AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #1 Skrevet 9. august 2020 Er i uke 32 og begynner å bli mer og mer redd og bekymret for at babyen i magen er syk. Får nesten ikke sove pga. redsel for dette. Jeg snuste mye i 1. trimester før jeg fant ut at jeg var gravid, det er vel hovedgrunnen til redselen. Tok folat fra ca. uke 6. (Tok multivitaminer som inneholdt folat før jeg ble gravid og fant ut av det også, men det var ikke så høy mengde). Så har jeg ikke hatt verdens sunneste kosthold heller i graviditeten.. Klarer bare ikke å forstå at jeg skal få et friskt barn! Har vært på 4 ultralyder (3 private) og ingen av de har avdekket noe unormalt. Den siste viste et vekstavvik på +4%, men jordmor sa det var helt normalt. Har morkaken foran så følte ikke de har fått sett ansiktet skikkellg (gikk ikke med 3d ultralyd bla pga. hvordan ansiktet lå..) Er så redd for at noe er galt, spesielt leppe/gane spalte pga. snusbruken.. ellers er jeg 26 år, er mye i aktivitet og sliter nok ikke mer med graviditetsplager enn hva som er normalt.. Er det andre som kjenner på denne redselen for at noe er galt? Hvor stor er sjansen for at eventuell sykdom ikke hadde blitt oppdaget på 4 ultralyder? Anonymkode: a7e3c...c67
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #2 Skrevet 9. august 2020 Tror dette er veldig vanlige tanker. Jeg har gjort «alt riktig» under graviditeten, men er likevel redd det skal være noe galt med barnet. Angående leppe/gane så tror jeg de kan se dette allerede på oul. De kan se at munnen er lukket. Anonymkode: 5c840...fe8 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #3 Skrevet 9. august 2020 Det er helt vanlig å bekymre seg. Det blir litt klisje å si dette, men mange av oss foreldre er konstant bekymret for barna våre fra det øyeblikket vi oppdager at vi er gravide, til vi selv dør av alderdom. Får vi barnebarn vil vi sikkert bekymre oss for de også. Så velkommen til et liv med evige bekymringer 😄❤️ Anonymkode: 5615e...637 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #4 Skrevet 9. august 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Angående leppe/gane så tror jeg de kan se dette allerede på oul. De kan se at munnen er lukket. Anonymkode: 5c840...fe8 Nei, jeg var til 2 UL på sykehuset pga mistanke om spalte. De kunne fortsatt ikke si noe 100% sikkert. Det er ikke alltid det oppdages på UL. På noen er det veldig tydelig, om hele kjeven og ganrn er spaltet, men de overser det også. MEN det er jo veldig uvanlig, og om det skulle være tilfelle, så fikses det, og blir veldig fint. TS, Ikke tenk på spaltet leppe. Angående folat, så er nok ryggen lukket om de ikke har sagt noe på UL. Man tar kun folat for å unngå ryggmargsbrokk, og det er klart før uke 12. De fleste bekymrer seg. Det går nok veldig fint. Anonymkode: 2ec86...9af 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå