AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #1 Skrevet 8. august 2020 Når dere har 72 t hjemmeeksamen, hvor mye tid bruker dere ca hver dag? Sitter dere hele dagen? 🤔 Leverer dere ev før? Anonymkode: 6569b...59d
Den Sagnomsuste Skrevet 9. august 2020 #2 Skrevet 9. august 2020 (endret) Jeg pleier å gå løs på oppgaven med dødsforakt og forsøker å bli ferdig ila dag én. Deretter bruker jeg resten av dagene på å optimalisere besvarelsen min gjennom å tilføye elementer som belyser tema bredere og bedre. Avslutningsvis driver jeg språkvask. Jeg foretrekker alltid å ha et utkast innenfor ordgrensene når jeg legger hodet på puta den første kvelden. Endret 9. august 2020 av Den Sagnsomsuste 5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #3 Skrevet 9. august 2020 Jeg pleier å jobbe ca 12 timer hver dag med den typen hjemmeeksamen. Starter når oppgaven blir utlevert og så jobber jeg ca tre timer, 30 min pause, nye 3 timer, 30 min pause osv. I pausen så spiser jeg og lufter meg ute i helst dagslys. Sover 8 timer. Anonymkode: 8dfcc...38f 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #4 Skrevet 9. august 2020 Takk for svar! 👍🏼 Anonymkode: 6569b...59d
Den Sagnomsuste Skrevet 9. august 2020 #5 Skrevet 9. august 2020 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! 👍🏼 Anonymkode: 6569b...59d Det er viktig å huske at alle angriper en slik oppgave ulikt. Det er ikke nødvendigvis noen rett eller noen gal måte, men det hele handler om hvordan akkurat du trives med å jobbe. For min del har det vært mer psykisk enn noe annet. Jeg misliker sterkt følelsen av ikke å ha kontroll. Det er grunnen til den litt maniske førstedagen. Fra et faglig ståsted ville det beste trolig være å jobbe jevnt og trutt. På denne måten er man skarp hele tiden og man kan faktisk kose seg litt ved tastaturet har jeg hørt. Jeg jobber mer på denne måten selv dersom jeg har hjemmeeksamen med lengre frist (typ 1 uke eller mer). Da jeg jobbet med masteroppgaven min lærte jeg meg å jobbe på en rutinemessig måte og likte det godt. Jeg har hatt 8 timers hjemmeeksamen ved noen anledninger også, men det hater jeg egentlig 😛 tiden flyr altfor fort unna synes jeg. Hvis det er i orden at jeg spør: hvilket fagområde er det snakk om i ditt tilfelle TS? Endret 9. august 2020 av Den Sagnsomsuste
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #6 Skrevet 9. august 2020 Det kommer jo veldig an på hvor forberedt du er. Dersom du har et bra system med gode notater, og du kan faget, da er det ikke vits i å stresse. Er man faglig svak og/eller dårlig forberedt, da er det klart man trenger 12-14 timers dager. Anonymkode: f3758...a57 1
Den Sagnomsuste Skrevet 9. august 2020 #7 Skrevet 9. august 2020 (endret) 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer jo veldig an på hvor forberedt du er. Dersom du har et bra system med gode notater, og du kan faget, da er det ikke vits i å stresse. Er man faglig svak og/eller dårlig forberedt, da er det klart man trenger 12-14 timers dager. Anonymkode: f3758...a57 Det er ikke nødvendigvis tilfellet. Jeg har fått flere toppkarakterer selv med min slitsomme metodikk. Vi er alle forskjellige Gode notater skal imidlertid ikke undervurdes 👍 Endret 9. august 2020 av Den Sagnsomsuste 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #8 Skrevet 9. august 2020 46 minutter siden, Den Sagnsomsuste skrev: Det er ikke nødvendigvis tilfellet. Jeg har fått flere toppkarakterer selv med min slitsomme metodikk. Vi er alle forskjellige Gode notater skal imidlertid ikke undervurdes 👍 Joda, men det skal ikke være nødvendig for å få A. Anonymkode: f3758...a57 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #9 Skrevet 9. august 2020 jeg satt både 12 og 14 timer, var svingodt forberedt men ville ha alt på stell. Det lønte seg Anonymkode: ccf60...600
