AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #1 Skrevet 8. august 2020 Jeg er veldig redd for tannlegen, men jeg synes at det er kjempe vanskelig å pusse tennene åså, er redd de skal falle ut, at jeg blør og at det er vondt når jeg har slurvet før så å pusse etter det så vegrer jeg meg enda mer. Veldig flaut. Og jeg veit tannlegen finner hull på mandagen og at han ser at jeg har pusset lite siden sist, men likevel så er jeg redd for sprøyter og alt sånt. Løsningen er jo lett... Begynn å puss! Men det er en ond sirkel. Noen andre som har det sånn? Anonymkode: 95266...749
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #2 Skrevet 8. august 2020 Ja, jeg er ikke noe flink med å ta vare på tennene mine selvom jeg er redd tannlegen. En dårlig kombinasjon. For meg henger det sammen med ptsd. Står på venteliste på TOO teamet her i regionen, kanskje det kan være noe for deg? Anonymkode: a763d...2a7
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #3 Skrevet 8. august 2020 For meg var det noe så banalt som manglende måltidsrytme (visste aldri når jeg var ferdig med å spise og når jeg skulle spise igjen). Jeg spiste dessuten altfor mye søtsaker, og da tenkte jeg at det ikke var noen vits i å pusse... Finn ut hvorfor det er vanskelig for deg å pusse tenner. Anonymkode: 71a0c...847
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #4 Skrevet 8. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg er ikke noe flink med å ta vare på tennene mine selvom jeg er redd tannlegen. En dårlig kombinasjon. For meg henger det sammen med ptsd. Står på venteliste på TOO teamet her i regionen, kanskje det kan være noe for deg? Anonymkode: a763d...2a7 Har ikke tenkt så mye på det... Redd de spørr for mye eller legger meg i narkose 😄mange liker kanskje det? Men kontroll er viktig for meg. Slitsomt å forholde seg til nye tannleger og tannpleiere. Men noe må gjøres. Anonymkode: 95266...749
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #5 Skrevet 8. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har ikke tenkt så mye på det... Redd de spørr for mye eller legger meg i narkose 😄mange liker kanskje det? Men kontroll er viktig for meg. Slitsomt å forholde seg til nye tannleger og tannpleiere. Men noe må gjøres. Anonymkode: 95266...749 Vanlige tannleger kan ikke legge noen i narkose, da må du på sykehuset eller andre som har dette tilbudet. Har du lest deg opp om TOO ordningen? Om du ønsker å få hjelp er det et sted å starte. Vanlige tannleger spør ikke så mye om du ber dem om å la være. Anonymkode: a763d...2a7
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #6 Skrevet 8. august 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vanlige tannleger kan ikke legge noen i narkose, da må du på sykehuset eller andre som har dette tilbudet. Har du lest deg opp om TOO ordningen? Om du ønsker å få hjelp er det et sted å starte. Vanlige tannleger spør ikke så mye om du ber dem om å la være. Anonymkode: a763d...2a7 Fant det nå og det høres veldig bra ut, tusen takk for rådet! 😊 Anonymkode: 95266...749
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #7 Skrevet 8. august 2020 Hva om du fikk noe beroligende av legen som du tar 30-45 min. før du går til tannlegen? Hvis du bruker colloseumklinikken får man beroligende der. Nå har ikke jeg tannlegeskrekk eller er redd for noen ting. Men den klinikken liker jeg veldig godt. Går til tannlege 1 gang pr. år, og tannpleier innimellom for å rense. Anonymkode: 1af70...47e
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #8 Skrevet 8. august 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva om du fikk noe beroligende av legen som du tar 30-45 min. før du går til tannlegen? Hvis du bruker colloseumklinikken får man beroligende der. Nå har ikke jeg tannlegeskrekk eller er redd for noen ting. Men den klinikken liker jeg veldig godt. Går til tannlege 1 gang pr. år, og tannpleier innimellom for å rense. Anonymkode: 1af70...47e Får beroligende og går til en hyggelig tannlege, men tannpuss er det vanskelige... Og da blir det ekstra vanskelig å gå til tannlegen, siden jeg har pådratt meg hull fordi jeg ikke pusser. Anonymkode: 95266...749
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #9 Skrevet 8. august 2020 Æsj.. å ikke pusse tennene er bare ekstremt uhygienisk 🤮🤮 dårlig ånde, belegg, stygge tenner og vond lukt.. hva er bedre enn nypussa tenner og god smak i munnen? Anonymkode: 053f0...5da 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #10 Skrevet 8. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Æsj.. å ikke pusse tennene er bare ekstremt uhygienisk 🤮🤮 dårlig ånde, belegg, stygge tenner og vond lukt.. hva er bedre enn nypussa tenner og god smak i munnen? Anonymkode: 053f0...5da 😄Forventet noen sånne kommentarer ja. Anonymkode: 95266...749
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #11 Skrevet 8. august 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får beroligende og går til en hyggelig tannlege, men tannpuss er det vanskelige... Og da blir det ekstra vanskelig å gå til tannlegen, siden jeg har pådratt meg hull fordi jeg ikke pusser. Anonymkode: 95266... Syns det er synd, siden resultatet av dårlig munnhygiene resulterer i tannkjøttsykdom og til slutt vil alle tennene råtne, dø og falle ut. Vet ikke hvor gammel du er, men gebiss kan være svært smertefullt. Mitt beste råd er TA DEG SAMMEN. Ikke stygt ment, men du må det. Du skal kanskje kysse noen i fremtiden og få deg kjæreste, da vil du vel ha tenner? Noe av det jeg mister interessen for ved en mann for er nettopp stygge tenner og dårlig munnhygiene. Anonymkode: 1af70...47e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå