AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #1 Skrevet 8. august 2020 Blir skikkelig frustrert av det! Jeg er 7 måneder på vei nå. Jeg og mannen har vært sammen i 6 år og venter vårt første barn. Flere ganger har folk, spesielt familiemedlemmer av mannen spurt om vi har informert hans eks (som han har et barn på 13 år med) om graviditeten, om det var greit for eksen, hva eksen sa osv. Det virker som om bare fordi hun eksen har et barn på 13 år med han så har hun bestemmelsesrett på om han får lov til å få barn med meg som han er forlovet med... Vi informerte hans første barn om det etter ultralyd i uke 12. Og søsteren til mannen spurte etter ultralyden «har dere informert xxxx (Tenåringen) om at det skal få et søsken».... ja svarte jeg. Så fortsatte hun «Men dere sa det vel først til xxxx (tenåringsmoren) før dere sa det til (tenåringen)» eh, nei svarte jeg... så forsatte søsteren «Så dere vet ikke om det er greit for (tenåringsmoren) at dere får barn?». hva i helvette. Tenker ikke folk over hva de sier?? Tenåringsmoren hater meg og Jeg har ikke hatt noe med henne å gjøre de 6 årene jeg og mannen har vært sammen. Jeg er 15 år yngre enn henne. Det hadde vært slutt mellom dem i nesten 2 år før vi ble sammen så har aldri skjønt hvorfor hun har så mye imot meg. Jeg og deres barn har et fantastisk forhold. Moren til tenåringsbarnet var veldig klar på at jeg aldri kom til å bli invitert i barnets bursdag eller lignende. Dette sa hun til mannen. Jeg sa til mannen at det var helt greit og at jeg ikke orket noe drama med henne, så jeg ordnet barneselskap her hjemme for deres barn de to første årene vi var sammen, men det ble SÅ mye drama med barnemor av det at vi måtte bare slutte. Hun skrev et langt innlegg på facebook etter at barnet deres hadde hatt et så fint barneselskap hos oss... der skrev hun at barnet deres hadde allerede hadde hatt selskap i hennes regi og at en viss person (meg) var frekk nok til å prøve å «kjøpe» barnet deres og ta hennes plass som mor ved å stelle istand et ekstra barneselskap som var helt unødvendig og hun skrev at en viss person trengte å vite sin plass og den plassen var å ikke blande seg inn i oppdragelse eller noe som hadde med hennes barn å gjøre... Hva er det de som stiller slike spørsmål er ute etter? Mente de virkelig jeg skulle ringe eksen hans å SPØRRE om det var greit at jeg beholdt barnet, så når hun sa nei, så skulle jeg søke om sen-abort? Hadde nok informert eksen hans om vi hadde hatt et nært forhold/samarbeidet om deres felles barn, men siden hun skyr meg som pesten og aldri har invitert meg tenåringens bursdag, ser jeg ikke hvorfor jeg skal spørre henne om lov til å bli gravid... Anonymkode: 72f79...573 17
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #2 Skrevet 8. august 2020 Selvsagt bestemmer ingen andre enn deg og mannen din om dere skal ha barn. Sikker på at du ikke har misforstått? Det høres jo helt merkelig ut. 🤔 Anonymkode: 99c91...55a 9
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #3 Skrevet 8. august 2020 Hun mente det nok ikke sånn du tolker det selv om det var en klønete formulering 😅 hun er sikkert bare veldig glad i henne og vil forsikre seg om at hun tok det bra? Anonymkode: 54980...666 3
Gjest Blondie65 Skrevet 8. august 2020 #4 Skrevet 8. august 2020 Har "familien til mannen gjentatte ganger .." eller har svigerinnen din "en gang" kommet med en uheldig formulering? Nei, selvsagt skal du ikke spørre noen om lov til å få barn. Men din mann burde jo sette på plass denne biologiske moren en gang for alle. Og det samme gjelder familien hans. Selv forstår jeg ikke slike mødre som denne eks'en til din mann. En ting er å være litt skuffet, usikker og kanskje til og med litt sjalu til å begynne med. Men nå er det gått seks år, det er på tide å begrave stridsøksen og ta frem godviljen og forstå at barnet er heldig som har mange gode resurspersoner i livet sitt.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #5 Skrevet 8. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun mente det nok ikke sånn du tolker det selv om det var en klønete formulering 😅 hun er sikkert bare veldig glad i henne og vil forsikre seg om at hun tok det bra? Anonymkode: 54980...666 Ja det kan hende for mannens storesøster er like gammel som hans eks og de kjente hverandre og hadde mye å gjøre med hverandre i de 9 årene mannen og eksen var ilag. Men kjente jeg ble skikkelig fornærmet av at de spurte om vi ikke hadde spurt eksen hans om det var greit. Skulle jeg liksom ringe eksen og hvis hun sa hun ikke syntes det var greit så skulle jeg ta abort og bli barnløs da... sånn hun sa det hørtes helt merkelig ut. Anonymkode: 72f79...573 2
Curlyme Skrevet 8. august 2020 #6 Skrevet 8. august 2020 (endret) For en fitte kjerring av en mor også. Stakkars barnet som tydligvis liker deg. Ts her er det sjalusi i bildet. Du skriver selv at du er 15 år yngre,hun er nok sjalu fordi du er yngre,penere og mer energi enn henne. Og Nei dere trenger ikke en gang informere henne,har ingenting med henne å gjøre. Jenta på 13 år vet det holder. Endret 8. august 2020 av Curlyme 7
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #7 Skrevet 8. august 2020 2 minutter siden, Blondie65 skrev: Har "familien til mannen gjentatte ganger .." eller har svigerinnen din "en gang" kommet med en uheldig formulering? Nei, selvsagt skal du ikke spørre noen om lov til å få barn. Men din mann burde jo sette på plass denne biologiske moren en gang for alle. Og det samme gjelder familien hans. Selv forstår jeg ikke slike mødre som denne eks'en til din mann. En ting er å være litt skuffet, usikker og kanskje til og med litt sjalu til å begynne med. Men nå er det gått seks år, det er på tide å begrave stridsøksen og ta frem godviljen og forstå at barnet er heldig som har mange gode resurspersoner i livet sitt. Til nå har hans søster spurt om vi hadde informert eksen og om det var greit for eksen, Tanten til mannen spurte for en måned siden under en familiemiddag, hva eksen hans syntes om dette, moren min spurte etter første ultralyd om Hva eksen hans sa til det at jeg var gravid, og datteren til søsteren hans spurte i dag for bare en time siden på messenger om vi hadde snakket med eksen hans, hva hun sa om at jeg var blitt gravid osv. Så til nå 4 stykker hvor 3 av dem er i hans familie. Føler det bare kokte over i dag når datteren til søsteren hans spurte om hva eksen hans sier om graviditeten... føler at det alltid liksom blir et fokus på hva eksen hans syns... hun som ikke har noe med dette å gjøre! Anonymkode: 72f79...573 6
Gjest Blondie65 Skrevet 8. august 2020 #8 Skrevet 8. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Til nå har hans søster spurt om vi hadde informert eksen og om det var greit for eksen, Tanten til mannen spurte for en måned siden under en familiemiddag, hva eksen hans syntes om dette, moren min spurte etter første ultralyd om Hva eksen hans sa til det at jeg var gravid, og datteren til søsteren hans spurte i dag for bare en time siden på messenger om vi hadde snakket med eksen hans, hva hun sa om at jeg var blitt gravid osv. Så til nå 4 stykker hvor 3 av dem er i hans familie. Føler det bare kokte over i dag når datteren til søsteren hans spurte om hva eksen hans sier om graviditeten... føler at det alltid liksom blir et fokus på hva eksen hans syns... hun som ikke har noe med dette å gjøre! Anonymkode: 72f79...573 Altså: Hvis samarbeidet hadde vært godt, hadde jeg vel egentlig ikke synes det var så veldig unaturlig at din mann hadde informert (merk INFORMERT) om graviditeten direkte til sitt barns mor. Men når man er vrang og lager kvalme er det ingen som gidder å bry seg med å informere om dette. Hvorfor alle rundt dere er så veldig opptatt av denne eks'en bør dere kanskje ta en runde på dere to, og deretter med hver av deres familier?
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #9 Skrevet 8. august 2020 2 minutter siden, Blondie65 skrev: Altså: Hvis samarbeidet hadde vært godt, hadde jeg vel egentlig ikke synes det var så veldig unaturlig at din mann hadde informert (merk INFORMERT) om graviditeten direkte til sitt barns mor. Men når man er vrang og lager kvalme er det ingen som gidder å bry seg med å informere om dette. Hvorfor alle rundt dere er så veldig opptatt av denne eks'en bør dere kanskje ta en runde på dere to, og deretter med hver av deres familier? Når jeg tenker over det kan det hende disse menneskene som har spurt ikke er klar over at eksen skyr meg som pesten og at vi har NADA med hverandre å gjøre... kan jo hende søsteren til mannen og hans tante regner med vi har mye og god kontakt ettersom de vet og ser hvor godt forhold jeg og tenåringen har... De vet neppe at moren har gitt klar beskjed til mannen om at jeg ikke skal ha noe med oppdragelse å gjøre og ikke skal blande meg inn i noe som omhandler deres barn. Jeg er psykolog, og hun har brukt det mot mannen og sagt at jeg ikke får vite noe som omhandler deres barn og skolesituasjon osv, for da kommer jeg bare til å komme med «mine såkalte ekspertise-meninger». Selv om det hadde vært slutt mellom dem i 1 år og 9 måneder før jeg og mannen traff hverandre på nett, så ble eksen kjempesint og helt ifra seg fordi hun mente de hadde fungert så godt som familie og at mannen hadde vært der for dem hele tiden og at de hadde driftet familien SÅ godt i den tiden de ikke var sammen. samarbeidet fungerte godt og hun mente at når han fant seg en ny dame så kom DE til å miste tid med han og at hans fokus ikke lenger kom til å være på dem. Så hun ser på det som om jeg har stjålet oppmerksomheten til mannen, til tross for at de ikke var sammen... Anonymkode: 72f79...573 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #10 Skrevet 8. august 2020 Ja, eller så vet familien til forloveden din godt det dramalamaet eksen driver med og er bare nysgjerrige på hva hun sier til godt på nyheten om din graviditet? Anonymkode: 9dfa3...1bb 15
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #11 Skrevet 8. august 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til nå har hans søster spurt om vi hadde informert eksen og om det var greit for eksen, Tanten til mannen spurte for en måned siden under en familiemiddag, hva eksen hans syntes om dette, moren min spurte etter første ultralyd om Hva eksen hans sa til det at jeg var gravid, og datteren til søsteren hans spurte i dag for bare en time siden på messenger om vi hadde snakket med eksen hans, hva hun sa om at jeg var blitt gravid osv. Så til nå 4 stykker hvor 3 av dem er i hans familie. Føler det bare kokte over i dag når datteren til søsteren hans spurte om hva eksen hans sier om graviditeten... føler at det alltid liksom blir et fokus på hva eksen hans syns... hun som ikke har noe med dette å gjøre! Anonymkode: 72f79...573 Dette høres ikke ut som at de mente du burde be om tillatelse. Men heller en "oj! Hvordan tok hun det?" Anonymkode: 99c91...55a 21
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #12 Skrevet 8. august 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, eller så vet familien til forloveden din godt det dramalamaet eksen driver med og er bare nysgjerrige på hva hun sier til godt på nyheten om din graviditet? Anonymkode: 9dfa3...1bb Ja det kan jo faktisk godt hende, når du sier det. Anonymkode: 72f79...573 6
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #13 Skrevet 9. august 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette høres ikke ut som at de mente du burde be om tillatelse. Men heller en "oj! Hvordan tok hun det?" Anonymkode: 99c91...55a Dette tenkte jeg også, jeg ville formulert det sånn ut i fra dialekten. Anonymkode: 3a70c...815 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #14 Skrevet 9. august 2020 8 timer siden, Blondie65 skrev: Har "familien til mannen gjentatte ganger .." eller har svigerinnen din "en gang" kommet med en uheldig formulering? Nei, selvsagt skal du ikke spørre noen om lov til å få barn. Men din mann burde jo sette på plass denne biologiske moren en gang for alle. Og det samme gjelder familien hans. Selv forstår jeg ikke slike mødre som denne eks'en til din mann. En ting er å være litt skuffet, usikker og kanskje til og med litt sjalu til å begynne med. Men nå er det gått seks år, det er på tide å begrave stridsøksen og ta frem godviljen og forstå at barnet er heldig som har mange gode resurspersoner i livet sitt. Biologiske mor? Hvor står det at barnet er adopterr? Anonymkode: e85d2...1a4 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #15 Skrevet 9. august 2020 Helt normalt å informere eksen før barna, men ikke et krav Anonymkode: 460b1...3bb
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #16 Skrevet 9. august 2020 Neste gang så sier du at du ikke har forklaribgsplikt ovenfor eksen. Og ho har ingenting med din graviditet å gjøre. De må tåle å høre din mening. Du må bare si det rett ut dessverre. Lover at det blir lettere for deg i etterkant.. Anonymkode: 51dc0...461 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #17 Skrevet 9. august 2020 Så merkelig at DU arrangerte barnebursdag de to FØRSTE årene dere var sammen.. Hadde forstått om dere feiret sammen som familie, men litt upassende at du laget i stand ny barnebursdag. Det er ganske naturlig at far gir informasjon til tenåringens mor at dere skal få barn. Tenåringen kan få reaksjoner og trenger at mammaen er informert om det som skjer. Handler ikke om at hun skal godkjenne graviditeten. (Hvor gammel er du egentlig, som trekker den konklusjonen?) Kommentarene fra mannens familie ville jeg tolket som at de vet at exen er litt ustabil, sjalu og dramatisk. De ønsker at det skal bli minst mulig styr. Anonymkode: 46fa5...2d8 9
Nymerïa Skrevet 9. august 2020 #18 Skrevet 9. august 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: «Så dere vet ikke om det er greit for (tenåringsmoren) at dere får barn?». "Åh faen, det har vi ikke sjekket. Vi burde selvfølgelig ha spurt før vi satte i gang. Så kunne hun ha fortalt oss på når på året det passer best for henne. Og gitt oss en instruks for hvilken stilling vi skulle ha samleie i for å få det kjønnet som hun mener er best for storesøster. Tror du at vi klarer å blidgjøre henne med at hun er den første vi ringer til når fødselen er i gang? Så kan jeg spørre henne om det er greit at jeg tar epidural. Og hun kan få bestemme om jeg ammer barnet eller bruker mme. Og når dåpen kommer kan hun velge dekorasjoner til selskapet. Vi vil jo ikke at hun skal føle seg utenfor." Som man spør får man svar, TS. Jeg foreslår at det blir mottoet ditt framover i stedet for å bli sint. Jeg skulle ønske at noen kom til meg med slike invitasjoner til tøysesvar. 8
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 9. august 2020 #19 Skrevet 9. august 2020 Så lenge denne exen ikke har vært med å lage barnet, ser jeg ingen grunn til å informere.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #20 Skrevet 9. august 2020 Syntes det er helt naturlig å informere tidligere partner, dvs forelder til eldre barn om at nytt barn er på vei. Skjønner at du syntes det er vanskelig når hun ekskluderer deg sånn, men allikevel påvirker det også x-ens hverdag. Samvær, barnebidrag o.l. Naturlig nok vet hun det, datteren har jo fortalt det. Men ved å ikke fortelle det, underbygger dere overfor datteren at det ikke finnes kommunikasjon og samarbeid dere voksne i mellom. Det er svært sårt og vanskelig for er barn. Anonymkode: b1eaa...c16 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå