Gå til innhold

Rullerer dere ting i huset? Eksempler i tråden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Toalettpapir f.eks. Har sånn stang, og når fyller på tar jeg alltid opp den/de som ligger nederst, for ellers vil jo rullen nederst bare bli liggende i årevis og aldri bli brukt.

Samme med tallerkener i skapet når man tar ut av oppvaskmaskinen. Og glass, vinglass osv, samt bestikk.

Flere som gjør dette eller er det uvanlig? For meg er det det eneste logiske.

Anonymkode: e50fb...b6c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nix

Anonymkode: 8821a...48e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nja. Sjeldent. Når det gjelder toalettpapireksempelet fyller jeg på når det er tomt. 

Anonymkode: 86ce2...9be

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Dopapir - nei, men henter som regel ny pakke fra bod når man tar siste rull. 

Tallerkner og glass - nei, her ser jeg virkelig ikke poenget. På et tidspunkt blir det jo sirkulasjon, for eksempel når det er fullt hus i jula. 

Hermetikk, rengjøringsmidler, dusjsåper etc. - ja, har et system der jeg setter det nyeste bakerst. (kjøper inn mye om gangen, for å slippe å stadig ha slikt på lista)

Løk, poteter og lignende - her er vi for dårlige. Det som ligger nederst i kurvene blir ofte ødelagt fordi vi glemmer å plukke fra bunnen. 

Sengetøy og handklær - nei. Har bare to sett til oss, og to til gjester, så alt er jevnlig i bruk. 

Anonymkode: a72ec...549

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fyller på når jeg ser at den siste toalettrullen blir brukt.

Tallerkener blir automatisk rullert på da vi ofte har hverdagsgjester og alt blir brukt. Det samme gjelder glassene. Hvis det er lenge siden vi har hatt gjester så venter vi til oppvaskemaskinen er full før vi setter på en vask. Så ofte blir mye brukt da også. 

Så nei, vi tenker ikke på det. :)

Anonymkode: 423fa...531

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg har ikke så store mengder at det er nødvendig å rullere :) Alle tallerkener og glass brukes, har to sengesett til vår seng, håndkler har vi fire vi bruker. Toalettpapir kjøper vi når vi nærmer oss tomme, og venter med å legge nytt i skapet før det er oppbrukt. 

Har ikke ekstra sminke/shampo/bodylotion etc, så trenger ikke rullere der heller.

Eneste jeg "rullerer" på er hvilke tepper som ligger i sofaen - på sommeren er det lette tepper, på vinteren tykke. Samme med dyner. Sommer og vinter. Ellers er alt likt, og trengs ikke å endres på :) 

Anonymkode: 74f51...6ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rullerer ikke :) 

Har ikke så mye hverdagsservise, så der hender det titt og ofte at stabelen i skapet tømmes og dermed så blir den jo fylt på i tilfeldig rekkefølge.

Har et arvet servise som håndvaskes, men orker ikke lage et system på rullering. Noen ganger har 10/12 tallerkener vært i bruk og da kan jeg hende at jeg løfter frem de to nederste før jeg setter på plass de 10 andre, men da er det tilfeldig og ikke fordi jeg har et system som sier at det må være sånn 😝

Men i klesskap til både meg og barna stabler jeg ofte bortover fremfor i høyden, men det er mest fordi jeg liker å kunne se alt vi har fremfor å måtte rote det til hvis jeg leter etter et bestemt plagg. 

Anonymkode: 837bc...e45

Skrevet

Nei, overhode ikke. Unntatt mat, der bør man bruke opp det eldste først for å unngå at det går ut på dato /blir dårlig.

Ikke tallerkener, glass, kopper osv (det blir tomt innimellom, så det blir naturlig rullert)

Ikke sengetøy, kluter, håndklær, klær, vaskemidler, såpe, dopapir. Ser ikke hensikten!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke poeng med å rullere på hverken toalettpapir, tallerkner, glass og bestikk.

Matvarer er det eneste.

Anonymkode: 531fa...d3e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Toalettpapir f.eks. Har sånn stang, og når fyller på tar jeg alltid opp den/de som ligger nederst, for ellers vil jo rullen nederst bare bli liggende i årevis og aldri bli brukt.

Samme med tallerkener i skapet når man tar ut av oppvaskmaskinen. Og glass, vinglass osv, samt bestikk.

Flere som gjør dette eller er det uvanlig? For meg er det det eneste logiske.

Anonymkode: e50fb...b6c

Nei. Jeg har så få ting at alle blir brukt i løpet av en helt normal uke. Noe annet er å ha for mye ting, så å rydde og selge/donere bør vurderes om en må «rullere» gjenstandene sine.

