Gå til innhold

Flere som hikker av å spise gulrot?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spist 3 rå gulrøtter i dag og har begynt å hikke hver gang. Skjer med det da?

Flere enn meg som gjør det? 

Anonymkode: e3167...7db

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja! 😄 helt siden jeg var liten, aner ikke hvorfor. Skjer nesten uten unntak når jeg spiser rå gulerøtter. 

Skrevet

Jeg hikker hvis jeg spiser uten nok drikke til. Det kan godt skje med gulrøtter, men også andre typer mat. Den verste "hikke-maten" er tørt brød. 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Perelandra skrev:

Jeg hikker hvis jeg spiser uten nok drikke til. Det kan godt skje med gulrøtter, men også andre typer mat. Den verste "hikke-maten" er tørt brød. 

Samme med meg.

Anonymkode: dbbbd...489

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Perelandra skrev:

Enig! Virker som maten ikke kommer godt nok ned i magen, og derfor begynner å hikke 🤷🏽‍♀️

Anonymkode: ef76c...2d4

AnonymBruker
Skrevet

Haha jeg trodde det bare skjedde med meg 😂

Anonymkode: 7d678...721

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig! Virker som maten ikke kommer godt nok ned i magen, og derfor begynner å hikke 🤷🏽‍♀️

Anonymkode: ef76c...2d4

Jeg gjetter på at det er derfor TS hikker av gulrøttene. Selv om man tygger godt, vil ikke rå gulrot løse seg opp i spyttet, men bli liggende som små biter. Hvis gulrotbitene ikke kommer helt ned i magesekken, kan det trolig gi hikke. 

Drakk du TS vann sammen med gulrøttene, eller spiste du det uten drikke? 

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var liten pleide mamma å gi meg en rå, nyvasket gulrot som ikke var tørket. Jeg fikk alltid, uten unntak, hikke. Jeg gjør de samme med mitt barn nå, og hun får også hikke. 😂 

Anonymkode: 43d2e...b5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...