Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge lever sædcellene i oss etter sex?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sæd lever i 3 døgn, gutte sæd svømmer sakte men er mere leve dygtige, og jente sædsæller svømmer hurtiger men lever ikke så længe derfor større chance for at få en gutt 51% imod 49%

Skrevet

Vil det da si at om man har sex hver 3. dag, så har man kontinuerlig mulighet for å bli gravid?

Skrevet
Vil det da si at om man har sex hver 3. dag, så har man kontinuerlig mulighet for å bli gravid?

De lever i opptil 5 dager under helt optimale forhold - men det er altså veldig sjelden.

3 dager regnes vanligvis som "max".

For å ha "kontinuerlig sjanse", så anbefales annenhver dag

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Jeg bruker Persona, og de beregner at sædceller kan leve inntil 7 dager i kvinnekroppen. Dette er vel å merke ut fra en "verste falls-tankegang" siden dette er et prevensjonsmiddel.

Skrevet
Jeg bruker Persona, og de beregner at sædceller kan leve inntil 7 dager i kvinnekroppen. Dette er vel å merke ut fra en "verste falls-tankegang" siden dette er et prevensjonsmiddel.

Persona tar så vidt jeg og husker høyde for at EL kan komme et par dager tidligere enn normalt for deg og din kropp :) (Altså de 5 levetidsdagene + 2 slingringsmonnsdager på selve EL)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...