stort sett det utsatte som er problemet.. 

Anonymkode: d7dc1...420

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger å omgås mer sofistikerte, opplyste mennesker med mer iq enn gjengs bonde på berget her.

Anonymkode: fe337...4ea

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ta en Mensatest og se hvilken score du får, det er i hvert fall målbare resultater og ikke bare synsing om egen fortreffelighet ifra din kant.

Anonymkode: 84dbc...f42

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Da omgår du mange dumme folk.. for ja, det er en del dumme og mindre intelligente mennesker der ute 

Anonymkode: c67d0...c7b

• Liker 3
Skrevet

Samma her. Jeg føler meg omgitt av rasisme, bompengemotstandere, klimafornektere og de som ikke skjønner at vi har en pandemi som herjer. Ja, eller de som er veldig for skolegudstjenester, men ikke ofrer religion en tanke ellers, bare når "muslimene tar over landet" 

Samtidig lar jeg det nok gå litt for mye  inn på meg når svigermor kommer med en rasistisk kommentar om utlendinger, eller når noen jeg bryr meg om sier at "klimaet har alltid forandret seg". 

En annen ting jeg kan bli flinkere til er å la være å lese kommentarfelt på artikler og nyhetssaker. 

Du kommer til å være omgitt av dumme mennesker, og det er nesten bare å finne seg i det. Prøv å kutt de ut av livet ditt om du kan, prøv å oppsøk arenaer hvor du møter andre på samme bølgelengde. 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Samme her. Jeg har til og med kuttet ut nyheter på tv og på nett. De er rett og slett fordummende. Humøret mitt har blitt litt bedre.

Anonymkode: 26b29...6fe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har det stikk motsatt, så du er iallefall bedre enn meg :troest:

Anonymkode: 66362...c42

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen spydige her, og det understreker hva Ts skriver. Så er det de som ser en sannhet i det som skrives, og det ser jeg også. Jeg har lurt på hvorfor det er så mange lite smarte mennesker. Heldigvis ser jeg dem også, og håper de dumme snart svelger stoltheten og innrømmer og tar følgene av at folk vet bedre enn dem. 

Anonymkode: 97098...91a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, lillehavfruen said:

Samma her. Jeg føler meg omgitt av rasisme, bompengemotstandere, klimafornektere og de som ikke skjønner at vi har en pandemi som herjer. Ja, eller de som er veldig for skolegudstjenester, men ikke ofrer religion en tanke ellers, bare når "muslimene tar over landet" 

Samtidig lar jeg det nok gå litt for mye  inn på meg når svigermor kommer med en rasistisk kommentar om utlendinger, eller når noen jeg bryr meg om sier at "klimaet har alltid forandret seg". 

En annen ting jeg kan bli flinkere til er å la være å lese kommentarfelt på artikler og nyhetssaker. 

Du kommer til å være omgitt av dumme mennesker, og det er nesten bare å finne seg i det. Prøv å kutt de ut av livet ditt om du kan, prøv å oppsøk arenaer hvor du møter andre på samme bølgelengde. 

Sånn føler jeg det også. Orker ikke mer av "aktuelle saker"-forumet her inne lenger pga slike ting, det er alt for mange passiv-aggressive kommentarer og flåsete generaliseringer, og nesten umulig å ha saklige diskusjoner om nyheter og politikk der inne. Har flere ganger forlatt diskusjoner fordi det går for mye inn på meg.

Og det er ikke slik at jeg tenker at jeg er bedre enn alle andre, men at jeg er skuffet over hvor lite folk bryr seg om hverandre generelt i samfunnet. Det er absolutt ikke det jeg vokste opp med som "norske verdier". Det å være norsk handlet om å være raus, imøtekommende, tolerant og å sette samarbeid og samfunn høyere enn sitt eget ego. Nå virker det mest som at folk vil betale minst mulig skatt, grafse til seg alt de kan for å få finest bil og nyoppusset hus og egen fjelltopp og utenlandstur hver sommer. Og istedet for å lure på hvorfor det blir flere milliardærer og om ikke de pengene kunne vært bedre fordelt, så klager man på at det går midler til å ta vare på de svakere i samfunnet. Folk som sier "mine skattepenger". Skattepenger tilhører samfunnet, ikke den som har betalt dem inn: det er tilbakebetaling av mange år med gratis skolegang, helsetjenester og forhåndsbetaling av offentlige tjenester man skal benytte seg av fremover til seg selv og sine barn. 

Slike ting tenker jeg mye på. Og det føles ofte veldig ensomt :( 

Anonymkode: 474a9...968

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, kaprikorn skrev:

Aksepter det. Verden er i hovedsak full av gjennomsnittlige, begrensede mennesket. Det er ikke noe å gjøre med det, og man får ikke endret dette på noe måte. Så å forvente at mesteparten har noe å tilby deg er ikke rasjonelt. Fokuser heller på deg selv, dine interesser, og egen utvikling. På denne reisen vil du møte likesinnede. 

Man kan få endret det. Du ber Ts bli egoistisk. Det er ikke veien å gå. Det er bedre om en prøver å påvirke andre til å tenke smartere. Det er håp.

• Liker 4
Gjest kaprikorn
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man kan få endret det. Du ber Ts bli egoistisk. Det er ikke veien å gå. Det er bedre om en prøver å påvirke andre til å tenke smartere. Det er håp.

Man kan ikke gjøre folk smartere lol. Intelligens er genetisk. 

AnonymBruker
Skrevet

Mange dumme mindre intelligente folk inne på KG også.. blir helt matt av en del folk her inne 

Anonymkode: c67d0...c7b

Skrevet (endret)

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er klart man kan endre det, ved å løfte fellesbevissthetens frekvenser, som vil påvirke alle og gjøre alle smartere.

Hvis 60% av verdens befolkning har mye kjærlighet for andre, og seg selv og gjør gode valg, så vil det påvirke resten nok til at f.eks en person i en dårlig situasjon som vurderer å plukke opp et våpen, heller lar være.

I dag er det slik at 30-40% av verdens befolkning har mye kjærlighet for andre, en andel som gradvis øker.

Å gå ut og fortelle folk hva de skal gjøre er ikke bra da, det er egoistisk å ville ha andre til å følge en vilje som ikke er deres egen, så da bidrar man bare med å gjøre flere egoistiske og da går det hele i feil retning, eller saktere i riktig retning.

Endret av MarieLo
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...