Gå til innhold

Elektriske ledninger og walls2paint

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fæle strietapeter som gir meg søvnproblemer 😩

Må prøve å bli kvitt dette røklet på enklest og billigst mulig måte. Lurer på om noen har satt opp walls2paint og kan svare meg på følgende:

1. Jeg har ledninger nederst over listen. Før jeg setter opp platene, må jeg trekke ledningene ut fra veggen? Og fjerne listen? 

2. Skal walls2paint settes helt ned på gulvet, med list foran? Eller kan den settes oppå listen og lure den ned bak ledningen? Og bare legge ledningene inntil igjen?

3. Hva slags verktøy må jeg ha til dette? Altså sag, elektrisk skrujern, en greie man trekker ut ledning med? Noe slags kliper til å feste ledningene igjen? 

4. Det ser ut som at noen av ledningene er malt fast. Kanskje vanskelig å få vekk maling? Betyr det at jeg må legge nye ledninger?

Anonymkode: ff497...406

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Listene må av, og settes utenpå walls to paint.

Du må ha sag. Gjerne platesag, men kun skinnesag funker også. Stikksag er ofte lurt, avhengig av rommet. Et par tvinger er veldig praktisk. Et lite brekkjern til å lirke av listene.  Drill, vater, vinkel, målebånd, hammer og kloss. Sparkelspade og pussekloss/maskin. Om listene må byttes vil du trenge kapp og gjer sag, og dykkertpistol eller hammer og dor.
dersom du har lysbrtyter, stikkontakt eller vindu må du ta høyde at disse fores ut. Det må da demonteres fores ut og settes på igjen. Hullkoppsett er da et must, evt. med 1,5 mal.

Maling på åpen ledning er ikke noe problem, men du må vite at du det er nok slakk til å legge den utenpå det den nye veggen bygger.  Men skal du uansett på en elektriker inn er dette en gylden mulighet for å få skjult ledningene i veggen.

Dette er ikke noe super-lett arbeid, så hvis du er veldig uerfaren kan det være lurt å sette det bort eller få hjelp av noen mer erfarene.

Anonymkode: eaccd...9ab

• Liker 1
Skrevet

Glatt glassfibertapet, ofte kalt rehabstrie, er genialt. Mange av dem tolererer mønstret strie bak. Så er det bare å male dem to strøk og vipps så har man slette vegger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...