AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #1 Skrevet 9. august 2020 Hvorfor/hvorfor ikke? Anonymkode: 2cd16...452
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #3 Skrevet 9. august 2020 Selvfølgelig. For å beskytte både meg selv og babye. Det er en grunn til at gravide skal gjøre det... Anonymkode: 3ae95...49b 3
Rem Skrevet 9. august 2020 #4 Skrevet 9. august 2020 Ja. Jeg tok også i fjor og var mye mindre syk enn jeg bruker. 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #5 Skrevet 9. august 2020 Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg leste at noen skrev noe om misdannelser pga vaksine? For meg har det vært en selvfølge å vaksinere meg, men ble litt redd da jeg leste om autisme +++ Anonymkode: 2cd16...452
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #6 Skrevet 9. august 2020 Usikker. Aldri hatt influensa tidligere. Er jo også bingo om vaksinekomponentene treffer fra sesong til sesong. Anonymkode: 55492...3c0
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #7 Skrevet 9. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg leste at noen skrev noe om misdannelser pga vaksine? For meg har det vært en selvfølge å vaksinere meg, men ble litt redd da jeg leste om autisme +++ Anonymkode: 2cd16...452 Noen skriver om slik fordi de trenger noe å skylde på når barnet får feks autisme. Vaksinemotstandere har ikke beina planta i virkeligheten Anonymkode: 94598...fe8 10
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #8 Skrevet 9. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg leste at noen skrev noe om misdannelser pga vaksine? For meg har det vært en selvfølge å vaksinere meg, men ble litt redd da jeg leste om autisme +++ Anonymkode: 2cd16...452 Det er konspirasjonsteorier, vær så snill å ikke hør på sånne ting. Millioner av gravide kvinner i mange land tar influensavaksine, det har ikke ført til misdannelser eller autisme. Derimot kan det være farlig for baby å få influensa som nyfødt, eller til og med om du får det mens baby er i magen. Ta vaksinen. Anonymkode: 40ce2...bef 5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #9 Skrevet 9. august 2020 Nei. Har ikke vært syk på 12år. Anonymkode: 728a4...23e
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #10 Skrevet 9. august 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Usikker. Aldri hatt influensa tidligere. Er jo også bingo om vaksinekomponentene treffer fra sesong til sesong. Anonymkode: 55492...3c0 Det er ikke bingo. De plukker ut de virustypene som dominerer tidlig i sesongen, og lager vaksiner mot de 3-4 mest dominerende. Noen ganger blir en av typene som var lite utbredt tidlig i sesongen plutselig mer utbredt senere, og da virker vaksinen litt dårligere mot den, men du vil fortsatt få et mildere forløp. Så uansett verdt det, sykt billig forsikring. Det å ikke ha hatt influensa før er et argument FOR å ta vaksinen, da du ikke har det aller minste av antistoffer mot noe lignede fra før og kan dermed bli ekstra syk. Så... Ta den, du. Anonymkode: 40ce2...bef 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #11 Skrevet 9. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Har ikke vært syk på 12år. Anonymkode: 728a4...23e Det er et argument FOR å ta vaksinen. Anonymkode: 40ce2...bef 7
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #12 Skrevet 9. august 2020 Det var en forsker som knyttet vaksiner (ikke influensavaksine) til autisme, men han ble raskt avslørt for å rett og slett ha jukset med tallene og bare funnet på sin egen konklusjon. Andre forskere har flere ganger bevist at det IKKE finnes noen sammenheng, men dessverre har svindleren sin "forskning" allerede blitt så grundig spredt at mange tror på det. Jeg har termin snart, og tok influensavaksine i vinter. Har ikke hatt noen bivirkninger og babyen virker helt frisk på alle kontroller. Anonymkode: 85262...876 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #13 Skrevet 9. august 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg leste at noen skrev noe om misdannelser pga vaksine? For meg har det vært en selvfølge å vaksinere meg, men ble litt redd da jeg leste om autisme +++ Anonymkode: 2cd16...452 Tinnfolie hatten din kan du bare ta av deg, snakk om å være opplyst! Anonymkode: 1ed28...47a
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #14 Skrevet 9. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke bingo. De plukker ut de virustypene som dominerer tidlig i sesongen, og lager vaksiner mot de 3-4 mest dominerende. Noen ganger blir en av typene som var lite utbredt tidlig i sesongen plutselig mer utbredt senere, og da virker vaksinen litt dårligere mot den, men du vil fortsatt få et mildere forløp. Så uansett verdt det, sykt billig forsikring. Det å ikke ha hatt influensa før er et argument FOR å ta vaksinen, da du ikke har det aller minste av antistoffer mot noe lignede fra før og kan dermed bli ekstra syk. Så... Ta den, du. Anonymkode: 40ce2...bef Det tar ca et halvt år å produsere influensavaksinen, derfor blir det en vurdering av hva man tror kommer. Ergo er vaksinen for i år allerede satt i produksjon for sesongen 20/21. I snitt regner man 60% effekt, så det vil heller ikke være noen 100% garanti, ei heller for mildere forløp, men man regner vaksinen for å kunne gi mildere forløp. Om jeg har antistoffer eller ikke er umulig å vite da mange har milde/asymptomatiske forløp. Men ta det helt med ro du, det er godt mulig jeg tar den. Jeg liker bare å sette meg godt inn i slikt i forkant. Anonymkode: 55492...3c0
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #15 Skrevet 9. august 2020 Det skal jeg absolutt 🙂 Jeg tar den uansett hvert år fordi jeg jobber i helsevesenet. Nå som jeg er gravid har jeg bare enda større grunn til å ta den Anonymkode: 8abf3...20d 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #16 Skrevet 9. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg leste at noen skrev noe om misdannelser pga vaksine? For meg har det vært en selvfølge å vaksinere meg, men ble litt redd da jeg leste om autisme +++ Anonymkode: 2cd16...452 Dette er argumentet vaksinemotstanderde alltid bruker. De sier det samme om vaksinene i barnevaksinasjonsprogrammet også, selv om det selvfølgelig ikke er sant. Anonymkode: ccb30...53b 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #17 Skrevet 9. august 2020 Nei. Dette er barn nr 3 og jeg gjorde det ikke med de andre heller. Er ikke vaksinemotstander og barna mine følger vaksinasjonsprogrammet. Anonymkode: 6999b...e50 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå