AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #1 Skrevet 8. august 2020 Føler det litt mindre viktig på en måte? Anonymkode: 06f4a...ea6
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #2 Skrevet 8. august 2020 Ikke nødvendigvis, men hvis man er så gammel at man ikke helt klarer å ta inn over seg eller være sammen med den lille så er det kanskje "mindre stas". Sånn fordi når man er i en hvis alder så har man litt nok med seg selv. Anonymkode: 9b10d...984 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #3 Skrevet 8. august 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Føler det litt mindre viktig på en måte? Anonymkode: 06f4a...ea6 Barnet deler jo bare 1/8 av genene med en, mens barnebarn så er det 1/4. Anonymkode: 87b0c...5b7 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #4 Skrevet 8. august 2020 Da man blir bestemor, så orker man jo gjerne og være mer sammen med barnebarnet, kan leke med det, passe det osv. De fleste oldemødre, orker jo ikke det samme. Anonymkode: 7c2cf...6a5 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #5 Skrevet 8. august 2020 Ja, det blir fjernere. Anonymkode: 19499...8b3 4
Gjest ti10 Skrevet 8. august 2020 #6 Skrevet 8. august 2020 Sikkert ikke det at det er mindre viktig, men det er jo gjerne slik at det er mest stas første gang med det meste, med det som er nytt osv. Når man er oldemor, har man gjerne en drøss av unger i familien allerede. Man har sett det meste, for å si det sånn. Og så er man gjerne ganske gammel og redusert når man er oldemor, så det er kanskje begrenset hvor mye og hvor mange familiemedlemmer man klarer å holde styr på. Tror mange har nok med å komme gjennom hverdagen når de kommer til det punktet at de blir oldemor.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #7 Skrevet 8. august 2020 Vår oldemor(altså,mine barn sin🤭) synes det er like stas med alle oldebarna,og synes det er festlig å få mms med bilder og oppdateringer. Men hun synes det var lettere med oss barnebarn,da hun var yngre og hadde mer energi,og kunne ha oss på overnatting og avlaste foreldre. Nå er det veldig koslig at vi kommer på besøk med oldebarna,sitter et par timer,og drar hjem etterpå😊 Anonymkode: 58590...e62 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #8 Skrevet 9. august 2020 Det kommer nok mye an på både personen og alderen. Min mormor er dessverre død, men vi hadde et veldig nært forhold, så jeg er helt sikker på at hun hadde syns det ville vært utrolig stas da jeg fikk barn. Hun fikk dessverre ikke oppleve å bli oldemor. Samtidig levde et par av mine oldemødre til jeg var rundt 10 år, så jeg husker dem godt, og det jeg husker var at de snakket lite med/til meg, og forholdt seg til foreldrene mine. De var altså ikke særlig engasjerte. Foreldrene mine tok meg med til dem, sikkert i forsøk på å bygge en relasjon, men jeg fikk aldri noe kontakt med dem. Joda, de var litt gamle, men de bodde hjemme og var både relativt spreke og helt klare. De kunne sikkert ha klart å pratet med meg eller lest for meg etc. Anonymkode: 16f8b...b9e 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #9 Skrevet 9. august 2020 Her er det superstas for oldemoren! Har kjøpt og strikket masse til oldebarnet, har til og med hjulpet meg å stå opp med baby 04 om morgningen, slik at jeg kunne sove litt ekstra. Hun er riktig nok veldig sprek, og under 80, og min mor er død, så vi har et veldig nært forhold. Anonymkode: 6b8b3...2d2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #10 Skrevet 9. august 2020 Spørs jo på alder og forhold og bosted og og helse nærhet til barn og barnebarn. Mine besteforeldre hadde hhv 17 og 10 barnebarn hver, klart de oldebarna de opplevde var søte små baby-slektninger og det var det. Anonymkode: ed684...e28
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #11 Skrevet 9. august 2020 Oldemoren til mitt yngste barn gråter av lykke ofte fordi hun er så glad for at hun fikk oppleve å bli oldemor. Anonymkode: c2d81...d97 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #12 Skrevet 9. august 2020 Enkelte får barn så sent i livet at de ikke rekker å bli oldemor- ja knapt bestemor så det er stas ja. Anonymkode: 9226f...701
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå