Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer eggdonasjon. Fikk et barn nokså sent, og dette barnet er svært sosialt. Familien til samboer ser vi lite til. Min familie bor i et annet land. Vi fungerer godt som familie. Ønsker sterkt et barn til både fordi vi fungerer godt som foreldre og fordi vi elsker barn og for vi skulle så gjerne vært flere.

Men er eggdonasjon like stort sjansespill som vanlig IVF? Tror ikke jeg klarer en følelsesmessig krevende prosess uten høye odds for å lykkes. Jeg er 45 år, og mannen er 48. 

Anonymkode: dc86f...f70

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke dere kan få denne hjelpen i norge. Dere er for gamle.

Anonymkode: 44a1e...0cb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vurderer eggdonasjon. Fikk et barn nokså sent, og dette barnet er svært sosialt. Familien til samboer ser vi lite til. Min familie bor i et annet land. Vi fungerer godt som familie. Ønsker sterkt et barn til både fordi vi fungerer godt som foreldre og fordi vi elsker barn og for vi skulle så gjerne vært flere.

Men er eggdonasjon like stort sjansespill som vanlig IVF? Tror ikke jeg klarer en følelsesmessig krevende prosess uten høye odds for å lykkes. Jeg er 45 år, og mannen er 48. 

Like stort sjansespill? Ja, for dersom dere får mulighet til å gå for donoregg så blir det jo IVF. IVF vil jo bare si at befruktningen skjer utenfor kroppen. Suksessraten med bruk av donoregg vet jeg ikke mye om, men jeg antar at donoregg er av god kvalitet, slik at det meste av risikoen er opp til kroppen din, spermcellene og alderen din forøvrig. Personlig synes jeg at donoregg gir mange en fin sjanse til å kunne få barn dersom de av forskjellige årsaker ikke kan benytte/ har egne egg. Min tante valgte denne prosessen for ca 10 år tilbake, hun var da ca. 42 år (reiste til Danmark) og det resulterte i ei nydelig jente. Hun hadde kommet i «tidlig» overgangsalder.

Men - at du vil få en slik behandlig i det offentlige tviler jeg på, mtp. Alderen din. 

Noen private klinikker kan behandle kvinner over en viss alder, men da må prøvene dine hos klinikken være gode nok, slik at de kan forutse om IVF vil kunne gi dere det dere ønsker :) Anbefaler dere å ta kontakt med en privat fertilitetsklinikk, enten i Norge eller utlandet.

Anonymkode: 4dbe8...5dc

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte på Danmark. Ikke via det offentlige her. Har fortsatt regelmessig mens og hadde MA for kun noen få uker siden. Spermen er nok bra, for vi har hatt sa/ ma 5 ganger og 1 fødsel i løpet av 4 år med ikke spesielt mye sex (småbarnsforeldre....)

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte på Danmark. Ikke via det offentlige her. Har fortsatt regelmessig mens og hadde MA for kun noen få uker siden. Spermen er nok bra, for vi har hatt sa/ ma 5 ganger og 1 fødsel i løpet av 4 år med ikke spesielt mye sex (småbarnsforeldre....)

Kjør på! 

Anonymkode: 4dbe8...5dc

• 3 uker senere...
Skrevet

Danmark har aldersgrense på 46 år, både ved dine egg og ved evn bruk av eggdonor. 

Anonymkode: 47fa7...337

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...