Anonymkode: 2ee2d...68e

• Liker 1
Skrevet

Nei. Rullerer ikke på noe. Trengs ikke. 

I går hadde jeg ikke startet oppvaskmaskina på et par dager, og i mellomtiden hadde sønnen min greid å bruke ALLE de rene glassene vi hadde i skapet på kjøkkenet.... det er over 20 glass! Oppvaskmaskina ble helt fullstappet av alle de skitne glassene. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har glass og kopper som aldri har blitt brukt og de ble kjøpt for 11 år siden. Tror kanskje 2-3 glass har blitt brukt, fordi jeg bruker ikke glass, bare flasker. Samme med tallerken, de nederste er ubrukt fordi jeg bruker bare de 2-3 øverste. Fordi jeg er jo alene og har aldri besøk. 

Så jeg må nok kanskje snu litt om og glass og kopper burde vaskes for de er nok støvete. 😂
Eneste jeg rullerer og snur på er sjampo, balsam, dusjåpe, tannkrem, tøymykner og bruksvarer. For jeg fyller på hver gang ting er på tilbud og går aldri tom. Så det bakerste vil da ende opp med å stå der i evig tid. Så av og til å snur jeg rundt på det. 
Tørrvarer prøver jeg å plassere slik at første dato blir brukt først. 

Anonymkode: 2fad6...407

Skrevet
12 minutter siden, Million skrev:

Nei. Rullerer ikke på noe. Trengs ikke. 

I går hadde jeg ikke startet oppvaskmaskina på et par dager, og i mellomtiden hadde sønnen min greid å bruke ALLE de rene glassene vi hadde i skapet på kjøkkenet.... det er over 20 glass! Oppvaskmaskina ble helt fullstappet av alle de skitne glassene. 

Haha, det skjer her og:fnise:

Skrevet (endret)

Toalettpapir rulleres vel sånn helt ubevisst. Vi tar fra pakka, og dermed blir de jo tømt. 

Hverdagsservise og bestikk rulleres også ubevisst. Vi har ikke mer enn at det hender det er helt tomt i skapet før oppvaskmaskina går. Mindre rullering på dype tallerkner og skåler, for de brukes ikke så ofte. 

Kaffekopper: rulleres ikke. Noen av dem er trolig aldri brukt. Vasker alle sammen innimellom. 

Mat: rulleres for å unngå å kaste ting. Har også valgt fryseskap istedenfor stor fryseboks, for å ha bedre orden og oversikt. 

Sengetøy: rulleres. Rett og slett fordi jeg liker de forskjellige settene godt. Jeg kvittet meg med haugevis av sengetøy jeg ikke likte for noen år siden, så nå har vi ikke så mange sett lenger. 

Håndklær: rulleres ikke bevisst, så der har jeg noen som har vært ubrukt i sikkert 10 år. 

Vin-, cognac-, likør-, hetvins-, farris-, longdrink- og whiskeyglass m.m.: rulleres ikke. Alle tas ut av skapet med noen års mellomrom og vaskes. Jeg har så mye at de bakerste "aldri" blir brukt. Hvis jeg skal ha mange gjester vasker jeg glassene før bruk pga at de blir støvete med tid selv om de står i skapet. Samme med finserviset og penbestikket.

Endret av Ullvott
Skrevet

Ååååå, den tråden om hun som var rasende på samboer fordi han ikke rullerte tallerknene...:-D

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev:

Haha, det skjer her og:fnise:

:fnise: Typisk!

Jeg må forresten korrigere meg selv. Det var ikke over 20 glass, det var 18. Jeg telte gjennom litt nøyere nå hvor mange vi har i kjøkkenskapet. Rett skal være rett 😛  

Skrevet
21 minutter siden, Million skrev:

:fnise: Typisk!

Jeg må forresten korrigere meg selv. Det var ikke over 20 glass, det var 18. Jeg telte gjennom litt nøyere nå hvor mange vi har i kjøkkenskapet. Rett skal være rett 😛  

Ja, vi må jo ikke overdrive😅

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, Taffel skrev:

Ååååå, den tråden om hun som var rasende på samboer fordi han ikke rullerte tallerknene...:-D

Ja husker den godt!

Da var det mange som svarte at de naturligvis rullerte på tallerkener. Jeg følte meg rar da som ikke gjør det. 😅

Anonymkode: 38579...287

• Liker 2
Skrevet

Jeg rullerer ikke glass og tallerkner, men tar alt ut av skapet og vasker det av og til.

Prøver å rullere litt på håndklær.

Har jobbet i matbutikk, så rullering av matvarer er så innarbeidet at det går av seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...