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #10 Skrevet 9. august 2020 Lest oppgaven på dag 1, prokastinert det å sette seg ned med den, men tygd gjennom oppsett og vinkling mens jeg gjorde alt mulig annet. Feks rydde i kjøkkenskuffer. Muligens satt meg ned og bladd litt i bøker og drodlet litt ila dag 2, eventuelt ryddet klesskapet. Dag 3 setter panikken inn, så da setter jeg meg ned og jobber som en gal. Jeg er (var) ikke en veldig flink student. Anonymkode: 07f74...dca 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #11 Skrevet 9. august 2020 11 timer siden, Den Sagnsomsuste skrev: Jeg pleier å gå løs på oppgaven med dødsforakt og forsøker å bli ferdig ila dag én. Deretter bruker jeg resten av dagene på å optimalisere besvarelsen min gjennom å tilføye elementer som belyser tema bredere og bedre. Avslutningsvis driver jeg språkvask. Jeg foretrekker alltid å ha et utkast innenfor ordgrensene når jeg legger hodet på puta den første kvelden. Åh jeg ønsker å være så strukturert! Anonymkode: 05594...588
Den Sagnomsuste Skrevet 9. august 2020 #12 Skrevet 9. august 2020 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Lest oppgaven på dag 1, prokastinert det å sette seg ned med den, men tygd gjennom oppsett og vinkling mens jeg gjorde alt mulig annet. Feks rydde i kjøkkenskuffer. Muligens satt meg ned og bladd litt i bøker og drodlet litt ila dag 2, eventuelt ryddet klesskapet. Dag 3 setter panikken inn, så da setter jeg meg ned og jobber som en gal. Jeg er (var) ikke en veldig flink student. Anonymkode: 07f74...dca Stakkars deg! Det høres helt forferdelig ut 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Åh jeg ønsker å være så strukturert! Anonymkode: 05594...588 Tja, det kommer med tiden. Heldigvis trenger man ikke å legge noe gullegg dersom man lever godt med C'er og D'er jeg fikk ofte gode karakterer, men nivået som kreves for å bestå kan innimellom overraske selv en traver. Jeg leste engang igjennom besvarelsen til en medstudent (hun var svært bekymret over kvaliteten mens hun ventet på sensur...) og var skeptisk til om den ville bestå. Det sa jeg selvsagt ikke til henne sånn uten videre, altså har man levert så kan man uansett ikke påvirke sensuren på noen måte. Da hun fortalte meg at hun fikk D ble jeg faktisk overrasket! Den var TYNN for å si det mildt. Når man skriver 2501 ord på en oppgave som ligger i spennet 2500-4000 ord og i tillegg har åpenbare mangler og enkelte tendiøse elementer burde man kanskje stryke...? Neida, lista varierer, men kan være skuffende lav for en akademiker. Det verste var jo at mange strøk også så andre var åpenbart verre. Hun jeg snakker om var en god student, men hadde vært syk med influensa i 4 uker i oktober så hun leverte svakt til henne å være. Leser man hver dag og jobber seriøst med fagene så kommer man langt innenfor de fleste fag. Når det gjelder eksamen så kommer rutine med tiden Hvis du er flink til å studere og likevel får svake karakterer kan det ofte ha med strukturen å gjøre. Mitt tips er da å lese igjennom andre studenters toppbesvarelser. Gjør man det lærer man stadig noe nytt Jeg har etter mange år lært meg en stilart som gir god avkastning, men oppdager likevel til stadighet forbedringspotensial. Stå på! Endret 9. august 2020 av Den Sagnsomsuste 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå