Gå til innhold

Ekstremt utakknemlig familie på tidenes verste middagsbesøk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde hele familien, dvs mine foreldre, søster, onkel, fetter og fetters kone på middagsselskap. Jeg synes det var utrolig slitsomt og masete. Jeg stod på i hele i går, vasket ryddet, lagde mat og dekket bord. Sørget for en god middag laget på gode råvarer, god vin til maten, hjemmelaget dessert. Dette var slitsomt, spesielt med en liten baby på slep :( 

Da gjestene kom var det bare klaging og sutring over maten og alt annet. fetters kone gikk på diett hun spiste bare tilbehøret, dvs salat og noen få kyllingbiter.

Onkel mente det var for «moderne» og klaget høylytt over maten. I tillegg ble han ordentlig sur fordi jeg ikke hadde fysisk parkeringsbevis til han, så han måtte laste ned en app for å registrere bilen sin, han klagde over det hele kvelden og ble sur fordi jeg ikke hadde satt meg ordentlig inn i parkeringsreglene 😒 Han ga også mannen min unødvendige råd om hvordan han skulle legge på seg, og sa indirekte at han så for tynn ut. Sa også at utsikten fra boligen (skog og trær) var lite attraktiv, han selv hadde utsikt mot byen som var mye bedre. Skremte babyen med rare lyder gjorde han også. 

Fetter ble nokså brisen og tok hardt på øl og vin. Han begynte etterhvert å «tåkeprate» og gjentok seg selv konstant. 

Min mor klaget høylytt over møkkete kjøleskap og at kjøkkengulvet var flekkete, så hun begynte å vaske mens hun klaget høylytt. Det var ikke en sjel som sa takk for maten, eller i det minste snakket om at maten var godt laget. Ingen hyggelige samtaler eller gode ord, det var bare stress og mas fra begynnelse til slutt. I tillegg var babyen utrolig slitsom, grein hele tiden, så jeg hadde han i bæresele mens jeg løpte fra det ene til det andre. Styrte å ordna med lettbrus til fetters kone. Sprang til nabo for parkeringsbevis til onkel (hun hadde ikke). Stress ryddet kjøkkenet for å unngå mors klaging. Den «koseligste» personen var min søster som satt med nesa dypt nedi telefonen hele kvelden ;) Jeg var faktisk utrolig glad når de dro.

Jeg er sikker på at dette blir siste familiemiddag på svært lenge. Min onkel kommer jeg hvertfall ikke til å invitere igjen så lenge jeg lever! Jeg angrer dypt på at jeg inviterte denne gjengen over på middag. Det var veldig mye jobb, tid og penger på noe som faktisk gjorde meg lei og frustrert etterpå. 

Jeg er utrolig sint på meg selv nå. Hvorfor i alle dager gjorde jeg dette mot meg selv?! Og hvorfor har jeg en ekstremt utakknemlig og kjip familie?! 

Flere som har opplevd lignende ? Eller har noen råd til meg nå? Jeg er så sint og lei meg på en gang. 

Anonymkode: 2ed10...308

• Liker 22
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har noen kjipe folk i familien selv. De endrer seg aldri så bruker minst mulig energi på de. Mitt råd er å droppe slike middager og møt de hver for seg. 

Anonymkode: a13e6...03a

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Uff sånnt er så kjipt. Jeg har først og fremst dette rådet;

ikke la andres behov gå foran dine egne og ditt barns igjen. Altså. Det at du stresset og hadde babyen i selen hele tiden var mest sannsynlig grunnen for at hen var så urolig og slitsom. Den ble påvirket av ditt stress. Og imens du var opptatt av å dekke andres tullete behov så du ikke babyen din sine behov. Det er sikkert hardt å høre, men utrolig viktig at du får høre det, det vet jeg. Jeg har gjort noe lignende selv, flere ganger, så ikke tro at jeg sitter her på noen høy hest altså, på ingen måte. Men når jeg så meg selv i «bakspeilet» og hvordan jeg hadde oversett mitt barn fordi jeg var så stresset for å fikse det ene og det andre forsto jeg hvorfor han var så urolig og gråt så mye, og jeg fikk så vondt i magen når jeg tenkte på det.  

Babyer trenger ro. De trenger at mamma er rolig. Man kan ikke gjøre så mye når man har en baby. Det er bare å senke tempo og forventninger ned ca 100 hakk, også får dere alle det bedre sammen, ingen tvil.

Du skulle satt dem skikkelig på plass og sendt dem ut samme veien som dem kom fra! Utakknemmelig tullinger som tror de kan komme til dekket bord og klage på den måten der når du har en baby. Det er de som skulle disket opp for deg! Ikke gidd å inviter den gjengen igjen, og hvis moren din ofte er slik hadde jeg bestemt meg for at neste gang det skjer, skal jeg være forberedt og virkelig fortelle henne hvor skapet skal stå! Makan! 

Anonymkode: b256b...b54

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Aldri inviter dem igjen, og ellers prøv å glem  kvelden så fort som mulig. Så flink du var som hadde så mange på middag!

Anonymkode: 83948...78a

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ikke la andres behov gå foran dine egne og ditt barns igjen. Altså. Det at du stresset og hadde babyen i selen hele tiden var mest sannsynlig grunnen for at hen var så urolig og slitsom. Den ble påvirket av ditt stress. Og imens du var opptatt av å dekke andres tullete behov så du ikke babyen din sine behov. Det er sikkert hardt å høre, men utrolig viktig at du får høre det, det vet jeg.

Du har helt rett her :( Det er derfor jeg sitter med en klump i magen nå. Babyen ble stresset av å ha så mange mennesker rundt seg og så mye stress. Det har ikke noe godt for han, aldri sett han gråte slik før. Fikk vondt langt inni hjerterota, blir uvel av å tenke på hva jeg utsatte den lille babyen min for 😢 

ALDRI, ALDRI MER! 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri inviter dem igjen, og ellers prøv å glem  kvelden så fort som mulig. Så flink du var som hadde så mange på middag!

Anonymkode: 83948...78a

Kommer aldri til å gjøre dette her igjen. Av hensyn til meg selv og mitt barn. For dette var grusomt. Jeg er dessverre en person som sjeldent glemmer sånne hendelser fort. Dette kommer til å gnage i meg en god stund :( Skal prøve det jeg kan for å glemme, men sånne ting tar tid hos meg :( 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det var nok kombinasjonen av at de alle sammen var der samlet og var negative som tippet det hele. Hver for seg hadde det vært mulig å takle dem og svare for seg (skjønt jeg tviler på den onkelen!). Moren din burde virkelig visst bedre enn å klage på søl i kjøleskapet når du har baby. Men hun ble vel satt ut av de andre hun og, får vi håpe. De tenkte bare på seg, ingen tenkte på deg. Underlig gjeng. En liten trøst at du nå er en erfaring klokere.

Anonymkode: 2cf2b...a0b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Inviter noen gode venner på middag i stedet. Familien din har åpenbart ikke lært folkeskikk!

Jeg skjønner at det var DIN familie, men hjalp ikke mannen din til? Og kunne ikke han tatt seg av babyen mens du holdt på med middagen?

Anonymkode: 69caa...8aa

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde hele familien, dvs mine foreldre, søster, onkel, fetter og fetters kone på middagsselskap. Jeg synes det var utrolig slitsomt og masete. Jeg stod på i hele i går, vasket ryddet, lagde mat og dekket bord. Sørget for en god middag laget på gode råvarer, god vin til maten, hjemmelaget dessert. Dette var slitsomt, spesielt med en liten baby på slep :( 

Da gjestene kom var det bare klaging og sutring over maten og alt annet. fetters kone gikk på diett hun spiste bare tilbehøret, dvs salat og noen få kyllingbiter.

Onkel mente det var for «moderne» og klaget høylytt over maten. I tillegg ble han ordentlig sur fordi jeg ikke hadde fysisk parkeringsbevis til han, så han måtte laste ned en app for å registrere bilen sin, han klagde over det hele kvelden og ble sur fordi jeg ikke hadde satt meg ordentlig inn i parkeringsreglene 😒 Han ga også mannen min unødvendige råd om hvordan han skulle legge på seg, og sa indirekte at han så for tynn ut. Sa også at utsikten fra boligen (skog og trær) var lite attraktiv, han selv hadde utsikt mot byen som var mye bedre. Skremte babyen med rare lyder gjorde han også. 

Fetter ble nokså brisen og tok hardt på øl og vin. Han begynte etterhvert å «tåkeprate» og gjentok seg selv konstant. 

Min mor klaget høylytt over møkkete kjøleskap og at kjøkkengulvet var flekkete, så hun begynte å vaske mens hun klaget høylytt. Det var ikke en sjel som sa takk for maten, eller i det minste snakket om at maten var godt laget. Ingen hyggelige samtaler eller gode ord, det var bare stress og mas fra begynnelse til slutt. I tillegg var babyen utrolig slitsom, grein hele tiden, så jeg hadde han i bæresele mens jeg løpte fra det ene til det andre. Styrte å ordna med lettbrus til fetters kone. Sprang til nabo for parkeringsbevis til onkel (hun hadde ikke). Stress ryddet kjøkkenet for å unngå mors klaging. Den «koseligste» personen var min søster som satt med nesa dypt nedi telefonen hele kvelden ;) Jeg var faktisk utrolig glad når de dro.

Jeg er sikker på at dette blir siste familiemiddag på svært lenge. Min onkel kommer jeg hvertfall ikke til å invitere igjen så lenge jeg lever! Jeg angrer dypt på at jeg inviterte denne gjengen over på middag. Det var veldig mye jobb, tid og penger på noe som faktisk gjorde meg lei og frustrert etterpå. 

Jeg er utrolig sint på meg selv nå. Hvorfor i alle dager gjorde jeg dette mot meg selv?! Og hvorfor har jeg en ekstremt utakknemlig og kjip familie?! 

Flere som har opplevd lignende ? Eller har noen råd til meg nå? Jeg er så sint og lei meg på en gang. 

