Hatsumomo Skrevet 8. august 2020 #1 Skrevet 8. august 2020 https://www.sandefjord.kommune.no/Aktuelt/ansatt-i-barnehage-smittet/ Sitat En barnehageansatt i Sandefjord har testet positivt for korona. Personen jobber i Veraåsen barnehage på Vesterøya og rutiner for smitteoppsporing er iverksatt umiddelbart. Det innebærer blant annet at alle ansatte og foresatte ved barnehagen er orientert og at ca. 20 barn og et antall voksne ved den aktuelle avdelingen er satt i karantene. Er vel nå det begynner fremover, med skoler og barnehager. Spesielt når all forkjølelsen setter inn mot høsten og ingen vet opp og ned fra det og coronaviruset.. 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #2 Skrevet 8. august 2020 Dette er jo problemet med å holde skoler og barnehager åpne; én smittet blir fort til 30 smittede. Steder der mange er tett på hverandre er jo de aller mest utsatte plassene. Jeg tenker skole/barnehagestengingen i mars var veldig riktig, samtidig som det var riktig å åpne igjen i mai når smittetallene var lave. Jeg syns det er urovekkende at både Solberg og Melbye har uttalt at det aldri blir noe nasjonal stenging igjen. Anonymkode: e8075...a28
Hatsumomo Skrevet 8. august 2020 Forfatter #3 Skrevet 8. august 2020 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er jo problemet med å holde skoler og barnehager åpne; én smittet blir fort til 30 smittede. Nja, det blir jo ikke det nødvendigvis, går man over rødt nivå så blir det jo små kohorter og massiv vasking alle veier. Det jeg ser på som et problem er at blir det mye coronasmitte, eller blir det mye forkjølelse (og det blir det jo hvert år, spesielt høst/vinterstid) så går det mye ressurser vekk fordi ansatte må holde seg hjemme og bli testet - det kan fort ta en uke. Så blir 3-4 voksne forkjølet samtidig (og det skjer titt og ofte), så er det jo ikke voksne igjen på den aktuelle avdelingen. Eller om en voksen her og en voksen der i samme barnehage får corona, så betyr det gjerne at 2-3 avdelinger med hver 20-30 barn kanskje må gå i karantene med tilhørende foreldre som må bli hjemme med barna - og hvor ofte vil det skje? Det hele kan jo bli rimelig ustabilt etterhvert. Endret 8. august 2020 av Hatsumomo
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #4 Skrevet 8. august 2020 Sitat Jeg syns det er urovekkende at både Solberg og Melbye har uttalt at det aldri blir noe nasjonal stenging igjen. Det er fortsatt kommuner i Norge som ikke har hatt et eneste tilfelle. Hvorfor skal vi stenge skolene der? Nei, det er mye mer fornuftig å stenge der det eventuelt er nødvendig. Anonymkode: 798d5...b90 4
Example Skrevet 8. august 2020 #5 Skrevet 8. august 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er jo problemet med å holde skoler og barnehager åpne; én smittet blir fort til 30 smittede. Steder der mange er tett på hverandre er jo de aller mest utsatte plassene. Jeg tenker skole/barnehagestengingen i mars var veldig riktig, samtidig som det var riktig å åpne igjen i mai når smittetallene var lave. Jeg syns det er urovekkende at både Solberg og Melbye har uttalt at det aldri blir noe nasjonal stenging igjen. Anonymkode: e8075...a28 Hvorfor skal man stenge nasjonalt om det kun er utbrudd enkelte steder? Skolestengingen i våres kostet samfunnet ca. et forsvarsbudsjett. 2
Anbefalte innlegg