Gå til innhold

Datteren ble oppringt midt på natta av klasse»venninne»

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Klokka var kvart over tolv og datteren  ble vekket og oppringt av ei i klassen. Mobilen lå på nattbordet. Jenta som ringte, tulleringte med overnattingsbesøk som satt og lytta. Vi er bortreist på hytteferie og skulle kose oss og hun ble kjempelei seg av dette fordi hun trodde at jenta der var en venninne...

Utrolig stygt gjort når vi vet at søskenet har blitt tilbudt å arve sykkel, klær og sko og jeg har passet søsknene og hjulpet til og stilt opp med bil og alt.

Takken er at jenta deres mobber datteren min. Er sjokkert over hvor uoppdragne enkelte kan være. Både voksne, og barn. Er dette virkelig vanlig, blant tiåringer, sånn oppførsel, i 2020? 

Anonymkode: cf776...69e

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sa de noe stygt eller bare ringte de for å vekke?

Anonymkode: b67e3...8fa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

10-åringer vet ikke alltid forskjellen på rett og galt :) Vi kunne være slemme med hverandre som barn vi også.. 

Anonymkode: e2e09...e53

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Eh var foreldrene med på å tulleringe en gang? Siden du skriver ang arve sykkel og barnepass osv. Lol

Anonymkode: db830...a95

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Jenta som tulleringte er veldig glad i å lage drama blant de andre jentene i klassen. Knising og fliring etc på telefonen. Jeg hørte det da jeg ba henne om å sette på høyttaler. Er virkelig ikke greit. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

10-åringer vet ikke alltid forskjellen på rett og galt :) Vi kunne være slemme med hverandre som barn vi også.. 

Anonymkode: e2e09...e53

10-åringer SKAL vite forskjellen på rett og galt. 

Anonymkode: 63c8e...d6e

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Eh var foreldrene med på å tulleringe en gang? Siden du skriver ang arve sykkel og barnepass osv. Lol

Anonymkode: db830...a95

Klarer du ikke å se sammenheng og helhet? Er holdningene til foreldrene som føres videre til barna. Er det virkelig så vanskelig å forstå? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

10-åringer SKAL vite forskjellen på rett og galt. 

Anonymkode: 63c8e...d6e

Takk! Nettopp! Jeg er opptstt av å lære datteren min empati og å være snill mot venninnene sine. Ikke backstabbing.

• Liker 2
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jenta som tulleringte er veldig glad i å lage drama blant de andre jentene i klassen. Knising og fliring etc på telefonen. Jeg hørte det da jeg ba henne om å sette på høyttaler. Er virkelig ikke greit. 

Det komme jo litt an på hva poenget med tulleringingen er, hvis de sier stygge ting etc, så er det jo en ting. Men i den alderen er det jo spennende å tulleringe, jeg har i allefall aldri sett på det som noe slemt. Det var noe vi gjorde mot hverandre på rundgang og lo av. Noen ganger spilte vi rar musikk eller sa rare ting eller lagde morsomme lyder og fikk latterkrampe.

Jeg vil derfor ikke si at sånt er dårlig gjort basert å prinsippet, men heller forhistorien med denne jenta og hvem hun er i "klassen" og mot de andre. Sånn i forhold til om motivet er ondsinnet eller ikke.

Man kan ikke ta seg nær av alt her i verden, og sånn sett kommer det jo an på om det var vondt ment eller ikke.

Endret av sommerfugl154
  • Liker 28
Skrevet

Hvordan er det mobbing å tulleringe noen? 

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Hehe. :) For noe tøys! :) Det er jo ikke mobbing eller utrolig stygt å tulleringe èn gang, dette gjorde vi mye som barn. Helt uskyldig ringing som barn kan finne på.

Anonymkode: 355e2...1b5

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Hva har arving og pass med det å gjøre? De er 10 år. 

De fleste unge har vel fått "gode" ideer som ikke likevel var så morsomme og jents de kan ta det opp med venninnen. Ta med dere telefonen hennes og ha den hos dere på natta. Du er veldig dramatisk anlagt om du tar dette på empatikortet  og stempler en 10 åring utfra dette. 

Anonymkode: f8ddf...114

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet

Hehe. :) For noe tøys! :) Det er jo ikke mobbing eller utrolig stygt å tulleringe èn gang, dette gjorde vi mye som barn. Helt uskyldig ringing som barn kan finne på.

Anonymkode: 355e2...1b5

Det er måten det ble gjort på. Jenta satt sammen med en tidligere mobber av henne. Derfor er det ikke greit. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vanligvis er mobilen i et annet rom enn på soverommet om nettene, men nå er vi på hytten da. 

Hva har arving og pass med det å gjøre? De er 10 år. 

De fleste unge har vel fått "gode" ideer som ikke likevel var så morsomme og jents de kan ta det opp med venninnen. Ta med dere telefonen hennes og ha den hos dere på natta. Du er veldig dramatisk anlagt om du tar dette på empatikortet  og stempler en 10 åring utfra dette. 

Anonymkode: f8ddf...114

• Liker 1
Skrevet

Du tuller nå, ikke sant?

• Liker 11
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er måten det ble gjort på. Jenta satt sammen med en tidligere mobber av henne. Derfor er det ikke greit. 

Om barnet ditt tidligere har blitt mobbet av en av jentene, så kan jeg forstå at det er sårt. Hvordan tok barnet ditt det? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd her også at ei i klassen stadig ringer for å avtale noe, men så ler og sier at hun ikke vil være sammen med henne. 

Har slutta å svare når hun ringer nå. 

Anonymkode: b3ca5...4e7

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har opplevd her også at ei i klassen stadig ringer for å avtale noe, men så ler og sier at hun ikke vil være sammen med henne. 

Har slutta å svare når hun ringer nå. 

Anonymkode: b3ca5...4e7

Så grusomt. Barn kan virkelig være slemme mot hverandre. :( 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...