Uff,føler så med deg. Man vil så gjerne ha det hyggelig, også blir det bare slit. Jeg har gått på noen smeller jeg også, og ikke utsett deg for dette igjen. Inviter mennesker som gir deg god energi,  gode venner er bedre. Kutt ut familie som gir deg dårlig humør. Altså ikke ta kontakt med de,men svar nøytralt om de tar kontakt.  Jeg syntes det er vondt og sårende med vanskelig familie selv, jeg er såå sjalu på venninnene mine som har så godt forhold til familien sin,man vil så gjerne,men så går det ikke.

Du var modig som inviterte dem,du lærte noe av det,ta det med deg videre. Det er ikke deg det er noe feil med❤

Anonymkode: 8b2ea...3a3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner akkurat hvordan du føler deg. ♥️ 
Nå har du prøvd og du har gjort ditt, i det minste, så nå kan du med god samvittighet vente minst ti år til neste gang. 

God klem fra meg

Anonymkode: ba30a...b8b

• Liker 3
Skrevet

Herregud for en ufyselig, ubegavet gjeng! Du har min fulle sympati! Er de normalt slik eller var dette spesielt for i dag? Om de alltid er slik så hadde jeg definitivt ikke bedt de igjen. Om dette var et engangstilfelle så ville jeg kanskje tatt meg en alvorsprat med dem det er håp for (om noen) og kanskje gitt disse en sjanse til.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

❤️❤️❤️❤️

Anonymkode: 94e8f...bdd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor hang ungen på deg, har ikke faren til ungen evner til å ta seg av den....?

Anonymkode: ee1d2...2e9

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Egentlig har jeg kjedet meg i dag, og følt meg litt ensom fordi vi ikke har noen gjester over her denne helga, og det har vi sjelden egentlig. Nå følte jeg meg litt bedre. Vi har ikke nær kontakt med flere slektninger, på grunn av diverse saker..

Anonymkode: ca055...1c5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Familien din et jo helt ubrukelig, men jrg skjønner ikke hva mannen din har holdt på med? Min mann og jeg deler på oppgavene når vi har gjester, og det gjelder alt fra vasking, borddekking, barnepass og matlaging. Min mann kan dekke bord og pynte fat pent , han kan stryke duker og ta seg av eget barn. Osv. Han kan også sette min mor på plass hvis hun skulle klage over skittent kjøkken. 

Men, den gjengen der virker jo som huleboere. Jeg har aldri opplevd lignende i selskap, hverken eget eller andres. 

Anonymkode: add78...a48

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har helt rett her :( Det er derfor jeg sitter med en klump i magen nå. Babyen ble stresset av å ha så mange mennesker rundt seg og så mye stress. Det har ikke noe godt for han, aldri sett han gråte slik før. Fikk vondt langt inni hjerterota, blir uvel av å tenke på hva jeg utsatte den lille babyen min for 😢 

ALDRI, ALDRI MER! 

Forstår deg veldig godt og det er så vondt å tenke på i ettertid. Men nå er det viktig at du legger det bak deg, tar lærdom av det og ikke klandrer deg selv noe mere for dette. Bare husk at du kan ikke styre andre mennesker, eneste du kan styre er din reaksjon til dem. Pust med magen neste gang du kjenner ett sånt stress komme over deg igjen, kanskje ett banalt enkelt råd, men det fungerer overraskende bra.. 

Ønsker deg masse lykke til med din lille, jeg er helt sikker på du er og fortsetter å være en flott mamma når du har skjønt dette allerede nå❤️

Anonymkode: b256b...b54

• Liker 3
Skrevet

Syns det hørtes ut som du la opp til en skikkelig strålende helkveld og hadde gledet meg som en unge til å komme. Synd at alle var så jævlige! Det nekter jeg å tro at du fortjente.

Jeg syns vi lever såpass uavhengig i dagens samfunn at man ikke skal tåle slikt fra familie. Det henger igjen en slags "familie først" tendens hos mange, som alltid lar familien komme før noe annet, selv når de oppfører seg dritt  Det er utrolig befriende å innse at man trenger faktisk ikke ha noe med familiemedlemmer å gjøre hvis man ikke vil. 

Jeg syns ingen av disse fortjener å bli invitert på nytt. Omring deg heller ned venner som løfter deg op, og vet å te seg i selskap.

Neste gang inviterer du heller meg, hehe 😂😁

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner at det var DIN familie, men hjalp ikke mannen din til? Og kunne ikke han tatt seg av babyen mens du holdt på med middagen?

Han var på jobb deler av kvelden. Når han kom hjem hjalp han til med baby/rydding og oppvartning. 

• Liker 4
Skrevet

Hva slags folk er det som holder på sånn i et selskap? Så utrolig dårlig gjort, og null stil og høflighet. Men ærlig talt så bør du bare glemme hele greiene, for de er ikke verdt å ofre flere tanker. 

Du er flink som stelte alt dette i stand, så klapp deg selv på skuldra og glem de uppdragne gjestene. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje  de ikke ønsker å bli bedt igjen - da ville jeg tatt signalene og ikke bedt dem igjen.

Anonymkode: 4a8aa...4ef

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...